Το Skoda Elroq παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες για να φέρει στον κόσμο την Modern Solid αισθητική προσέγγιση της Skoda, όπως αυτή σκιαγραφήθηκε στο εντυπωσιακό concept Skoda Vision 7S. Τοποθετείται μέσα στα έξι νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η Skoda μέχρι το 2026, ώστε να διαθέτει μια πλήρη ηλεκτρική γκάμα.

Είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Skoda μετά το Enyaq, αλλά είναι ουσιαστικά το πρώτο μιας νέας εποχής για την τσέχικη φίρμα. Πέρα από το design, είναι και η τιμή που καθιστά τους ανθρώπους του Ομίλου VW αισιόδοξους για μια επιτυχημένη πορεία.
Παρόλα αυτά το εντυπωσιακό στοιχείο του Elroq είναι άλλο. Είναι τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά και η διάθεση που σου δημιουργεί ως ένα αυτοκίνητο για πάσα χρήση με κορυφαία χαρακτηριστικά πρακτικότητας και άνεσης.
Με μήκος στα 4,5 μ. εκ των οποίων τα 2.765 χιλ. αφορούν το μεταξόνιο, το Skoda Elroq διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους για πέντε επιβάτες και 470 λίτρα χώρο για τις αποσκευές τους.

Χώροι, πολλοί χώροι
Επιπλέον, στο εσωτερικό του υπάρχουν χώροι παντού και για τα πάντα. Μια μικρή "άβυσσος" εμφανίζεται όταν σηκώσεις το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Ένα άνοιγμα στην κονσόλα χωράει διάφορα αντικείμενα καθημερινής χρήσης, πίσω από τις ποτηροθήκες που αν δεν είσαι τύπος του καφέ, μπορείς να τις μετατρέψεις επίσης σε χώρο για μικροπράγματα.

Ακολούθως στο βάθος της κονσόλας κάτω από το ταμπλό, εκεί που θεωρητικά τοποθετείς το κινητό για την επαγωγικη φόρτιση μπορείς να τοποθετήσεις και άλλα αντικείμενα. Δεν τελείωσα όμως. Γιατί από κάτω, στο άνοιγμα που υπάρχει ανάμεσα στα πόδια οδηγού και συνοδηγού χωράει και άλλα. Δεν θα γράψω για τις πόρτες γιατί είναι κουραστικό και υποθέτω έχεις καταλάβει ήδη το νόημα.
Design και ποιότητα
Στα υπόλοιπα του εσωτερικού του Skoda Elroq ξεχωρίζουν τα αρκετά ευχάριστα υλικά, όπως και η υφή τους που συνθέτουν το κεντρικό ταμπλό. Με ενδιαφέρουσα μάλιστα σχεδίαση που κάνει το χαρακτηριστικό κόψιμο του καπό, το οποίο αποτελεί σήμα κατατεθέν της φίρμας.

Γενικώς στο εσωτερικό δεν υπάρχει κανένα δείγμα προχειρότητας, αφού όλα μοιάζουν να είναι επιμελώς τοποθετημένα σε σημεία που θα σου κάνουν τη ζωή εύκολη.
Η κεντρική οθόνη περιλαμβάνει λογισμικό με αναβαθμίσεις που προέκυψαν ουσιαστικά από την χρήση του Skoda Enyaq και τις όποιες ελλείψεις παρουσιάστηκαν εκεί.

Αυτό έχει οδηγήσει σε συνολικά αναβαθμισμένη εφαρμογή της Skoda που κάνει ντεμπούτο με το Elroq, γιατί εκτός από την συνδεσιμότητα με το αυτοκίνητο φέρνει μαζί της και πρωτοποριακές επιλογές όπως την αυτονομια στο παρκάρισμα και το ξεπαρκάρισμα.
Το νέο Skoda Elroq έρχεται με ατού την τιμή του, να προσφέρει άνεση και ποιότητα που ξεπερνά τις προσδοκίες της κατηγορίας του.
Πράγμα που δοκιμάσαμε στην Μαγιόρκα όπου οδηγήσαμε το αυτοκίνητο για να δούμε τι μπορεί να προσφέρει στην επαφή του με τον οδηγό.

Το συμπέρασμα είναι πως σε τομείς όπως η κύλιση και η ησυχία της ηλεκτροκίνησης το Elroq υπερτερεί από το αντίστοιχο θερμικό του, το Skoda Karoq, ενώ σε άλλους όπως το βάρος για παράδειγμα δεν δείχνει να υστερεί σημαντικά.

Προφανώς το βάρος των 2.6 τόνων είναι μεγάλο, αλλά το αυτοκίνητο κατασκευασμένο σε πλατφόρμα για ηλεκτρικά, διαθέτει την απαραίτητη ισορροπία ώστε να μην είναι ενοχλητικά εμφανές στην οδήγηση.
Οι 285 ίπποι της έκδοσης Elroq 85 πάνε στον πίσω άξονα και είναι προφανώς υπεραρκετοί για οτιδήποτε θελήσεις να κάνεις, ενώ τα 580 χλμ. ονομαστικής αυτονομίας μάλλον δεν θα πλησιάζονται εύκολα, μπορούν να επιτευχθούν όμως με την σχετική σύνεση, που στην εποχή των ηλεκτρικών είναι απαραίτητη.

Ακόμη και στο entry level Elroq 50 τα 375 χλμ. είναι ικανοποιητική τιμή για μια διευρυμένη αστική χρήση. Ενώ αργότερα θα έρθει τόσο το Elroq 60, όσο και το τετρακίνητο 85. Τις λεπτομέρειες για αυτά καθώς και τις τιμές τους μπορείς να τα δεις εδώ.
Σχεδιαστικά και σε επίπεδο εμφάνισης, η Modern Solid φιλοσοφία την οποία επιμελήθηκε ο Oliver Stefani, επικεφαλής σχεδιαστής της φίρμας, απεικονίζεται στην απουσία αεραγωγού στο κέντρο της πρόσοψης. Αντί αυτής υπάρχει το Tech Deck όπως ονομάζεται αυτή η glossy μαύρη γραμμή που ενώνει τα φώτα ημέρας.

Δημιουργεί επιθετική εμφάνιση και πολύ ξεκάθαρες γραμμές και ουσιαστικά είναι υπεύθυνη για το οπτικό τρικ που παρουσιάζει το Elroq με τις διαφορές στο χρώμα του αμαξώματος. Μια ευγενική πρόσοψη που βλέπεις σε ένα λευκό ή ανοιχτόχρωμο αυτοκίνητο, μετατρέπεται σε αγριάδα όταν συναντάς ένα κόκκινο ή το μπλε της έκδοσης Sportline.
Τι σημαίνει Elroq;
Τίποτα δεν σημαίνει Elroq. Σημαίνουν όμως πολλά για την Skoda ορισμένα γράμματα του. Η πολιτική ονοματοδοσίας στην νέα εποχή της εταιρείας είναι ενδιαφέρουσα. Κ στην αρχή και Q στο τέλος σημαίνει θερμικό SUV. E στην αρχή και Q στο τέλος σημαίνει ηλεκτρικό SUV, τουτέστιν το Elroq είναι το αντίστοιχο του Karoq και το προσεχές Epiq θα είναι το αντίστοιχο ηλεκτρικό του θερμικού Kamiq.

Το Skoda Elroq επίσης ως το πρώτο αυτοκίνητο στην νέα εποχή της Skoda φέρνει και άλλες αλλαγές. Ουσιαστικές και λιγότερο σημαντικές. Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσεται η απουσία του λογότυπου της Skoda.

Πλέον το χαρακτηριστικό σήμα υπάρχει μόνο στις ζάντες, από όπου δεν θα φύγει όπως λένε οι Τσέχοι, αλλά οπουδήποτε αλλού έχει αντικατασταθεί από τη λέξη Skoda. Μάλιστα από αυτή λείπει πλέον και η πολύ ιδιαίτερη τσέχικη… περισπωμένη στο S που το έκανε πιο βαθύ στην σλάβικη προφορά. Πράγμα που αφορούσε μόλις 12 εκατομμύρια ανθρώπων από τα πολλά στα οποία θέλει να απευθύνεται η εταιρεία.
Στις πιο ουσιαστικές αλλαγές, εντάσσονται φυσικά τα συστήματα ασφαλείας. Το Skoda Elroq περιλαμβάνει ένα προηγμένο μπουκέτο τέτοιων, στα οποία βρίσκει κανείς ακόμη και adaptive lane assist, για να ξέρει το αυτοκίνητο αν εσένα σου αρέσει να οδηγείς πατώντας την διαχωριστική γραμμή του δρόμου ή όχι και τόσο.

Διαθέτει επίσης το πρωτοποριακό σύστημα αυτόνομης ακινητοποίησης αν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται στις ειδοποιήσεις, όπως αυτό δηλαδή και φυσικά προστασία από σύγκρουση ή αυτόματο ξεκίνημα και σταμάτημα στο μποτιλιάρισμα.

Οι παραγγελίες για το Skoda Elroq έχουν ξεκινήσει ήδη και οι πρώτες παραδόσεις προορίζονται για τον Φεβρουάριο.