Η αγωνιστική ομάδα της Aprilia βρέθηκε στη χώρα μας για το Hellas Rally Raid 2024 οπότε ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να εξασκήσω πάλι τα ιταλικά -και με βοήθεια της Piaggio Hellas- ήρθα σε επικοινωνία με τον Vittoriano Guareschi, το αρχηγό και υπεύθυνο της αγωνιστικής ομάδας για μια γνωριμία και φωτογράφηση της μοτοσυκλέτας μετά τον αγώνα.
Έτσι βρέθηκα να οδηγώ ένα Aprilia Tuareg Rally 660 με προορισμό την Ιτέα, καθώς η παραλιακή κωμόπολη της Φωκίδας ήταν το κέντρο του αγώνα Hellas Rally Raid 2024 και στο λιμάνι βρίσκονταν τα paddocks.
Κείμενο- Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
To project "Τuareg Factory Rally” ξεκίνησε κατόπιν εντολής του προέδρου της Aprilia καθώς ήθελε η εταιρεία να έχει παρουσία, πέρα από τα MotoGP, και στους αγώνες rally. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία με τον Vittoriano Guareschi που ανάλαβε το έργο της δημιουργίας μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας.
Σαν βάση χρησιμοποιήθηκε ένα Tuareg παραγωγής. Ουσιαστικά ελάχιστες είναι οι ουσιαστικές αλλαγές που υπέστη η απλή μοτοσυκλέτα για να μετατραπεί στην αγωνιστική που έχει επικρατήσει στους αγώνες rally , αποδεικνύοντας έμμεσα με αυτόν τον τρόπο πόσο καλό είναι και το "μαμά” Tuareg.
Οι βασικές αλλαγές είναι η τοποθέτηση ψυγείο λαδιού και η αλλαγή του ατσάλινου υποπλαισίου με ένα από αλουμίνιο που φιλοξενεί και το πρόσθετο ρεζερβουάρ για μεγαλύτερη αυτονομία. Φυσικά οι αναρτήσεις έχουν αλλαχτεί με ένα racing πακέτο της Ohlins, ενώ αλλαγές συναντάμε και στα φρένα – πάντα της ιταλικής Brembo, ενώ έχει αφαιρεθεί όλο το σύστημα του ABS και ο δεύτερος εμπρός δίσκος. Επίσης η σέλα έχει αλλαχτεί με μια ψηλότερη για μια "πάνω στη μοτοσικλέτα" θέση οδήγησης , όπως και το τιμόνι.
Φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα μικρο-αλλαγές με πράγματα που χρειάζεται μια rally μοτοσυκλέτα αλλά όπως είπαμε η βάση ουσιαστικά δεν άλλαξε. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από το γεγονός ότι το μοναδικό που άλλαξε στον κινητήρα είναι μια παχύτερη φλάντζα καύσης ώστε να μειωθεί λίγο ή συμπίεση για πιο γραμμική λειτουργία αλλά και γιατί συνήθως στους εκτός Ευρώπης αγώνες rally η χαμηλής ποιότητα βενζίνη είναι κάτι το συνηθισμένο.
Χρόνος εξοικείωσης
Με τη σκόνη του αγώνα ακόμα επάνω στη factory μοτοσυκλέτα, καθώς είχε τερματίσει μόλις πριν από λίγο -κατακτώντας και την 1η θέση- βρέθηκα να οδηγώ με κατεύθυνση της ειδική "Βωξίτες”, το πιο ταιριαστό τερέν για μια μοτοσυκλέτα rally!
Ο λόγος που πήγα στην Ιτέα με ένα Aprilia Tuareg ήταν ότι ήθελα να έχω μια άμεση σύγκριση της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας με μια παραγωγής καθώς όπως ανέφερα και παραπάνω το Factory βασίζεται πάνω στο απλό Tuareg.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι ότι χρειάζεται να συνηθίσεις μια διαφορετική αίσθηση στην οδήγηση, καθώς ο πύργος των απαραίτητων οργάνων στους αγώνες rally δημιουργεί ένα εμπροσθοβαρές Tuareg ενώ τα χωμάτινα ελαστικά με τα mouse έχουν ένα σχετικά έντονο φλεξάρισμα στην μοτοσυκλέτα. Όλα αυτά βέβαια τελειώνουν μόλις οι τροχοί πατήσουν χώμα και οποιαδήποτε ασάφεια απλά εξαφανίζεται.
Το ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι σε θέτει στην rally θέση οδήγησης, δηλαδή την όρθια, με το κορμί να παίζει καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο της μοτοσικλέτας ενώ τα ταυτόχρονα εκτελεί και χρέη αμορτισέρ.
Η δύναμη της Factory είναι η ίδια με της μοτοσικλέτας παραγωγής αλλά το αγωνιστικό Tuareg "βάζει" τη δύναμη κάτω και αυτό την κάνει να κινείται πολύ γρήγορα, χωρίς ανούσια σπιναρίσματα.
Σε αυτό βέβαια βοηθούν οι άψογα ρυθμισμένες αναρτήσεις της Ohlins, αφού παρά τις αγωνιστικές περγαμηνές του Factory Tuareg, πρόκειται για μια εξελιγμένη μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το πιρούνι καταπίνει τα πάντα στο διάβα του και παρά τον σκληρό τερέν της ειδικής "Βωξίτες" - που δυσκολεύει ακόμα και τα αυτοκίνητα του WRC- το Aprilia αισθάνεται στο στοιχείο του και το μόνο που ζητά από σένα είναι να ανοίξεις τέρμα το γκάζι ενώ το οδηγείς ουσιαστικά με το σώμα.
Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις, εκτός και εάν ονομάζεσαι Jacopo Cerutti, ο Ιταλός οδηγός της Aprilia που έχει σαρώσει τις πρωτιές. Πάντως ακόμα και για εμάς τους κοινούς θνητούς το Factory Tuareg θα μας βοηθήσει να δούμε τριψήφιες ενδείξεις στο κοντέρ καθώς είναι μεγάλη η "ευκολία" που προσφέρει αφού έχει φτιαχτεί να οδηγείται σε χωμάτινα τερέν ακόμα και με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 200 χλμ/ώρα.
Μετά την οδήγηση μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας – που αποδεικνύεται πολύ πιο εύχρηστη – στη σέλα του πολιτικού Tuareg 660 είναι μια προσγείωση στην πραγματικότητα, αλλά όσο απότομα να γίνεται αυτή καταδεικνύει αυτό που πάντα λέω, δηλαδή ότι εάν αφιερώσεις χρόνο και γνώσεις σε μία μοτοσυκλέτα μπορείς να δεις από μεγάλες έως σημαντικές διαφορές, ξεκινώντας έστω και με απλά πράγματα όπως η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, για να μιλήσουμε για αναβάθμιση με αντικατάσταση επιπέδου Ohlins.