Leapmotor: Παρουσίασε ηλεκτρικό hatchback με 13.000 ευρώ

Σε μια εντυπωσιακή κίνηση που τράβηξε πολλά βλέμματα η Leapmotor παρουσίασε το Lafa 5, ένα νέο ηλεκτρικό hatchback με αριχκή τιμή στις 13.100 ευρώ.

Leapmotor Lafa 5

Η Leapmotor παρουσίασε επίσημα στην Κίνα το νέο Leapmotor Lafa 5, ένα ηλεκτρικό hatchback που μπαίνει με φόρα σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της κινεζικής αγοράς – και όχι μόνο. Το μοντέλο λανσάρεται με σοκαριστική τιμή ακόμη και για τα δεδομένα της Κίνας. Η αρχική περιορισμένου χρόνου τιμή ορίζεται στα 92.800 γουάν, δηλαδή περίπου 13.100 ευρώ.

Leapmotor Lafa 5

Η διάθεση των αυτοκινήτων ξεκινά άμεσα και το Lafa 5 τοποθετείται απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, όπως τα Volkswagen ID.3, SAIC MG4, BYD Dolphin και το νέο Nio Firefly EV. Στην κινεζική αγορά το παρουσιάζουν ήδη σαν το "ηλεκτρικό Golf" – όχι άδικα, καθώς ανήκει σε εκείνη τη χρυσή κατηγορία των compact που συνδυάζουν τιμή, τεχνολογία και πρακτικότητα.

Διαβάστε Επίσης

Θα έρθει στην Ευρώπη; 

Σε αυτή τη φάση δεν είναι ξεκάθαρο και πολύ περισσότερο επίσημο, οτι το Leapmotor Lafa 5 είναι ένα αυτοκίνητο που αφορά την παγκόσμια αγορά για την εταιρεία, ή τουλάχιστον την αγορά της Ευρώπης. Ωστόσο το αυτοκίνητο έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην έκθεση του Μονάχου τον Σεπτέμβριο και αυτό είναι αναμφίβολα ενδεικτικό για τις προθέσεις της Leapmotor. Πάντως, εκείνο που είναι σχεδόν βέβαιο είναι πως το Leapmotor Lafa 5 δεν θα είναι σε καμία περίπτωση τόσο προσιτό από τη στιγμή που θα ενταχθεί στην αγορά της Ευρώπης.  

Πέντε εκδόσεις, δύο μπαταρίες, έως 605 km αυτονομία

Η Leapmotor προσφέρει το Lafa 5 σε πέντε εκδόσεις: 515 Plus, 515 Pro, 515 Max, 605 Pro και 605 Max, με την ονομασία να υποδηλώνει την αυτονομία κατά CLTC. Οι επίσημες τιμές κυμαίνονται από 13.800 – 17.200 ευρώ περίπου, αλλά η εταιρεία δίνει άμεση έκπτωση 5.000 γουάν έως τις 31 Δεκεμβρίου, ρίχνοντας την πραγματική τιμή εκκίνησης στα 92.800 γουάν. Μάλιστα προστίθεται κι άλλο μπόνους 2.000 γουάν για να πέσει κάτω και από τις 13.000 ευρώ, αν κάποιος αποφασίσει πως θα το αγοράσει "σήμερα".

Leapmotor Lafa 5

Κάτω από το αμάξωμα, το Lafa 5 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα LEAP 3.5 B και φορά μπαταρίες LFP δύο χωρητικοτήτων: 56,2 kWh και 67,1 kWh. Ανάλογα την έκδοση, η αυτονομία φτάνει τα 515 ή 605 χιλιόμετρα CLTC. Η φόρτιση είναι ταχύτατη: από 30% στο 80% χρειάζονται 18–19 λεπτά.

Διαστάσεις και απόδοση σε ευρωπαϊκό ύφος

Το αμάξωμα των 4.430 x 1.880 x 1.520 mm με μεταξόνιο 2.735 mm το τοποθετεί άνετα πάνω από το νέο Nio Firefly EV σε διαστάσεις, δείχνοντας ότι στοχεύει ευθεία στην καρδιά της κατηγορίας. Η Leapmotor μάλιστα τονίζει ότι η εξέλιξη του σασί και της οδικής συμπεριφοράς έγινε από ομάδα της Stellantis στην Ευρώπη.

Στον τομέα της απόδοσης, η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μοτέρ 132 kW (0-100 km/h σε 8,7 δευτ.), ενώ οι υπόλοιπες τέσσερις κινούνται με μοτέρ 160 kW, προσφέροντας επιτάχυνση 6,4–6,5 δευτερολέπτων.

Leapmotor Lafa 5

Τεχνολογία: από Snapdragon 8155P έως LiDAR

Στο εσωτερικό πρωταγωνιστούν δύο επιλογές chipset:
• Qualcomm Snapdragon 8155P, ή
Snapdragon 8295P, που έχει γίνει πλέον η premium λύση για τα high-end EV της Κίνας.

Το σύστημα υποβοήθησης Leapmotor Pilot διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις, ενώ οι δύο Max προσθέτουν LiDAR, ανεβάζοντας επίπεδο σε λειτουργίες ημι-αυτόνομης οδήγησης.

Ο μεγάλος στόχος: ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα το 2026

Η παρουσίαση του Lafa 5 εντάσσεται στο επιθετικό πλάνο της Leapmotor για να φτάσει το 1 εκατομμύριο πωλήσεις το 2026. H εταιρεία βρίσκεται σε φάση εκτόξευσης. Τον Οκτώβριο παρέδωσε 70.289 αυτοκίνητα, επίδοση ρεκόρ για έκτο συνεχόμενο μήνα. Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου–Οκτωβρίου, οι συνολικές της παραδόσεις άγγιξαν τις 465.805 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 120,7% σε σχέση με πέρσι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network