Δύσκολα θα βρεθεί οδηγός να ξεπεράσει αυτά που πέτυχε ο Max Verstappen και η Red Bull RB19 στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Ολλανδός 3 φορές πρωταθλητής ολοκλήρωσε στο φινάλε της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι μια πορεία που έμοιαζε με πορεία οδοστρωτήρα. Σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του φέτος και το "κερασάκι" αυτής της τούρτας ήταν οι περισσότεροι από 1.000 γύρους στους οποίους ήταν πρωτοπόρος, κάτι που δεν έχει πετύχει ποτέ άλλος οδηγός.
Donuts, yum 🍩 😋#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/X0cC5LED9d
— Formula 1 (@F1) November 26, 2023
Το τελευταίο φετινό Grand Prix ήταν λίγο περισσότερο σκακιστικού χαρακτήρα από ό,τι όλες οι άλλες κούρσες της Formula γιατί στην εξίσωση των στρατηγικών που αφορούν τα ελαστικά και τις στρατηγικές προστέθηκαν και οι βαθμολογίες.
Έτσι το ενδιαφέρον περιστράφηκε στο ποια ομάδα μεταξύ των Mercedes και Ferrari θα τερμάτιζε δεύτερη και ποιος οδηγός θα κατέληγε στην 4η θέση της σχετικής βαθμολογίας πίσω από τον Hamilton.
Συνεπώς σε έναν μάλλον βαρετό και αναμφίβολα αδιάφορο σε μεγάλο βαθμό αγώνα οι τελευταίοι γύροι μας κράτησαν αρκετά σε εγρήγορση με διάφορα τεχνάσματα και διάφορα περιστατικά που προέκυψαν.
Το πιο κομβικό μάλλον ήταν τα 5 δευτερόλεπτα ποινής που δέχτηκε ο Sergio Perez για μια επαφή που είχε με τον Lando Norris στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Βρετανό.
Σε ένα σημείο που ο Μεξικανός φαινόταν πως είχε τον καλύτερο ρυθμό και όδευε προς την δεύτερη θέση αλλά χρειαζόταν τα 5 αυτά δευτερόλεπτα για να την κρατήσει. Δεν τα κατάφερε παρά την φιλότιμη προσπάθεια του Leclerc να τον αφήσει με την ελπίδα να ολοκληρώσει η Ferrari στην 2η θέση των κατασκευαστών.
Τελικά δεν τα κατάφερε με τον Russell να κρατά την διαφορά κάτω από το όριο. Έτσι πίσω από τον Verstappen μπορεί να τερμάτισε ο Perez αλλά το βάθρο σχηματίστηκε με τους Leclerc και Russell και την Mercedes να κερδίζει τελικά την 2η στους κατασκευαστές, με 3 βαθμούς διαφοράς από την Ferrari.
Για την εξέλιξη αυτή φυσικά μάλλον η Scuderia είναι που φταίει περισσότερο από όλους ακολουθώντας μια στρατηγική που δεν της επέτρεψε να φέρει τον Sainz ψηλά στην κατάταξη σε ένα καταστροφικό Σαββατοκύριακο και για τον Ισπανό και για την ομάδα.
Ο Sainz ξεκίνησε 16ος λόγω του αποκλεισμού του από το Q1 του Σαββάτου και με σκληρή γόμα, την οποία δεν άλλαξε στο πρώτο πιτ στοπ, έχοντας φτάσει μέσα στην δεκάδα. Τελικά εγκατέλειψε απογοητευμένος μετά το άχρηστο δεύτερο πιτ στοπ και αφού το αυτοκίνητο ασφαλείας που περίμενε η Ferrari δεν ήρθε ποτέ.
Στην βαθμολογία των οδηγών ο Leclerc έχασε και την 4η θέση τελικά στην ισοβαθμία στους 206 βαθμούς, από τον Fernando Alonso.
Η McLaren ολοκλήρωσε έναν καλό αγώνα συνολικά με τον Norris και τον Piastri να τερματίζουν στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα, ενώ ο Alonso έφτασε στους 206 βαθμούς χάρη στην 7η θέση στο Άμπου Ντάμπι.
Ο Yuki Tsunoda έζησε το καλύτερο Σαββατοκύριακο του φέτος. Ολοκλήρωσε τις δοκιμές στην έκτη θέση από όπου ξεκίνησε, συνάντησε το είδωλό του Jason Statham και στον αγώνα τερμάτισε 8ος κρατώντας πίσω του με κόπο και προσπάθεια έναν "λυσσασμένο" Lewis Hamilton που σε εκείνο το σημείο κυνηγούσε την θέση της ομάδας στους κατασκευαστές.
Επίσης ο Ιάπωνας οδήγησε και τον αγώνα για τρεις γύρους, καθώς όταν άρχισαν τα πιτ στοπς βρέθηκε πρωτοπόρος και κατάφερε κάτι μοναδικό για την πατρίδα του και για το όνομά του.
Την πρώτη δεκάδα ολοκήρωσε ο Lance Stroll με την δεύτερη Aston Martin.
Δες εδώ την βαθμολογία των οδηγών και εδώ εκείνη των κατασκευαστών.