Η Lamborghini αποκάλυψε επίσημα τη νέα Temerario GT3, το πρώτο αγωνιστικό μοντέλο που βασίζεται στην νέα Lamborghini Temerario και το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο της μάρκας που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στις εγκαταστάσεις της Sant’Agata Bolognese. Η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στις 11 Ιουλίου στο Goodwood Festival of Speed, με τη Lamborghini να επιβεβαιώνει τη σταθερή της δέσμευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η Temerario GT3 aντιπροσωπεύει μια νέα, ολοκληρωμένη αγωνιστική φιλοσοφία, με μηχανολογικές λύσεις και αεροδυναμική, εξελιγμένες εξαρχής με γνώμονα τις αγωνιστικές επιδόσεις.
Για την πίστα από κατασκευής
Το αγωνιστικό πλαίσιο βασίζεται στο αλουμινένιο spaceframe του μοντέλου παραγωγής, αλλά έχει ανασχεδιαστεί ριζικά. Οι υποδομές για το υβριδικό σύστημα αφαιρέθηκαν, η πίσω υποδομή έγινε αφαιρούμενη για εύκολη πρόσβαση στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ έχει ενσωματωθεί roll cage σύμφωνο με τις προδιαγραφές ασφαλείας της FIA για GT3.
Η εξωτερική σχεδίαση συνδυάζει ανθρακονημάτινα πάνελ και επιθετική αεροδυναμική με δυνατότητα ταχείας αποσυναρμολόγησης και επισκευής, ειδικά σε αγωνιστικό περιβάλλον. Κάθε λεπτομέρεια —από τους προβολείς με ταχεία αποσύνδεση μέχρι το σύστημα πλήρωσης καυσίμου και το νέο layout του ψυγείου— έχει σχεδιαστεί για αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία κάτω από πίεση.

Χωρίς υβριδική τεχνολογία
Καρδιά της GT3 αποτελεί ο ίδιος V8 twin-turbo 4.0 λίτρων που χρησιμοποιείται στην έκδοση παραγωγής, αλλά εδώ έχει υποστεί βαθιές μετατροπές. Τα νέα turbo, η διαφορετική χαρτογράφηση και η απουσία υβριδικού συστήματος (το οποίο δεν επιτρέπεται στην GT3 κατηγορία) μεταμορφώνουν τον κινητήρα ώστε να αποδίδει 550 ίππους, πάντα ανάλογα με την ισορροπία επιδόσεων (Balance of Performance ή BoP) κάθε πρωταθλήματος.
Ξεχωρίζει επίσης τον επίπεδο στρόφαλο, που εξασφαλίζει πιο ισορροπημένη καύση, αγωνιστικό ήχο και πιο άμεση απόκριση, ενώ οι μπιέλες τιτανίου συμβάλλουν στη μείωση του βάρους και στη βελτίωση της αξιοπιστίας.

Αγωνιστική γεωμετρία και εργονομία
Η Temerario GT3 διαθέτει νέο set-up αναρτήσεων με 6-θέσια αμορτισέρ KW, παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο πρωτότυπο SC63 LMDh. Η μεγαλύτερη απόσταση μεταξονίου και το αυξημένο πλάτος προσδίδουν σταθερότητα, ενώ οι αλλαγές στις αναρτήσεις είναι πιο γρήγορες, χάρη σε νέα σημεία στήριξης. Η Lamborghini στοχεύει σε γρήγορες ρυθμίσεις και προσαρμοστικότητα σε όλους τους τύπους ελαστικών και πίστες παγκοσμίως.
Cockpit για νίκες
Στο εσωτερικό, οι εργονομικές επεμβάσεις έγιναν σε συνεργασία με τους εργοστασιακούς οδηγούς Marco Mapelli και Andrea Caldarelli. Το τιμόνι σχεδιάστηκε εξαρχής από τη Lamborghini, τα ηλεκτρονικά είναι πλήρως επικαιροποιημένα και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του νέο διακόπτη-κονσόλα με βελτιωμένα γραφικά και προηγμένο data logger.

Πρεμιέρα το 2026
Η Temerario GT3 θα ολοκληρώσει τη φάση εξέλιξης μέσα στο 2026, με προγραμματισμένο ντεμπούτο τον Μάρτιο στον 12ωρο αγώνα του Sebring. Παράλληλα, η Lamborghini θα συνεχίσει να υποστηρίζει ενεργά τις ομάδες που θα συνεχίσουν με την επιτυχημένη Huracαn GT3, η οποία έχει ήδη σημειώσει 96 τίτλους σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μια νέα εποχή για την Lamborghini στο motorsport
Με την Temerario GT3, η Lamborghini ενισχύει τη θέση της στους αγώνες GT3 και δείχνει ξεκάθαρα τη στρατηγική της να χρησιμοποιεί τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως "εργαλείο εξέλιξης" και ταυτόχρονα ως ισχυρό μέσο προβολής του brand. Η μετάβαση από την Huracan στην Temerario δεν είναι απλώς τεχνολογική —είναι συμβολική ενός νέου κεφαλαίου, με βάση την απόδοση, την καινοτομία και την αυθεντικότητα της μάρκας.