Το Paul Ricard δεν είναι από τις πίστες της Formula 1 που προσφέρουν συναρπαστικούς αγώνες που θα μας μείνουν αξέχαστοι και θα μας καθηλώσουν. Είναι ωστόσο μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πίστες για διάφορους λόγους και ο κυριότερος είναι πως είναι φτιαγμένη για να εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες. Ακριβώς για αυτό είναι μια από τις πίστες που φιλοξενεί πολλές δοκιμές αλλά και διαφορετικά πρωταθλήματα. Η Formula 1 επέστρεψε εκεί το 2018 και ας δούμε τώρα τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που την συνοδεύουν.
- Ο Nyck de Vries θα οδηγήσει στη θέση του Lewis Hamilton στο FP1. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, κάθε οδηγός υποχρεούται να παραχωρήσει μία από τις πρώτες δοκιμές του για έναν νεαρό οδηγό. Ο Hamilton έχει επιλέξει το FP1 στη Γαλλία για την δική του προσωρινή αντικατάσταση, ενώ εκείνη του George Russell θα πραγματοποιηθεί αργότερα μέσα στη σεζόν.
- Tο γαλλικό Grand Prix επέστρεψε στο καλεντάρι της F1 το 2018 στο Paul Ricard, μια πίστα που διαθέτει 247 πιθανές διαμορφώσεις - από 0,8 km έως 5,86 km. - και περιλαμβάνει το δικό της σύστημα ψεκασμού, καθιστώντας δυνατή την προσομοίωση οδήγησης σε υγρό οδόστρωμα σε 64 από τις διαφορετικές χαράξεις. Αυτή η ποικιλία διαμορφώσεων καθιστά το Paul Ricard ενδιαφέρον ως πίστα δοκιμών, επειδή μπορεί να μετατραπεί σε μια Monza ή σε ένα Μονακό ή έναν συνδυασμό και των δύο αυτών.
- Η F1 θα διεξαχθεί στο Paul Ricard για 18η φορά φέτος. Τρεις διαφορετικές παραλλαγές πίστας έχουν χρησιμοποιηθεί για τους αγώνες της F1 τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της διάταξης των 5,810 km (1971-1985), των 3,813 km (1986-1990) και των 5,842 km (από το 2018). Μετά το φετινό αγώνα, το Paul Ricard θα έχει όσους αγώνες και το Magny-Cours και θα είναι οι δύο πίστες με τα περισσότερα γαλλικά Grands Prix.
- Η πίστα Paul Ricard ανανεώνεται τακτικά με φρέσκια άσφαλτο και παρέχει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, σε σύγκριση με άλλες πίστες της Formula 1. Επιπλέον, η άσφαλτος έχει πολύ σκούρο χρώμα, γι' αυτό και ζεσταίνεται τόσο πολύ, φτάνοντας σε θερμοκρασίες που πλησιάζουν τους 55°C, από τις υψηλότερες όλης της χρονιάς.
- Το Paul Ricard έχει εξαιρετικά λεία άσφαλτο. Ωστόσο, η λεία άσφαλτος σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν φθείρονται τόσο γρήγορα. Είναι όμως πολύ πιο δύσκολο να ζεσταθούν παρά τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στην πίστα.
- Παρόλο που η πίστα είναι γενικά πολύ ομαλή, υπάρχει μια βαριά ανωμαλία. Η στροφή 5 αναδιαμορφώθηκε για τη σεζόν 2021 με σκοπό η είσοδος της να είναι ελαφρώς κεκλιμένη και να μοιάζει με τη στροφή 4 στην Αυστρία. Τελικά υπάρχει τώρα ένα εξόγκωμα με αποτέλεσμα η ιδανική γραμμή να διαφέρει από την πιο "ασφαλή" γραμμή, μεταξύ των στροφών 4 και 5 .
- Από τις 15 στροφές, οι 6 είναι αριστερές και οι 9 δεξιές. Πολλές από τις δεξιές στροφές είναι μεγάλες και ασκούν μεγάλη πίεση στα μπροστινά αριστερά ελαστικά. Συνολικά, το Paul Ricard διαθέτει ένα καλό μείγμα γρήγορων, μεσαίων και αργών στροφών.
- Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πίστας είναι οι έντονα χρωματιστές ζώνες διαφυγής, οι οποίες προσφέρουν έντονη τριβή και αντικαθιστούν τις συνηθισμένες αμμοπαγίδες. Η μπλε ζώνη είναι λιγότερο "άγρια" και έχει μικρότερη αρνητική επίδραση στα αυτοκίνητα όταν βγαίνουν εκτός πίστας. Η κόκκινη ζώνη κοντά στις μπάρες, έχει πολύ πιο σαγρέ υφή και επιβραδύνει τα αυτοκίνητα σημαντικά. Και οι δύο αυτές χαρακτηριστικές ζώνες χρησιμοποιούν άσφαλτο σε συνδυασμό με βολφράμιο για τη δημιουργία μιας επιφάνειας που βοηθά στη μείωση της ταχύτητας των αυτοκινήτων, όταν αυτά υπερβαίνουν τα όρια της πίστας.
- Με μήκος 424 μέτρα, το pit lane είναι το τρίτο μεγαλύτερο στο ημερολόγιο της Formula 1 - μόνο η Imola και το Silverstone είναι μεγαλύτερα.
- Η στροφή 11 είναι μεγάλη και πολύ απαιτητική. Οι οδηγοί υπόκεινται σε μέγιστες πλευρικές δυνάμεις της τάξης των περίπου 4,6g.
- Η ψύξη των φρένων στο Paul Ricard δεν είναι τόσο δύσκολη, όσο σε ορισμένες άλλες πίστες, επειδή υπάρχει αρκετή διαδρομή μεταξύ των ζωνών πέδησης για να μπορέσουν τα τακάκια και οι δίσκοι να κρυώσουν επαρκώς, οπότε η υπερθέρμανση δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα.