Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Καλή Μεγάλη Εβδομάδα.
Περιορισμένη δραστηριότητα αυτό το Σαββατοκύριακο λόγω του Πάσχα των Καθολικών. Διακοπές για πολύ κόσμο δηλαδή, ανάσα και για τους "πυροβολημένους" που θέλουν να τα παρακολουθούν όλα και να σου τα μεταφέρουν. Ονόματα να μη λέω τώρα.
Περιορισμένη δραστηριότητα θα έχουμε και στην Ελλάδα το προσεχές Σαββατοκύριακο. Θα γιορτάσουμε το Πάσχα!
Μετά θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα ώστε να παρακολουθήσουμε με αγωνία μέχρι τις διακοπές του καλοκαιριού, τους αγώνες του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού να αναβάλλονται. Αυτή είναι κανονικότητα, όχι αστεία.
Πάντως είχαμε δραστηριότητα στην Ελλάδα, έστω και αν αυτή δεν αφορούσε τα παραδοσιακά πρωταθλήματα που παρακολουθούν οι περισσότεροι.
Ας ξεκινήσω με το καρτ, όπου πραγματοποιήθηκε ο πρώτος φετινός αγώνας για το Rotax Max Challenge στο Καρτόδρομο των Αφιδνών. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε το Δελτίο Τύπου με τις φωτογραφίες των πρωταγωνιστών.
Πιο μακριά, στην Κρήτη, είχαμε αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift. Την μαραθώνια μετάδοση του Sportal TV, μπορείς να την δεις εδώ και να απολαύσεις ορισμένα από τα καλύτερα περάσματα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο ελληνικό drift. Ήταν πολύ ωραίος αγώνας.
Παρών ήταν και ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης που το χάρηκε, αν κρίνουμε από το post στην σελίδα του στο Facebook. Μήπως να έκανε και τίποτα με τους άλλους αγώνες στην Ελλάδα μπας και δώσει εκείνος μια λύση. Λέω εγώ τώρα…
Σημαντικότερη διοργάνωση των ημερών που πέρασαν, στα διεθνή, ήταν ο εναρκτήριος αγώνας του ELMS. Αυτό είναι το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Le Mans που ξεκίνησε από το Paul Ricard στην Γαλλία με έναν 4ωρο αγώνα. Κέρδισε η Prema Racing που συμμετείχε για πρώτη φορά στην κατηγορία LMP2, αλλά βασικά κέρδισε ο Ελβετός Luis Deletraz. Ο Deletraz πέρσι είχε κερδίσει με την ομάδα της WRT στον πρώτο της αγώνα στην κορυφαία κατηγορία και φέτος έκανε το ίδιο. Άρα καταλαβαίνεις πως αν θέλεις ποτέ να φτιάξεις ομάδα στην LMP2 φρόντισε να προσλάβεις τον Deletraz.
Στη 2η θέση τερμάτισε το πρωτότυπο της Algarve Racing με την Sophia Floersch και τον Bent Viscaal. Η Sophia Floersch είναι αυτή.
Εϊπ, ντροπή! Πρόκειται περί φωτομοντάζ που έκανε κάποιος επιτήδειος, αλλά έγινε ψιλοviral όπως καταλαβαίνεις. Μην αρχίσεις τώρα να ψάχνεις, δεν πρόκειται να βρεις της Sophia στο Onlyfans. Ένας φίλος μου έψαξε και με ενημέρωσε.
Όπως πάντα στους αγώνες αντοχής, η μάχη έγινε στην GT κατηγορία, όπου ο Nico Varrone έδωσε την νίκη στην Rinaldi Racing με την Ferrari, που συμμετείχε επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία, διατηρώντας οριακά πίσω του τον Gianmaria Bruni με την Porsche.
Ολόκληρο τον 4ωρο αγώνα μπορείς να τον δεις εδώ.
Εβδομάδα WRC είναι αυτή που ξεκινά σήμερα. Για να την γιορτάσουμε, μίλησα για λίγη ώρα με τον Gus Greensmith και μπορείς να διαβάσεις εδώ το πόσο αισιόδοξος είναι για την φετινή χρονιά, τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε ομαδικό.
Συμπτωματικά όμως εμφανίστηκε και ένας φίλος από τα παλιά. O Andrea Adamo είναι πλέον υπάλληλος του Ιταλού φίλου του Alessandro Gino ο οποίος δραστηριοποιείται στην πώληση αγωνιστικών αυτοκινήτων από το πάνω ράφι. Ο Adamo αναλαμβάνει τον ρόλο του Project Advisor και το πιο ενδιαφέρον είναι πως ο Gino στο site του αναφέρει πως έρχεται σύντομα και Gino WRC Team. Μπορεί ο Adamo να επιστρέψει στο WRC με αυτόν τον τρόπο άραγε;
Το Σαββατοκύριακο του Πάσχα είναι διευρυμένο σε ό,τι έχει να κάνει με το motorsport και τις διοργανώσεις του. Για αυτό στα περισσότερα πρωταθλήματα που είχαν αγώνες αυτό το τριήμερο, οι πρώτες κούρσες έγιναν Κυριακή και οι επόμενες διεξάγονται Δευτέρα. Το Monday Pit Stop δεν είναι σε θέση (ακόμη) να προβλέψει τα αποτελέσματα της Δευτέρας, αλλά δεν θα σε αφήσω έτσι γιατί υπάρχουν links να παρακολουθήσεις τους σημερινούς αγώνες, αν θέλεις και μπορείς να τα βρεις όλα στην playlist που έχω φτιάξει και αυτήν την εβδομάδα για να μηχάσεις τίποτα σημαντικό.
Στο Clio Cup, στον πρώτο αγώνα για φέτος που έγινε στο Nogaro, νικητής ήταν ο David Pouge. Επικράτησε στην μάχη με τον Nicolas Milan, τον πρωταθλητή του 2021 και έτσι ακριβώς είχε ξεκινήσει και το περσινό Clio Cup.
Τον αγώνα μπορείς να τον δεις εδώ και στο ίδιο κανάλι θα δεις και τον σημερινό αγώνα στις 13:40.
Στην ίδια πίστα, στο Nogaro, όλο αυτό το τετραήμερο είχε επίσης:
GT4 Γαλλίας. Δες εδώ τον πρώτο αγώνα.
Γαλλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Δες εδώ τον πρώτο αγώνα
Alpine Cup. Δες εδώ τον πρώτο αγώνα
Porsche Carrera Cup Γαλλίας. Δες εδώ τον πρώτο αγώνα
Γαλλική F4. Δες τον αγώνα εδώ.
Mitjet. Τα Mitjet είναι αγωνιστικά που απασχολούν πολύ τους Γάλλους. Τουλάχιστον πολύ περισσότερο από άλλες χώρες. Είναι μικρά αγωνιστικά με βάρος 750 κιλών και δίλιτρους κινητήρες που αποδίδουν 230PS. Ο πρώτος αγώνας στο Nogaro ήταν λίγο ταλαιπωρία γιατί διεκόπη με κόκκινη σημαία λόγω ατυχήματος. Όμως στο κανάλι τους στο YouTube θα έχει τους σημερινούς αγώνες και άλλο ενδιαφέρον υλικό να παρακολουθήσει κανείς.
Στην Ιαπωνία, ξεκίνησε το πρωτάθλημα Super GT. Παρά την εξαιρετική περιγραφή του Ιάπωνα συναδέλφου μπορώ να πω, πως είναι κάπως αστείο και συνάμα εκνευριστικό να μην καταλαβαίνεις ούτε λέξη από όσα λέει, ο αγώνας όμως είναι συνήθως συναρπαστικός. Το ίδιο ήταν και στην Okayama από όπου ξεκίνησε η σεζόν και η νίκη πήγε στην Toyota GR Supra με τα χρώματα της ENEOS.
Γενικώς οι Supra έδειξαν από το Σάββατο στις δοκιμές πως ήταν καλύτερες από τον ανταγωνισμό των Honda NSX και Nissan GTR, όμως τελικά το βάθρο ήταν μια πολυχρωμία καθώς στην δεύτερη θέση βρέθηκε το NSX της Stanley και το βάθρο συμπλήρωσε το GTR με τον Ronnie Quintarelli ο οποίος είναι κάτι σαν τον Lewis Hamilton του Super GT.
Στο πρωτάθλημα συμμετέχει και ο Giuliano Alesi, γιος του Jean. Μοιράζεται την Toyota GR Supra της Tom's μιας από τις καλύτερες ομάδες στην Ιαπωνία, με τον πρωταθλητή του 2021, εργοστασιακό οδηγό της Toyota, Sho Tsuboi.
Δες εδώ τα highlights του αγώνα.
Όπως και στο Nogaro, έτσι και στην Sonoma της Αμερικής το τριήμερο περιλάμβανε πολλούς αγώνες με επίκεντρο το GT World Challenge America. Πολλές κατηγορίες και πολλές κούρσες σε σημείο που δεν προλαβαίνεις να παρακολουθήσεις όλες τις κατηγορίες.
Το πιο ενδιαφέρον ήταν η νίκη του Jason Daskalos με το Audi R8 στον πρώτο αγώνα του GT America. Οι διαφορές του GT America με το GT World Challenge America είναι η διάρκεια των αγώνων και το γεγονός πως οι ωριαίοι αγώνες του GΤ America είναι κάπως πιο εθνικού χαρακτήρα σε σχέση με εκείνους του GT World Challenge που διαρκούν 90 λεπτά και συμμετέχουν δύο οδηγοί σε κάθε αυτοκίνητο.
Ο πρώτος αγώνας του GT America είναι εδώ και o δεύτερος εδώ.
Στο κανάλι του GT World στο YouTube μπορείς να δεις όλους τους αγώνες του Σαββατοκύριακου.
Στο NASCAR είχε ξημερώματα Δευτέρας, τον αγώνα στο Bristol. Είναι ο αγαπημένος μου για προσωπικούς λόγους κυρίως, αλλά απο πέρσι είναι χωμάτινος και είναι ακόμη πιο συναρπαστικός. Αποδείχτηκε χθες αυτό. Για 250 γύρους τα αυτοκίνητα νέας γενιάς του NASCAR με το setup των 670PS πλαγιολίσθαιναν και σκόρπιζαν ξεραμένο χώμα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Χρειάστηκε όμως να φτάσουμε στον τελευταίο γύρο για να κριθεί ο αγώνας. O Chase Briscoe με την Mustang, έκανε την απέλπιδα προσπάθεια να επιτεθεί στον Tyler Reddick με το Chevrolet Camaro. Η πίστα όμως ήταν ήδη περισσότερο βρώμικη, παρά χωμάτινη και η επαφή έστειλε και τους δύο εκτός πρωτιάς, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο στον Kyle Busch με το Toyota Camry να πάρει μια ανέλπιστη ουσιαστικά νίκη.
Στον κόσμο των ράλι αυτή την εβδομάδα είχε ενδιαφέρον το Rally de Lozere, όπου επικράτησε για πρώτη φορά στην καριέρα του στον συγκεκριμένο αγώνα ο Eric Rousset με τον Christophe Sauce με ένα Citroen C4 WRC. Είναι σημαντικό γιατί ο Rousset στα 54 του, έχει επιστρέψει στους αγώνες εδώ και μια δεκαετία περίπου και δεν είχε κερδίσει ποτέ πριν τον συγκεκριμένο αγώνα.
Στην Πορτογαλία όμως έγινε πιο ενδιαφέρον αγώνας. To Rally Aboboreira στην περιοχή του Αμαράντε, 40 χλιόμετρα ανατολικά του Πόρτο. Ωραίες ειδικές διαδρομές και όμορφα περάσματα που κράτησαν την αγωνία μέχρι το φινάλε. Από την κορυφή του αγώνα πέρασαν τέσσερα διαφορετικά πληρώματα και τελικά επικράτησαν για λίγο οι Miguel Correia - Jorge Carvalho με Skoda Fabia Rally 2 EVO. Μόλις 2 δευτερόλεπτα τους χώριζαν από τον Armindo Araujo, ενώ νωρίτερα στον αγώνα είχε εντυπωσιάσει ο 23χρονος Ιρλανδός Josh McErlean με το Hyundai i20 N και την υποστήριξη της Ιρλανδικής Ομοσπονδίας. Για μια μόλις ειδική ανέβηκε πρώτος και ο γνωστός μας Bruno Magalhaes ο οποίος τελικά τερμάτισε τρίτος.
Οι μηχανικοί στους αγώνες είναι οι πρωταγωνιστές στο παρασκήνιο. Κάποιοι ωστόσο δεν χάνουν την ευκαιρία που τους παρουσιάζεται να στείλουν το μήνυμά τους. Ελπίζουμε να ήταν θετική η απάντηση.
Όταν λέω πως μετά το μουσακά, η μεγαλύτερη εφεύρεση στον πλανήτη είναι το tire up, εννοώ αυτό.
Χθες ήταν τα γενέθλια της Mustang, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 17 Απριλίου του 1964 στην έκθεση της Νέας Υόρκης. Έκλεισε τα 58 και δείχνει πιο νέα από ποτέ. Το Happy Birthday τραγούδησε ο Vaughn Gittin Junior και ο γιος του. Έκοψαν και τούρτα.
Tο Touristenfahrten στο Nurburgring ήταν το αυτοκινητικό θέμα του Σαββατοκύριακου λόγω πλήθους αλλά και λόγω τέχνης. Ωραίο είναι το Nurburgring, αλλά θέλει πολλή προσοχή η επαφή μαζί του. Το λέω γενικώς και κράτα το κάπου στο μυαλό σου για όταν σου δοθεί αυτή η ευκαιρία.
Πάσχα με τους δικούς του έκανε και ο Lewis Hamilton φυσικά. Θα επιστρέψει στις πίστες σοφότερος, καθώς θα ξέρει να φτιάχνει και κοτσίδες. Τα κοτσιδάκια εξάλλου δεν μπορείς να πεις πως αφήνουν αδιάφορο τον 7 φορές πρωταθλητή.
Αυτά για σήμερα.
ΥΓ: Την άλλη εβδομάδα το Monday Pit Stop θα είναι Tuesday Pit Stop. Το Σαββατοκύριακο που έρχεται εκτός από σούβλισμα οβελία, έχει αγώνες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Εκτός της Ελλάδας εννοείται.