Αναμενόμενο από τις πρώτες του ανακοινώσεις κιόλας το μικρό ηλεκτρικό SUV της Volvo, το Volvo EX30 παρουσιάστηκε στην Ελλάδα επισήμως, με την Volvo Ελλάς να μας δίνει την ευκαιρία για μια σύντομη πρώτη γνωριμία μαζί του.
Μια γνωριμία που δυνητικά είναι από εκείνες που σου αλλάζουν τη ζωή, όχι τόσο γιατί πρόκειται για ένα σπορ αυτοκίνητο που ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά, όσο γιατί σου ανοίγει νέους ορίζοντες, για μια νέα εποχή που είναι εδώ και περιμένει όσους έχουν τη διάθεση να την ακολουθήσουν.
Όλα αυτά προκύπτουν κυρίως από την απέριττη αισθητική του Volvo EX30 τόσο εμφανισιακά που διαθέτει ελάχιστες πινελιές επιτηδευμένου design προς όφελος της διαφορετικότητας. Τo μικρό ηλεκτρικό SUV δεν χρειάζεται να δείχνει διαφορετικό. Δεν υπάρχει αυτή η ανάγκη από την σουηδική φίρμα που προτιμά όπως μας έχει δείξει και στα άλλα της αυτοκίνητα να είναι φειδωλή σε διαφοροποιήσεις και σχεδιαστικές αλλαγές.
Γιατί μικρό; Κυρίως γιατί αυτή η κατηγορία μπορεί να προσφέρει πιο μαζικές πωλήσεις ακόμη και στην εποχή των "ακριβών" ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον γιατί αυτά ορίζονται από ττις διαστάσεις και στην προεκιμένη περίπτωση μιλάμε για μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m.
Είναι όμως κάτι πρωτόγνωρο συνολικά στο εσωτερικό του και σε αυτό που τελικά προσφέρει στον ιδιοκτήτη του. Φτιαγμένη στα πρότυπα που έχει θέσει η Tesla, η ατμόσφαιρα στο Volvo EX30 είναι αυτό που λέμε "σπαρτιάτικη".
Μια οθόνη αποτελεί την καρδιά όλων των χειρισμών και συνοδεύεται από τα πλήκτρα στο τιμόνι που λειτουργούν συμπληρωματικά της επιλογής που έχεις ήδη κάνει στην οθόνη.
Τα γυμνά πάνελ στο ταμπλό και τις πόρτες σχεδιάστηκαν επί τούτου και με γνώμονα την βιωσιμότητα του οχήματος που είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του. Ανακυκλωμένο πλαστικό σε μεγάλο ποσοστο, φυσικά υλικά, ψάθα, σημεία που δεν έχουν βαφτεί.
Όλα αυτά μαζί με το ανακυκλωμένο αλουμίνιο στο αμάξωμα και στο υπόλοιπο αυτοκίνητο συνθέτουν μείωση του CO2 στη διάρκεια κύκλου ζωής του μοντέλου 25% σε σχέση με ένα μοντέλο όπως το ηλεκτρικό Volvo XC40.
Συνεπώς η ουσία στην γνωριμία σου με το Volvo EX30 είναι να φροντίσεις για την απαραίτητη εξατομίκευσή του, ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες και τις συνήθειές σου και όχι να ελπίζεις πως αυτά θα τα βρεις από την στιγμή που θα ξεκινήσεις.
Στον δρόμο
Από τη στιγμή που θα ξεκινήσεις την πορεία σου προς οπουδήποτε πρέπει να ασχοληθείς με άλλα πράγματα που μπορεί να σου προσφέρει. Την άψογη κύλιση για παράδειγμα και την αρμονική λειτουργία της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα McPherson και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Δεν μπορεί να λειτουργήσει σε συνθήκες σπορ.
Δεν ωφελεί δηλαδή να στραμπουλήξεις το αυτοκίνητο όσο και αν οι 272 ίπποι της έκδοσης με τον έναν ηλεκτροκινητήρα σου φτιάχνουν τη διάθεση για κάτι τέτοιο. Αντιθέτως αν τους εκμεταλλευτείς ώστε να κινηθείς με ταχύτητα την οποία θα θέλεις να διατηρήσεις στις στροφές που θα παρουσιαστούν μπροστά σου το πάτημα του EX30 είναι ιδανικό και σου εμπνέει και σιγουριά.
Οι εκδόσεις
Μιας και είπαμε για τους ίππους και τα στοιχεία οφείλουμε να σε ενημερώσουμε για το τι θα υπάρχει διαθέσιμο στην χώρα μας. Τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Μια με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 34 χλγρ. ροπής που συνοδεύεται από μπαταρία 51 kWh που φτάνει μέχρι 344 χλμ. αυτονομίας σε θεωρητικό επίπεδο.
Αυτή είναι και η πιο προσιτή έκδοση οικονομικά. Η αρχική τιμή του αυτοκινήτου είναι 37.572 ευρώ, η οποία με την επιδότηση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2" πέφτει κάτω από τις 30.000 ευρώ.
Αυτό σε μια κατηγορία όπως αυτή των μικρών SUV, από μια φίρμα όπως η Volvo για ένα προϊόν που κινείται στη σφαίρα του premium περισσότερο από κάθε άλλο του ανταγωνισμού, μοιάζει με μια πραγματική ευκαιρία και ακούγεται λογικό το οτι τα βιβλία των προπαραγγελιών της ελληνικής Volvo έχουν γεμίσει εντυπωσιακά.
Η άλλη επιλογή μεταξύ των εκδόσεων είναι εκείνη με την αυξημένη αυτονομία στην διάταξη τους ενός ηλεκτροκινητήρα. Αυτή προκύπτει από την μπαταρία 69 kWh, με το αυτοκίνητο να έχει ελαφρά αυξημένη κατανάλωση, η οποία ωστόσο δεν είναι μεγάλη από όσο μπορέσαμε να διαπιστώσουμε στα λίγα χιλιόμετρα που το απολαύσαμε, έτσι φτάνει τα 476 χιλιόμετρα.
Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή με τους 428 ίππους που πλέον μιλάμε για το ταχύτερο Volvo που έχει φτιαχτεί ποτέ. Χρειάζεται 3,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και η αυτονομία του είναι στα 450 χιλιόμετρα.
Αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις μπορείς να τις δεις και εδώ.
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης