Αν επιβεβαιωθεί στην πράξη, θα είναι από τις σημαντικότερες εξελίξεις στον χώρο του αυτοκινήτου. Ο λόγος για την αναγέννηση του αυτοκινήτου που ενέπνευσε την ίδια την ύπαρξη της DS, αυτόνομης πολυτελούς μάρκας της Citroen.
Το TopGear συνάντησε τον επικεφαλής σχεδιασμού της DS, Thierry Metroz, πριν από το Concours d'elegance του Chantilly, κυρίως για να δει το υπέροχο πρωτότυπο αυτοκίνητο SM Tribute, και επιβεβαίωσε ότι το coupe των αρχών της δεκαετίας του '70 δεν ήταν το μοναδικό μοντέλο που ενέπνευσε την ομάδα του.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Olivier Francois, είναι προφανώς ενθουσιασμένος με την ιδέα αναγέννησης ενός μοντέλου που ανήκει στην κληρονομιά της αυτοκίνησης γενικότερα.
"Ο Olivier μας ωθεί να δημιουργήσουμε μια μεγαλύτερη σύνδεση με την ιστορία μας, όσον αφορά την αφήγηση ιστοριών και το σχεδιασμό”, εξηγεί ο Metroz. "Το όνειρό μας είναι να γίνουμε η Louis Vuitton της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να συμβεί, μπορεί να μην συμβεί ποτέ, αλλά θα υπάρχει περισσότερη σχεδιαστική έμπνευση στην επόμενη γενιά αυτοκινήτων. Η ιστορία μας είναι αυτό που μας διαχωρίζει από το νέο κύμα κινεζικών μοντέλων. Δεν έχουν καμία συναισθηματική σύνδεση με το παρελθόν".
Νέο μοντέλο στην 70ή επέτειο;
Η αρχική DS, άφησε έκπληκτους τους επισκέπτες της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού το 1955. Ναι, έχετε δίκιο: η 70ή επέτειος πλησιάζει, και κάτι ενδιαφέρον μπορεί να συμβεί στην έκθεση Retromobile στο Παρίσι τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
"Είναι μια διαφορετική άσκηση από το SM Tribute. Αυτό που θα ήθελα, είναι να υπάρχει η σύνδεση με την αρχική DS, αλλά σε μια διαφορετική σιλουέτα, και σε ένα διαφορετικό μέγεθος αυτοκινήτου. Μιλάω για μια εξαιρετικά χαμηλή, κομψή, μακριά σιλουέτα. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό εδώ και πολλούς μήνες και έχουμε μια λύση, μια νέα σχεδιαστική στρατηγική εφικτή για μια πλήρη γκάμα μοντέλων”, αναφέρει ο Metroz.
Αυτό περιλαμβάνει την αναβίωση του θρυλικού DS, το οποίο πούλησε περίπου 1,5 εκατ. μονάδες σε διάστημα 20 ετών, μεταξύ 1955 και 1975 και θεωρείται ευρέως ως το σπουδαιότερο παράδειγμα σχεδιασμού αυτοκινήτου στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
"Οπότε ναι, δουλεύουμε πάνω στην ίδια ιδέα με την DS, όπως και με το SM Tribute”, προσθέτει ο Metroz. "Ήταν ένα project για να συζητήσουμε με τον Olivier και τον Carlos [Tavares] σχετικά με το μέλλον της σχεδιαστικής μας στρατηγικής. Πλέον έχει επικυρωθεί και η στρατηγική είναι ξεκάθαρη. Τώρα πρέπει να την εκτελέσουμε. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους μηχανικούς”.
Η σωστή κατεύθυνση για την DS
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους ταξινομήθηκαν 20.706 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μια μείωση 20,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. "Κάτι εμπνευσμένο από την DS του 1955, αυτό περιμένουν όλοι”, σημείωσε πρόσφατα. "Νομίζω ότι αυτή ακριβώς είναι η σωστή κατεύθυνση προς την οποία θα πρέπει να κινηθούμε και εργαζόμαστε πάνω σε αυτό. Σας δείχνουμε μέσω της SM τι θα κάνουμε μέσω της DS”.
Ο Metroz, εν τω μεταξύ, είναι απόλυτος για το ότι αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός. Η DS δεν έχει τύχη να διευσδύσει στην αγορά ακολουθώντας την αγέλη, οπότε γιατί να μην αξιοποιήσουμε τον παλαιό κατάλογο αντλώντας έμπνευση από αυτόν;
"Όχι άλλα SUV. Δεν υπάρχει έλλειψη από αυτά στον όμιλο”, δηλώνει. "Ίσως μπορούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, πιο ελεύθερο και κομψό. Μιλάμε άλλωστε για την τέχνη του ταξιδιού. Ένα SUV δεν είναι η καλύτερη έκφραση της γαλλικής πολυτέλειας. Η διαφοροποίηση είναι η εμμονή μας, αν και προφανώς πρέπει να μοιραζόμαστε τα διάφορα τμήματα των αυτοκινήτων στα πλαίσια του ομίλου”.
"Το DS SM Tribute βασίζεται σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα της Stellantis”, προσθέτει. "Βρίσκεται κοντά σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο, δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια απόσταση μεταξύ του συγκεκριμένου concept και του πελάτη. Θα μπορούσατε να οδηγήσετε αυτό το αυτοκίνητο αύριο. Η διχρωμία στο καπό είναι έτοιμη για παραγωγή και θα τη δείτε στο επόμενο μοντέλο της DS”.