Στο topgeargreece έχουμε ασχοληθεί ξανά με την ακτινοβολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά μια νέα έρευνα έρχεται να λειτουργήσει και πάλι καθησυχαστικά για όσους ανησυχούν ότι η οδήγηση πάνω από μια τεράστια μπαταρία θα μπορούσε να αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία τους.
Όπως αποδεικνύεται, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι οι "αόρατοι θάλαμοι ακτινοβολίας" που ίσως φαντάζονται ορισμένοι.
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC πραγματοποίησε πρόσφατα εκτενή έρευνα πάνω στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία των ηλεκτρικών οχημάτων και διαπίστωσε ότι οι οδηγοί και οι επιβάτες εκτίθενται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ακτινοβολίας.
Στην πραγματικότητα, τα ευρήματα δείχνουν πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι πιο επικίνδυνα από τα συμβατικά αυτοκίνητα και σε πολλές περιπτώσεις παράγουν ακόμη και λιγότερο "ηλεκτρονέφος" από εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η μελέτη, η οποία έγινε για λογαριασμό της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Προστασίας από την Ακτινοβολία της Γερμανίας, συμπεριέλαβε έντεκα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δύο υβριδικά και ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.
Πώς έγιναν οι μετρήσεις
Οι μηχανικοί της ADAC τοποθέτησαν δέκα αισθητήρες σε ένα ανδρείκελο, μετακινώντας το σε τουλάχιστον δύο διαφορετικές θέσεις, ενώ τα οχήματα βρίσκονταν σε κίνηση ή σε φόρτιση. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί η ένταση των μαγνητικών πεδίων υπό ρεαλιστικές συνθήκες και κατά πόσο αυτές πλησιάζουν τα επιστημονικά όρια κινδύνου.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στον δρόμο, παρατηρήθηκαν ορισμένες στιγμιαίες αυξήσεις έντασης των πεδίων, κυρίως κατά την έντονη επιτάχυνση ή φρενάρισμα, ή όταν ενεργοποιούνταν ηλεκτρικά συστήματα. Αυτές οι αιχμές, ωστόσο, θεωρούνται φυσιολογικές σε οχήματα με υψηλή τάση και ηλεκτροκινητήρες.
Τι έδειξαν οι μετρήσεις
Σύμφωνα με την ADAC, τα ηλεκτρικά πεδία και οι πυκνότητες ρεύματος που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στο σώμα ενός ανθρώπου, παρέμειναν πολύ κάτω από τα συνιστώμενα όρια ασφαλείας. Οι υψηλότερες τιμές καταγράφηκαν στο χώρο των ποδιών και όχι κοντά στο κεφάλι ή το θώρακα.
Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει τίποτα μέσα στην καμπίνα που να αποτελεί απειλή για τα κύτταρα, τα νεύρα ή έναν βηματοδότη.
Ένα αναπάντεχο εύρημα αφορούσε μια λειτουργία που πολλοί χρησιμοποιούν καθημερινά και είναι τα θερμαινόμενα καθίσματα. Αυτά παρήγαγαν από τις ισχυρότερες ηλεκτρομαγνητικές ενδείξεις και αυτό ίσχυε ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης των αυτοκινήτων της δοκιμής.
Ακόμη και τότε, όμως, τα επίπεδα παρέμειναν πολύ χαμηλά και εντός ορίων. Οι μεγαλύτερες διακυμάνσεις εντοπίστηκαν κοντά στα συστήματα κίνησης και τις καλωδιώσεις, ενώ η περιοχή του κεφαλιού και του κορμού εμφάνισε ελάχιστες καταγραφές.
Όσο για το είδος φόρτισης, επίσης δεν άλλαξε την γενική εικόνα. Η φόρτιση AC εμφάνισε αυξημένες ενδείξεις τη στιγμή που ξεκινά η διαδικασία, όμως ακόμη κι αυτές παρέμειναν ασφαλείς. Παρά την υψηλότερη ισχύ της, η ταχεία φόρτιση DC παρήγαγε μάλιστα ασθενέστερα πεδία σε σχέση με τη φόρτιση AC.
Με πληροφορίες από ADAC και carscoops