Q&A: O CEO της Alpine μιλάει για F1, Lotus και ηλεκτρικά SUV

Το αφεντικό της Αlpine, Laurent Rossi μας μιλάει για τα μελλοντικά σχέδια και τις προκλήσεις που ακολουθούν μετά την επιτυχία του Α110

Alpine Boss

Στις τάξεις της Renault από το 2000 και αφού έκανε ένα διάλειμμα μερικών ετών περνώντας από το Boston Consulting Group και την Google, o Laurent Rossi επέστρεψε στη γαλλική εταιρεία το 2018 ως αντιπρόεδρος, για να μεταπηδήσει στην Alpine όπου και τον βρίσκουμε μέχρι σήμερα.

Laurent, ευχαριστούμε για τον χρόνο σας. Πώς ήταν η πρώτη σας χρονιά στο "τιμόνι" της Alpine;
Συναρπαστική, αν και πέρασε σαν αστραπή. Είμαι ενθουσιασμένος. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν.

Έχετε υπόβαθρο μηχανικού. Πώς είναι να βρίσκεστε στη θέση του αφεντικού;
Αυτός ήταν ο λόγος που αποφάσισα να αφήσω τη δουλειά μου για την απόκτηση ΜΒΑ. Ο συνδυασμός των δύο, μου αρέσει όσο τίποτε άλλο. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να στηρίζομαι στο τεχνικό μου υπόβαθρο και μέσω αυτού, να εκφράζομαι στον επιχειρηματικό κόσμο. 

Είστε ικανοποιημένος με την Α110; Τι ακολουθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο;
Ετοιμάζουμε σημαντικές αναβαθμίσεις, όχι σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά σε εξοπλισμό και χαρακτηριστικά. Ρεαλιστικά είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, καθώς η διάρκεια ζωής του μοντέλου είναι αρκετά σύντομη και η επένδυση για επιπλέον αναβάθμιση, θα έχει αρνητική απόδοση σε επίπεδο κερδών. Οπότε, αυτό που επιλέγουμε να κάνουμε, είναι να βελτιώσουμε ό,τι μπορούμε ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη αξία στον πελάτη.

Θεωρείτε την Macan ανταγωνιστή του Alpine GT X-Over. Πολύ ενδιαφέρον!

Η Legende GT πούλησε περίπου 300 μονάδες σε διάστημα πέντε εβδομάδων και η νέα γενιά της Α110 λαμβάνει διθυραμβικές κριτικές για τη νέα οθόνη και το ανασχεδιασμένο πλαίσιο. Αυτές οι αλλαγές, απαιτούν λιγότερα χρήματα απ’ ότι η δημιουργία π.χ. μίας ανοιχτής έκδοσης. Θεωρούμε πως κάναμε εξαιρετική δουλειά παρουσιάζοντας την Α110, όμως συνεχίζουμε να την βελτιώνουμε.

Από πλευράς πωλήσεων, είμαι ικανοποιημένος από τη δυναμική. Κινείται ανοδικά και αξίζει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Οι σημαντικές αγορές για εμάς, είναι η Γερμανική και η Βρετανική. Οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο, από 100 σε 200. Μικρά νούμερα σε απόλυτες τιμές, αλλά σημαντικά για την κατηγορία σπορ αυτοκινήτων. Στόχος είναι ο εκ νέου διπλασιασμός τη χρονιά που διανύουμε. Επίσης μέσα στο 2022, πρόκειται να αυξήσουμε σε 16 από 9, τα σημεία πωλήσεις στη Βρετανία.  

Γνωρίζετε πως οι δημοσιογράφοι παρομοιάζουν τη νέα Maserati MC20 των €230.000, με μια Alpine A110 600 ίππων; 
Όχι, δεν το γνωρίζω, αλλά ευχαριστώ! Αυτό που έχω δει, είναι ένα άρθρο που περιέγραφε την νέα ηλεκτρική Porsche Macan ως ανταγωνιστή του Alpine GT X-Over. Το βρίσκω αρκετά ενδιαφέρον…

Ποια είναι η ανταπόκριση για το αναμενόμενο ηλεκτρικό σας crossover; Για μια νέα μάρκα που ειδικεύεται στα ελαφριά σπορ μοντέλα, η προώθηση του είναι δύσκολο εγχείρημα. 
Το αγοραστικό κοινό έχει ανταποκριθεί πολύ καλά, γιατί αντιλαμβάνεται πως επεκτεινόμαστε και σε άλλες κατηγορίες. Το Α110 είναι ιδιαίτερο αυτοκίνητο, διθέσιο, χωρίς μεγάλο χώρο αποσκευών. Απευθύνεται σε ένα κοινό με ιδιαίτερο προφίλ, δεν είναι για όλους. Η προσθήκη ενός 5θέσιου μοντέλου SUV στη γκάμα μας, είναι προφανές πως θα καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μεγαλύτερου αριθμού ανθρώπων. 

Alpine Boss

Βέβαια θα είναι βαρύ γιατί είναι ηλεκτρικό, όμως θα διαθέτει τεχνολογία αιχμής, αρχής γενομένης με το active torque vectoring - πίστεψέ με, το έχω οδηγήσει. Με το σύστημα απενεργοποιημένο, συμπεριφέρεται σαν ένα οποιοδήποτε EV. Στρίβεις απότομα και αναρωτιέσαι αν θα τουμπάρεις. Με το ATV στη θέση on, στρίβεις χωρίς την παραμικρή κλίση. Είναι εντυπωσιακό, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται λες και ζυγίζει 1000 κιλά λιγότερα

Όταν είσαι η Alpine, ανεξαρτήτως κατηγορίας, οφείλεις να κατασκευάζεις αυτοκίνητα που είναι ευέλικτα, στιλάτα. Μην ανησυχείτε, αυτό το μοντέλο θα είναι μια πραγματική Alpine.

Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με την Lotus. Eίναι η ανανεωμένη Α110 μια απάντηση στην Emira;
Τόσο εμείς όσο και η Lotus, συνειδητοποιήσαμε γρήγορα πως μοιραζόμαστε τους ίδιους περιορισμούς, αλλά και ευκαιρίες. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε έναν κόσμο στον οποίο τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά και ως εκ τούτου, βαρύτερα. Όπως είχε πει ο Colin Chapman (σ.σ.: Βρετανός οδηγός αγώνων τη δεκαετία του ’50), αν θέλεις ταχύτητα, πρόσθεσε "ελαφρότητα” (add lightness). H Alpine έχει την ίδια αρχή. Τεχνολογικά μιλώντας, μπορείς να αντισταθμίσεις το βάρος, καθώς με η ηλεκτρική ενέργεια σου δίνει το πλεονέκτημα της άμεσης ροπής. Καθίσαμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα από κοινού με την Lotus. 

Alpine Boss
Ο επικεφαλής της Alpine Laurent Rossi

Μαζί, έχουμε το μέγεθος να κάνουμε την επένδυση να αξίζει τον κόπο, χωρίς παράλληλα να καννιβαλίζουμε η μία την άλλη. Έχουμε μια ελαφρώς διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, διαφορετικές ανάγκες αγοραστών και νιώθουμε άνετα με το γεγονός πως οι πωλήσεις του ενός, δεν θα αφαιρεθούν απ’ τον άλλο.

To Alpine SportsX "safari" ήταν απλώς μια φαντασίωση!

Δεν υπάρχει πιθανότητα να δούμε το πρωτότυπο Alpine SportsX "safari" να μπαίνει στην παραγωγή, έτσι δεν είναι;
(γέλια) ήταν απλώς μια φαντασίωση - το μόνο που κάνει, είναι να προσθέτει βάρος στο αυτοκίνητο. Χάρη όμως στη μελλοντική συνεργασία με την Lotus, θα είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε περισσότερες και διαφορετικές εκδόσεις των μοντέλων μας. Μπορώ να σας πω ότι οι εκπλήξεις δεν θα λείψουν, ακόμη και πριν την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής της Α110.

Υπάρχει περίπτωση να μοιραστείτε με την Lotus το πάτωμα της Evija και να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρικό supercar με το σήμα της Alpine - όπως συνέβη με τα Rimac Nevera/Pininfarina Battista;
Για την ώρα όχι, γιατί είναι εντελώς έξω από το target group μας. Δεν κλείνω όμως καμία πόρτα σε επιπλέον συνεργασίες με την Lotus. Κάτω από την ομπρέλα της συνεργασίας Geely-Renault δημιουργούνται κάποιες καλές δυνατότητες που θα πρέπει να αξιολογηθούν, όχι μόνο για την Alpine. Είναι λίγο νωρίς για εμάς να ονειρευόμαστε ένα supercar, όμως δεν αποκλείω την πιθανότητα.

H εκδοχή της Alpine του Renault 5 EV: η φιλοσοφία σας είναι να εστιάσετε στο βάρος, την ισχύ και την ταχύτητα, ή στην οδική συμπεριφορά;
Πρέπει να έχει την οδική συμπεριφορά μιας Alpine. Αναφορικά με την ισχύ, όσο περισσότερη γίνεται ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους. Μας περιορίζει το βάρος του αυτοκινήτου και πιθανώς οι ηλεκτροκινητήρες και οι μπαταρίες που θα πρέπει να τοποθετηθούν. Αυτό που μπορώ να σας πω όμως, είναι πως στα χαρτιά, οι επιδόσεις του είναι ανώτερες του ανταγωνισμού.

Κλείνοντας, ας μιλήσουμε για F1. Το επαναλανσάρισμα την Renault ως Alpine, ήρθε στο κατάλληλο χρονικό σημείο, καθώς η F1, είχε τεράστια κάλυψη την περασμένη χρονιά. Πώς σκοπεύετε να το αξιοποιήσετε, ώστε να συνδέσετε τα μικρά σπορ μοντέλα σας, με τα ταχύτερα αυτοκίνητα του πλανήτη; 
Η συγκυρία το 2020 ευνόησε πολύ την F1, καθώς όλοι ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους και αυτή ήταν ένα από τα ελάχιστα αθλήματα που εξακολουθούσαν να διεξάγονται. Σε αυτό, ήρθε να προστεθεί η σειρά "Drive To Survive” του Νetflix, που έδωσε την ευκαιρία στον κόσμο να δει πράγματα που συνήθως δεν μπορεί να δει. Μοιραία η δημοφιλία του αθλήματος, εκτοξεύτηκε.

Την ίδια στιγμή, χρειαζόμασταν να τραβήξουμε την προσοχή στην Alpine. Μας απασχολούσε το αν η Renault θα συνέχιζε στην F1, καθώς αν και επένδυε σ’ αυτήν για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν κεφαλαιοποιούσε αυτή την επένδυση. Η F1 αποτελεί ένα πεδίο, που αυξάνει το ενδιαφέρον του κόσμου - είδαμε πως είχαμε διπλασιασμό των online πωλήσεων. Οπότε προσελκύουμε κόσμο, όμως χρειάζεται να του δώσουμε καλά προϊόντα. Τα έχουμε και αναμένονται περισσότερα στο μέλλον. Χρειαζόμαστε όμως και ένα αφήγημα.

Alpine Boss

Άρα πώς συνδέονται ένα υβριδικό αγωνιστικό 1000 ίππων με ένα σπορ αυτοκίνητο 250 ίππων;
H F1, όπως και ολόκληρος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, μοιράζεται το "πρόβλημα" του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηλεκτροκίνησης. Χρειάζεται να κάνουμε τη μετάβαση προς κάτι πιο "καθαρό". Τα ΕVs δείχνουν να είναι η μόνη οδός για την ώρα.Ο κόσμος ρωτάει συνεχώς "ποια η σχέση της Alpine με την F1;” Λοιπόν, στην F1, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι οι πιο αποδοτικοί και η ουσία του αθλήματος είναι να βελτιστοποιήσει τις μπαταρίες και την ηλεκτρική ενέργεια. Το ίδιο ισχύει και για τα συμβατικά αυτοκίνητα, οπότε η γνώση που αποκτούμε απ’ τους αγώνες, εφαρμόζεται και σε αυτά. 

Τα ίδια προβλήματα που επηρεάζουν ένα μονοθέσιο της F1 στην προσπάθεια του να ολοκληρώσει έναν αγώνα, αντιμετωπίζει και ο οδηγός ενός ηλεκτρικού οχήματος που θέλει να πάει από το Λονδίνο στο Μάντσεστερ -και δεν είναι άλλα από την αυτονομία. Επίσης, μπορείς να πεις πως πριν από μία δεκαετία, ένα Μegane RS δεν είχε πολλά κοινά με ένα μονοθέσιο της F1, ωστόσο σήμερα, υπάρχει κάποια σύνδεση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων.

Άλλοι τρόποι για να βελτιώσεις τις επιδόσεις, είναι η χρήση ελαφρότερων υλικών και η αεροδυναμική. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε και στην Alpine. Ένα καλό παράδειγμα, είναι αυτό της GT X-Over, όπου οι αεροδυναμιστές της αγωνιστικής ομάδας, καλούνται να βελτιώσουν την αυτονομία προσθέτοντας αεροδυναμικά στοιχεία που έχουν σχεδιαστεί για τα μονοθέσια. Και αυτό είναι κάτι που θα μας επιτρέψει να πετύχουμε αυτονομία πάνω από 500 χλμ. Μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιήσουμε στοιχεία από τα συμβατικά μας μοντέλα, για να βελτιώσουμε την επόμενη MGU-K της Alpine F1. 

Best of Network