H Ford επιστρέφει στην Formula 1 στο πλευρό της Red Bull

Η συνεργασία της Red Bull με την Ford αναμένεται να ανακοινωθεί κατά την παρουσίαση του μονοθεσίου του 2023. Θα ξεκινήσει το 2026 και θα επαναφέρει την Ford στην Formula 1 έπειτα από 22 χρόνια

F1 GP Brazil Perez

Όλοι γνωρίζαμε πως η Red Bull αναζητούσε στρατηγικό επενδυτή στις προσπάθειές της στην Formula 1 και όλοι περιμέναμε πως αυτός θα ήταν η Porsche. Βλέπεις τότε ήταν μια διαρροή από το Μαρόκο που είχε σιγουρέψει την συμφωνία, η οποία όμως μετά χάλασε. Τώρα είναι μια διαρροή από την Ιταλία που κάνει λόγο για την μεγάλη επιστροφή της Ford στην Formula 1 και η επιστροφή αυτή θα είναι στο πλευρό της Red Bull. Η συμφωνία, με βάση πάντα τα όσα λέγονται κυρίως στην Αμερική, θέλει τις δύο εταιρείες να συνεργάζονται από το 2026, όταν θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί. Η Ford θα χρηματοδοτήσει σε κάποιο βαθμό τον νέο κινητήρα της Red Bull Powertrains και θα επαναφέρει έτσι το brand της στο κορυφαίο πρωτάθλημα. 

Ford Cosworth Formula 1

Κανείς δεν ξέρει αν η συμφωνία περιλαμβάνει τεχνογνωσία από την Ford προς την Red Bull σε τεχνολογικό επίπεδο. Θεωρείται πιθανότερο αυτό να μην ισχύει δεδομένου πως η Red Bull είναι αναμφίβολα, πιο έτοιμη να αναλάβει αυτό το σκέλος, ενόψει των αλλαγών στους κανονισμούς. Ωστόσο αν η τριετία που μεσολαβεί είναι αρκετή για την Audi να στήσει δική της ομάδα, γιατί να μην είναι αρκετή και για την Ford να αναπτύξει τους δικούς της κινητήρες. Σε κάθε περίπτωση οι φήμες μιλούν για χρηματοδότηση, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, αλλά πάλι ποιος μπορεί να πιστέψει τις φήμες. 

Κατά λάθος δημοσίευση

Σύμφωνα με το BBC που ανέδειξε το θέμα νωρίς το βράδυ της Πέμπτης, η Ford ενημέρωσε το κορυφαίο πρακτορείο ειδήσεων στην Ιταλία, ANSA για τις εξελίξεις και οι Ιταλοί δημοσίευσαν τα νέα. Απέσυραν σύντομα το δημοσίευμα, αλλά η διαρροή είχε ήδη γίνει. 

Ford Cosworth Formula 1

Αμερικανική μονομαχία

Οι συνομιλίες της Ford με την Red Bull ξεκίνησαν λογικά μετά την κατάρρευση των σχεδίων για τη συνεργασία της Red Bull με την Porsche. H Porsche ήθελε να έχει μεγαλύτερη εμπλοκή από το να τοποθετήσει το σήμα της και τα χρήματά της στους κινητήρες της Red Bull κάτι που όπως φαίνεται για την Ford, είναι το ζητούμενο. 

Ford Cosworth Formula 1

Σε αυτό πιστεύεται πως έπαιξε ρόλο και η εμπλοκή της General Motors στην είσοδο του Andretti στην Formula 1 (αν ποτέ γίνει αυτή). Η General Motors είναι ο βασικός ανταγωνιστής της Ford στις ΗΠΑ και η συγκυρία ήταν ιδανική για την Ford να την ξεπεράσει σε αυτή την πολυπόθητη κούρσα για την Formula 1. 

Ford Cosworth Formula 1

Back to the roots

Και  εδώ υπάρχει μια ακόμη συγκυρία ή μάλλον σύμπτωση για να είμαστε πιο ακριβείς. Η Ford επιστρέφει στην Formula 1, ως συνεργάτης της ομάδας την οποία κάποτε είχε υπό την ιδιοκτησία της. Η Red Bull φτιάχτηκε όταν ο Dietrich Mateschitz αγόρασε την αποτυχημένη Jaguar το 2004 από την Ford. Εκείνη η χρονιά ήταν η τελευταία που η Ford είχε εμπλοκή με το κορυφαίο πρωτάθλημα και εκ τότε δεν είχε ακουστεί ούτε καν σαν φημολογία η επιστροφή της. Μέχρι σήμερα. 

Ford Cosworth Formula 1

Σπουδαία ιστορία 

Το άλλο ενδιαφέρον στοιχείο γύρω από την κορυφαία αμερικανική φίρμα, είναι πως το σημαντικότερο σκέλος της μεγάλης ιστορίας της στην Formula 1, δεν έχει να κάνει με το όνομά της ή τις ομάδες που είχε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά με τους κινητήρες της και την αποδοτικότητα τους. Πίσω στο 1967 ο Colin Chapman κατάφερε να πείσει την Ford να επενδύσει κάποια χρήματα σε μια εταιρεία που ονομαζόταν Cosworth. O Chapman είχε χάσει την συνεργασία με την εταιρεία που έφτιαχνε κινητήρες για την ομάδα της Lotus τότε και αναζητούσε απεγνωσμένα κινητήρα για να παραμείνει με αξιώσεις στην Formula 1. 

Ford Cosworth Formula 1

H Cosworth κατασκεύασε τον τρίλιτρο V8 που έμεινε στην ιστορία ως DFV από το Double Four Valve που παρέπεμπε στην τεχνολογία του. Ο DFV εξελίχθηκε σε ό,τι πιο αποδοτικό και οικονομικό για τις ομάδες της Formula 1, καθώς από το 1968 κιόλας σταμάτησε η αποκλειστική διάθεση στην Lotus (ο Chapman δεν ευχαριστήθηκε καθόλου αυτή την απόφαση) και έγινε διαθέσιμος για οποιαδήποτε ομάδα ήθελε και μπορούσε. Θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους κινητήρες στην ιστορία του σπορ και πολλοί πιστεύουν πως η Formula 1 δεν θα είχε ξεπεράσει τόσο εύκολα την πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 70 αν δεν ήταν αυτός ο κινητήρας με τα χαμηλά κόστη λειτουργίας να εξοπλίζει τις περισσότερες ομάδες στο grid. 

Ford Cosworth Formula 1

Η επόμενη μεγάλη σελίδα στην ιστορία της Ford και της Cosworth φυσικά στην Formula 1 αφορούσε τον κινητήρα HB, που ήρθε στα τέλη της δεκαετίας του 80 και ήταν επίσης V8 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων. Ήταν ο κινητήρας με τον οποίο ο Michael Schumacher πήρε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του και η Benetton τον μοναδικό δικό της. 

Ford Cosworth Formula 1

Το 2004 η Jaguar εξακολουθούσε να εξοπλίζεται από κινητήρες της Cosworth, το αγωνιστικό τμήμα της οποίας ανήκε πλέον στην Ford επισήμως, από το 1998. Βέβαια το όνομα της Ford είχε σταματήσει σχεδόν να υπάρχει στην Formula 1. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν η εταιρεία αγόρασε την Stewart Racing το 2000 για να φτιάξει ομάδα για την Formula 1, προτίμησε να φέρει στο προσκήνιο, για εμπορικούς σκοπούς το όνομα της Jaguar και όχι της Ford. Έτσι όταν πια το 2004 πούλησε στην Red Bull, στην πραγματικότητα είχε πουληθεί η Jaguar - Cosworth και η παρουσία της Ford ήταν αμιγώς επιχειρηματικής φύσεως. 

Συνολικά η Ford στην Formula 1 μετράει 176 νίκες, με τις 155 από αυτές να έχουν έρθει από τον DFV κινητήρα της Cosworth. Επίσης έχει βάλει την υπογραφή της σε 13 τίτλους οδηγών και 10 πρωταθλήματα κατασκευαστών. Είναι μέχρι και σήμερα ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής κινητήρων στην Formula 1. 

Οι επίσημες ανακοινώσεις; 

Θεωρητικά κάτι πιο επίσημο, οσον αφορά την συνεργασία της Red Bull με την Ford θα έχουμε αργότερα την Παρασκευή, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου μονοθεσίου της Red Bull για το πρωτάθλημα του 2023, η οποία διεξάγεται στην Νέα Υόρκη. 
 

Best of Network