Με στόχο να αυξήσει τις περισσότερες από 1.700 νίκες του στα ράλι παγκοσμίως και να έχει μια εμπορική πορεία ανάλογη με τους προκατόχους του η Skoda παρουσίασε το νέο αγωνιστικό Skoda Fabia RS Rally2, που βασίζεται στο Skoda Fabia 4ης γενιάς. Το Fabia αγωνιστικών προδιαγραφών είναι ένα αυτοκίνητο που ούτε λίγο, ούτε πολύ αποτελεί μονόδρομο για εκείνους που θέλουν να διακριθούν σε εθνικά πρωταθλήματα ή στην κατηγορία WRC2, την δεύτερη τη τάξη δηλαδή κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, που είναι και αυτή στην οποία θα συμμετέχει ο Λάμπρος Αθανασούλας στο προσεχές Ράλι Ακρόπολις του Σεπτεμβρίου.

Δεν κερδίζει παντού, αλλά είναι το πιο εύκολο για μεγάλη μερίδα αγωνιζομένων, το πιο φιλικό όσον αφορά την οδήγησή του και αυτό που, ακριβώς επειδή, έχει πουληθεί σε περισσότερα από 450 αντίγραφα σε όλο τον κόσμο, έχει εξερευνηθεί και περισσότερο από όλα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λύσεις για οποιοδήποτε τεχνικό ή μη πρόβλημα.

Με βάση όλα αυτά η παρουσίαση του νέου μοντέλου συνιστά σημαντική οδήγηση για τα αγωνιστικά δρώμενα στους αγώνες ράλι παγκοσμίως, γιατί το μεγάλο ερωτηματικό είναι αυτομάτως αν θα είναι τόσο αποτελεσματικό όσο οι προκάτοχοί του. Και δεν μιλάμε για τυχαία αυτοκίνητα καθώς το Fabia Super 2000 ήταν αντίστοιχα κορυφαίο σε αποτελέσματα και πωλήσεις για περισσότερο από πέντε χρόνια, μέχρι το 2015 και στην συνέχεια ακολούθησε το Fabia R5 το οποίο δημιούργησε τον "νικητή" για τον οποίο μιλάμε σήμερα. Η εξέλιξη αυτού, το Rally2 EVO αντιστάθηκε σθεναρά στον ολοένα και πιο εξελλιγμένο ανταγωνισμό και τώρα έρχεται το νέο Skoda Fabia RS Rally2.

Έρχεται με καλύτερη αεροδυναμική χάρη σε ορισμένες λεπτομέρειες όπως τα κοψίματα στις άκρες των φτερών για καλύτερη ροή αέρα, αλλά και στα βασικά όπως ο εμπρός διαχύτης και η πτέρυγα στο πίσω μέρος της οροφής που είναι ανασχεδιασμένη. Κατά τα άλλα το Skoda Fabia RS Rally2 κινείται από τον δίλιτρο κινητήρα που χρησιμοποιείται στα μοντέλα RS της εταιρείας. Οι κανονισμοί όμως επιτάσσουν 1.6 lt στην κατηγορία, έτσι η χωρητικότητά του έχει μειωθεί στα 1.620 cc και συνδυάζεται με νέα τουρμπίνα και νέο σύστημα ψύξης για καλύτερη λειτουργία. Η απόδοσή του είναι 285PS και η ροπή των 430 Nm περνά στον δρόμο μέσω ενός σειριακού κιβωτίου πέντε σχέσεων.

Ανανεωμένη είναι και η ανάρτηση λόγω του αυξημένου μεταξονίου που έχει το πολιτικό Skoda Fabia, ενώ όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η ασφάλτινη και η χωμάτινη εξοπλιστική επιλογή με αλλαγές στα φρένα και την ανάρτηση, κυρίως, αλλά και σε άλλα επιμέρους τμήματα του οχήματος για καλύτερη αξιοπιστία και ανθεκτικότητα όταν ο αγώνας γίνεται σε χωμάτινες ειδικές.

Η Skoda έχει ολοκληρώσει εκτενείς δοκιμές σε διάφορες χώρες και διαφορετικές επιφάνειες οδοστρώματος και σύντομα, όπως λένε από την εταιρεία, πρέπει να αναμένουμε το ντεμπούτο του στους αγώνες.