
Ο Fernando Alonso συνεχίζει να γράφει ιστορία στην Formula 1 γιατί έγινε ένας από τους λίγους πιλότους που συνέχισε να αλλάζει θέσεις μετά το τέλος ενός αγώνα. Για τον Ισπανό το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας εξελίχτηκε σε πολύ ενδιαφέρων αγώνας. Ξεκίνησε από την πρώτη θέση, έπεσε στην δεύτερη, τερμάτισε στην τρίτη, αφού τον προσπέρασε και o Max Verstappen, όμως συνέχισε να αλλάζει θέσεις καθώς η FIA τον τιμώρησε και τον έριξε στην τέταρτη θέση, για να τον επαναφέρει τρίτο μερικές ώρες αργότερα.

Θρίλερ γραφειοκρατίας και ερμηνείας
Όπως συμβαίνει πολύ συχνά στην FIA και τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι αγωνοδίκες σε σχέση με τους κανονισμούς, οι ασάφειες είναι τελικά αυτές που καθορίζουν το αποτέλεσμα του Grand Prix. Σε ό,τι έχει να κάνει με τον Alonso λοιπόν, η αρχική απόφαση να τιμωρηθεί προέκυψε έπειτα από την διεξοδική εξέταση των στοιχείων που είχαν στη διάθεσή τους οι αγωνοδίκες που έδειχναν πως ο πίσω γρύλος ακούμπησε το μονοθέσιο της Aston Martin κατά τη διάρκεια του pit stop του Ισπανού.
P3 for George at the #SaudiArabianGP after a 10-second time penalty for Alonso. pic.twitter.com/RhzvFuU1FV
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 19, 2023
Αυτό θεωρήθηκε αρχικά παραβίαση του κανονισμού και όπως μάθαμε μετά τις εξηγήσεις από τη FIA, θεωρήθηκε τέτοια στο πλαίσιο της συμφωνίας των ομάδων με την FIA, πως η επαφή του γρύλου με το μονοθέσιο μεταφράζεται ως εργασία πάνω σε αυτό. Μετά το σχετικό αίτημα της Aston Martin, το ζήτημα εξετάστηκε εκ νέου και προέκυψε πως οι αγωνοδίκες είχαν ενημερωθεί λανθασμένα για αυτή τη συμφωνία. Έτσι ακύρωσαν την απόφαση για την ποινή και επέστρεψαν την τρίτη θέση στον Alonso.

Ναι μεν, αλλά παντού
Η ανακοίνωση της απόφασης για επιστροφή του Alonso στο βάθρο είναι τόσο μπερδευτική όσο και οι κανονισμοί της Formula 1. Το μοναδικό που μοιάζει σίγουρο για τους κανονισμούς και τον Αθλητικό Κανονισμό της FIA είναι πως κάποιος πρέπει να καθήσει και να τον γράψει από την αρχή στα σοβαρά.
Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξης:
"Αφού εξέτασαν τα αποδεικτικά στοιχεία του βίντεο που παρουσιάστηκαν και αφού άκουσαν τον εκπρόσωπο της ομάδας της Aston Martin και τα αρμόδια μέλη της FIA, οι Αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι υπήρχαν σημαντικά και σχετικά νέα στοιχεία, όπως απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 14.1.1 για να προκαλέσουν την αναθεώρηση της απόφασης, ιδίως τα αποδεικτικά στοιχεία του βίντεο και τα προφορικά στοιχεία από την ομάδα και τη FIA. Για εμάς ήταν σαφές ότι το θεμέλιο της αρχικής απόφασης, δηλαδή η δήλωση περί ύπαρξης συμφωνίας, αμφισβητήθηκε από τα νέα αποδεικτικά στοιχεία.

"Ως εκ τούτου, προχωρήσαμε στην ακρόαση της ουσίας της αίτησης επανεξέτασης. Αφού εξετάσαμε τα νέα αποδεικτικά στοιχεία, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχε σαφής συμφωνία, όπως είχε προταθεί στους αγωνοδίκες προηγουμένως, στην οποία θα μπορούσε να βασιστεί για να καθοριστεί ότι τα μέρη είχαν συμφωνήσει ότι ένας γρύλος που αγγίζει ένα αυτοκίνητο θα ισοδυναμούσε με εργασίες στο αυτοκίνητο.
"Υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρήσαμε ότι η αρχική μας απόφαση για την επιβολή ποινής στο αυτοκίνητο 14 έπρεπε να ανατραπεί και το πράξαμε αναλόγως".
Fernando Alonso'nun 10 saniye ceza almasına neden olan pit stop hatası. 🔎pic.twitter.com/RHSv6Pm1m0
— Formula Türkiye 🇹🇷 (@FormulaTurkiye) March 19, 2023
Στην πραγματικότητα εξηγεί πως οι αγωνοδίκες αρχικά ενημερώθηκαν λανθασμένα για κάποια συμφωνία, την οποία η Aston Martin απέδειξε πως δεν υπάρχει. Το άλλο δεδομένο είναι πως ο Fernando Alonso με αυτή την τρίτη θέση φτάνει τα 100 βάθρα στην καριέρα του και συγκαταλέγεται σε μια μικρή ομάδα οδηγών που περιλαμβάνει τους Hamilton, Schumacher, Vettel, Prost και Raikkonen.
Fernando Alonso. The Centurion. 💯#SaudiArabianGP #F1 @alo_oficial pic.twitter.com/pD4LPgzrNk
— Formula 1 (@F1) March 19, 2023