
Το Ράλι Πορτογαλίας του 1997 έχει χαραχθεί ανεξίτηλα στη μνήμη των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όχι μόνο για την ένταση και το θέαμα, αλλά και για την αδιανόητη επικινδυνότητα που χαρακτήρισε εκείνη τη χρονιά.
Ο θρυλικός Colin McRae, στο τιμόνι του Subaru Impreza WRC, πέρασε με απόλυτη ταχύτητα από μία από τις πιο επικίνδυνες ειδικές διαδρομές στην ιστορία του WRC, με τους θεατές να βρίσκονται κυριολεκτικά σε απόσταση αναπνοής από το αυτοκίνητο.
Η ειδική διαδρομή στη Σίντρα έγινε σύμβολο μιας άλλης εποχής στο ράλι, μιας εποχής χωρίς προστατευτικά, χωρίς φράγματα, με 80.000 θεατές να κατακλύζουν την ειδική, σχηματίζοντας ένα ανθρώπινο τούνελ για τα περάσματα των αυτοκινήτων.
Μετά τη διαδρομή, ο ίδιος ο McRae δήλωσε χαρακτηριστικά: "Δεν θα έπρεπε καν να μου επιτραπεί να ξεκινήσω."
Και είχε απόλυτο δίκιο. Η διαδρομή αυτή έμεινε στην ιστορία, όχι μόνο για τη δεξιοτεχνία των οδηγών ή τον ενθουσιασμό των φιλάθλων, αλλά για τον απόλυτο παραλογισμό ως προς την ασφάλεια των θεατών.

Η Πορτογαλία είχε ήδη τη φήμη των ανεξέλεγκτων, παθιασμένων θεατών, αλλά εκείνη η χρονιά αποτέλεσε την κορύφωση μιας εποχής που οι κίνδυνοι του σπορ δεν είχαν ακόμα περιοριστεί από τους αυστηρούς κανόνες ασφαλείας που ισχύουν σήμερα.
Μερικά σημαντικά στοιχεία για το 1997:
-Ο McRae διεκδικούσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα και τελικά τερμάτισε 2ος, χάνοντας τον τίτλο για μόλις 1 βαθμό.
-Το Subaru Impreza 555 θεωρείται ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα ράλι όλων των εποχών.
-Την εποχή εκείνη, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) είχε πάνω από 300 εκατομμύρια τηλεθεατές παγκοσμίως.
-Αν και η εποχή του Group B είχε τελειώσει, η δεκαετία του ’90 στο WRC παρέμεινε ιδιαίτερα ακραία και απρόβλεπτη.
Το πέρασμα του McRae στη Σίντρα, δεν ήταν απλώς μια αγωνιστική στιγμή, αλλά η επιτομή του ανόθευτου, ακατέργαστου πάθους που χαρακτήριζε το ράλι εκείνης της εποχής. Ένα στιγμιότυπο που σήμερα δεν θα μπορούσε ποτέ να επαναληφθεί. Ευτυχώς.