Suzuki e Vitara: Οδηγούμε στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki

Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.

Παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους το ολόφρεσκο Suzuki e Vitara, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Suzuki. Το νέο μοντέλο είναι πολυαναμενόμενο δεδομένου πως εισάγει την ιαπωνική φίρμα στον νέο κόσμο των αυτοκινήτων που δεν έχει σχέση με τα συμβατικά καύσιμα και τους θερμικούς κινητήρες.  

Η Suzuki έχει κάνει μια σημαντική προσπάθεια να διατηρήσει τις παραδοσιακές της αξίες τόσο εμφανισιακά, όσο και στην ουσία της στιβαρότητας και της ανθεκτικότητας, ωστόσο δίνει δείγματα εκσυγχρονισμού και στην αισθητική αλλά και στα υλικά που έχουν επιλεγεί με στόχο τον πιο ποιοτικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι να ηλεκτρικό SUV που παραμένει πιστό στη φιλοσοφία "adventure", αλλά με προφανή τεχνολογική στροφή προς το μέλλον.

Η πρώτη γνωριμία με το Suzuki e Vitara επί ελληνικού εδάφους έγινε σε έναν όχι και τόσο ταιριαστό χώρο, όπως η πίστα καρτ SFI στα Σπάτα, πλην όμως αρκετά χρήσιμο ώστε το αυτοκίνητο να επιδείξει στοιχεία που είναι χρήσιμα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως εξειδίκευσης χρήσης. 

High-Tech & Adventure: Ο νέος σχεδιασμός του e VITARA

Το ηλεκτρικό Vitara υιοθετεί το design motto "High-Tech & Adventure", συνδυάζοντας κομψές, σύγχρονες επιφάνειες με δυναμική SUV εμφάνιση. Με το High Tech στοιχείο έρχεσαι αντιμέτωπος από το άνοιγμα της πόρτας κιόλας.

Το εσωτερικό εμφανώς σχεδιασμένο με στόχο την εργονομία και την διευκόλυνση του οδηγού, διαθέτει υλικά που κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει με το πιο εντυπωσιακό Suzuki που έχεις δει ποτέ. Η αναβάθμιση είναι καθολική και εμφανέστατη, πράγμα που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τους υποψήφιους οδηγούς, σε συνδυασμό με τα πιο "αυτοκινητιστικά" δεδομένα που το συνοδεύουν. 

Οι χώροι στο εσωτερικό είναι άνετοι με μεγαλύτερο πλεονέκτημα αναμφίβολα την δυνατότητα ρύθμισης της θέσης των πίσω καθισμάτων και φυσικά την άνεση που επιτρέπει το μακρύ μεταξόνιο των 2.700 mm. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν δύο μεγάλες οθόνες και μια εργονομική κονσόλα που απαιτεί ελάχιστα λεπτά εξοικείωσης. Το μοναδικό μειονέκτημα σε αυτό το σκέλος είναι ο χώρος αποσκευών που λόγω μπαταρίας, ξεκινά από τα 238 λίτρα και φτάνει τα 310 με τα καθίσματα τραβηγμένα εμπρός πλήρως. 

BEV με LFP μπαταρία – Απόδοση και αξιοπιστία

Το Suzuki e VITARA αξιοποιεί έναν υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει μοτέρ και inverter, ενώ χρησιμοποιεί μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP). Η Suzuki επέλεξε LFP τεχνολογία λόγω υψηλής αντοχής, μεγαλύτερου κύκλου ζωής και βελτιωμένης θερμικής σταθερότητας. Η απόκριση είναι άμεση, τόσο από στάση όσο και σε εν κινήσει επιτάχυνση, στοιχείο που ενισχύεται ακόμη περισσότερο στις τετρακίνητες εκδόσεις.

ALLGRIP-e το νέο "όπλο" της Suzuki

Το ALLGRIP το οποίο έχουμε μάθει από τα θερμικά αυτοκίνητα της φίρμας μετατρέπεται σε ALLGRIP-e για χάρη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της φίρμας. Χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Πρόκειται για ένα σύστημα που στηρίζεται στην πολύχρονη τετρακίνητη τεχνογνωσία της Suzuki.

Κορυφαίο του χαρακτηριστικό είναι η λειτουργία Trail, που ρυθμίζει αυτόματα τη ροπή, μειώνει το σπινάρισμα και κατανέμει ισχύ στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, λειτουργώντας σαν ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Το αποτέλεσμα είναι ένα από τα πιο ικανότερα ηλεκτρικά μικρομεσαία SUV σε χωμάτινες διαδρομές.

Στην έκδοση 4WD η συνολική ισχύς φτάνει τους 184 ίππους και τα 307 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,4 δλ. Στην δικίνητη έκδοση με την μικρή μπαταρία η ιπποδύναμη είναι στους 144 ίππους, ενώ στην αντίστοιχη με την μεγάλη μπαταρία φτάνει τους 10 ίππους.

Στην ασφάλτινη διαδρομή με λίγη σχετική πίεση εμπνέει σιγουριά, με το αυτοκίνητο να ακολουθεί την πορεία που σημαδεύεις, αφήνοντας πολλά περιθώρια για τα όριά του. Γενικώς στον δρόμο όσο αποφεύγονται οι κλίσεις σε μεγάλες ταχύτητες το ηλεκτρικό Vitara δεν δείχνει να έχει πρόβλημα. 

HEARTECT-e: Νέα πλατφόρμα 

Το Suzuki e VITARA είναι το πρώτο Suzuki που βασίζεται στην πλατφόρμα HEARTECT-e. Αυτή είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για BEV, πράγμα που σημαίνει πως διαθέτει ενισχυμένη δομή για προστασία μπαταρίας, επίπεδη γεωμετρία χωρίς προεξοχές και έξυπνη εκμετάλλευση χώρου που οδηγεί σε πιο ευρύχωρο εσωτερικό.

Διαθέσιμες είναι δύο μπαταρίες που μαζί με τις δύο εξοπλιστικές εκδόσεις συνθέτουν τρεις διαφορετικές βασικές επιλογές. Η μικρή μπαταρία των 49kWh συνδυάζεται με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς και  αυτονομία 344 χλμ. Η μεγαλύτερη μπαταρία των 1 kWh έρχεται και σε δικίνητη έκδοση αλλά και σε τετρακίνητη έκδοση.

Η αυτονομία της πρώτης είναι τα 426 χλμ. που είναι και η υψηλότερη του νέου e Vitara στον κύκλο WLTP, ενώ της δεύτερης είναι 395 χλμ. Η Suzuki ανακοινώνει τιμές κατανάλωσης που κυμαίνονται από 14,9 έως 16,6 kWh/km. Για την πλήρη φόρτιση χρειάζονται 45 λεπτά. 

Θερμική διαχείριση για μέγιστη απόδοση

H Suzuki τοποθετεί σε όλα τα e Vitara αντλία θερμότητας και διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης που συμβάλλει στον έλεγχο θερμοκρασίας της μπαταρίας και  ενισχύει το ολοκληρωμένο σύστημα κλιματισμού που προσαρμόζει τη λειτουργία του για εξοικονόμηση ενέργειας.

Στόχος είναι σταθερή απόδοση σε όλες τις καιρικές συνθήκες και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίας. Αυτή είναι LFP και προέρχεται από την BYD σε μια ενδιαφέρουσα επιλογή, με δεδομένη τη συνεργασία της Suzuki με την Toyota. Μάλιστα αντίστοιχα ενδιαφέρον είναι και το γεγονός πως η εταιρεία δεν ακολουθεί την επιλογή άλλων να προτείνει μέγιστη φόρτιση στο 80%, αλλά τονίζει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για φόρτιση στο 100%. 

Νέες λειτουργίες SUZUKI CONNECT

Το e VITARA εισάγει εξελιγμένες ψηφιακές υπηρεσίες που συνθέτουν ένα πλήρες οικοσύστημα συνδεσιμότητας, ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η διαχείρισή τους γίνεται αφενός από την κεντρική οθόνη και τις εφαρμογές του αυτοκινήτου, αφετέρου πολλές από αυτές είναι προσβάσιμες και από το Suzuki App.

Οι σημαντικότερες εξ αυτών είναι:

  • Πληροφορίες μπαταρίας
  • Διαχείριση φόρτισης
  • Απομακρυσμένος έλεγχος κλιματισμού
  • Εντοπισμός οχήματος
  • Προγραμματισμός διαδρομής
  • Προσαρμογή wallpaper οθόνης

GL & GLX: Εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό

Εξοπλιστικά το Suzuki e Vitara προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. GL και GLX με την πρώτη να αφορά όλα τα μοντέλα. Η δεύτερη δεν συνδυάζεται με το δικίνητο e Vitara της μικρής μπαταρίας και είναι διαθέσιμη μόνο στα μοντέλα με την μεγάλη μπαταρία. 

Η GL περιλαμβάνει High Beam Assist, οπίσθια κάμερα, one-pedal drive, εργοστασιακή πλοήγηση, εμπρός/πίσω αισθητήρες, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, συστήματα ασφαλείας και USB θύρες εμπρός/πίσω.

Στην GLX προστίθενται Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, ασύρματη φόρτιση και ηλεκτρική ρύθμιση 10 θέσεων για το κάθισμα οδηγού.

Τεχνικά στοιχεία με μια ματιά

Διαστάσεις: 4.275 x 1.800 x 1.635 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Απόσταση από το έδαφος: 180 mm
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/πίσω
Αναρτήσεις: McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω
Ελαστικά: 225/55 R18 ή 225/50 R19
Μέγιστη ταχύτητα: 150 km/h

Οι προπαραγγελίες για το Suzuki e Vitara θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο οπότε αναμένονται και οι τιμές του αυτοκινήτου, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα προς παράδοση στην Ελλάδα τον Μάρτιο. 
 

Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara
Suzuki e Vitara