Όλα όσα ξέρουμε για το ηλεκτρικό pickup των 28.000 ευρώ από την Ford

Τον περασμένο Αύγουστο, η Ford ήρθε να ταράξει τα νερά ανακοινώνοντας ένα προσιτό ηλεκτρικό pickup και μια συνολικά νέα προσέγγιση στη γραμμή παραγωγής και πλέον, είναι σε θέση να μας δώσει περισσότερα στοιχεία.

Η Ford δεν χάνει χρόνο στην ανάπτυξη του επερχόμενου προσιτού ηλεκτρικού pickup της, το οποίο αναμένεται να ξεκινά από περίπου 28.000 ευρώ.

Αν και η εταιρεία είχε αποκαλύψει ελάχιστα στοιχεία για το μοντέλο τον περασμένο Αύγουστο, δίνοντας τότε έμφαση κυρίως στις νέες διαδικασίες παραγωγής, τώρα επιστρέφει με περισσότερες λεπτομέρειες.

Το νέο pickup θα είναι το πρώτο όχημα που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα Universal EV (UEV) της Ford. Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, Jim Farley, οι πρώτες δοκιμές στον δρόμο έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ η διαδικασία προμήθειας εξαρτημάτων έχει ολοκληρωθεί κατά 95%.

Παράλληλα, το εργοστάσιο του Λούισβιλ στο Κεντάκι, όπου μέχρι πρότινος συναρμολογούνταν τα Ford Escape και Lincoln Corsair με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα αρχίσει να εξοπλίζεται με νέα μηχανήματα προς το τέλος του έτους.

Την ίδια περίοδο, η εταιρεία θα ξεκινήσει και την παραγωγή κυψελών μπαταριών LFP στο εργοστάσιό της στο Μάρσαλ του Μίσιγκαν, που θα τροφοδοτήσουν το βασικό ηλεκτρικό μοντέλο.

Έχουν ξεκινήσει δοκιμές

"Δεν πρόκειται για ένα μακρινό σχέδιο, είναι κάτι που βρίσκεται προ των πυλών για εμάς στη Ford", δήλωσε ο Farley στην τηλεδιάσκεψη των οικονομικών αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου.

"Έχουμε ολοκληρώσει το 95% της προμήθειας εξαρτημάτων, δοκιμάζουμε ήδη οχήματα και θα αρχίσουμε να εγκαθιστούμε τον νέο εξοπλισμό στο Λούισβιλ αργότερα φέτος. Παράλληλα, παραμένουμε εντός χρονοδιαγράμματος για την παραγωγή των κυψελών LFP στο Μίσιγκαν."

Αν και η Ford έχει αναβάλει ορισμένα ηλεκτρικά της μοντέλα, το έχει κάνει για να επιταχύνει την ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας UEV, η οποία καταργεί τη συμβατική γραμμή παραγωγής. Στο νέο σύστημα, τα πίσω, κεντρικά και εμπρός τμήματα του οχήματος, συναρμολογούνται ξεχωριστά και ενώνονται στο τέλος της διαδικασίας.

Τα πλεονεκτήματα

Η Ford υποστηρίζει ότι η μέθοδος αυτή μειώνει σημαντικά το κόστος και επιταχύνει τη συναρμολόγηση. Παράλληλα, εξακολουθεί να έχει ως στόχο την παρουσίαση του μοντέλου το 2027.

Όσον αφορά τις μπαταρίες, η βασική έκδοση του pickup που εκτιμάται πως θα έχει διαστάσεις παρόμοιες με του Maverick, θα χρησιμοποιεί LFP κυψέλες αντί για τις πιο ακριβές NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου).

Οι LFP μπαταρίες είναι φθηνότερες και ανθεκτικότερες σε πλήρεις κύκλους φόρτισης, αν και προσφέρουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα. Σε κάθε περίπτωση, η Ford επιβεβαιώνει ότι το ηλεκτρικό σύστημα θα έχει αρχιτεκτονική 400V, και όχι 800V.

Αν και δεν έχει δώσει ακόμη επίσημα τεχνικά στοιχεία, η Ford αποκάλυψε ότι στοχεύει σε μια μπαταρία περίπου 15% μικρότερη από αυτήν του κινεζικού BYD Atto, δηλαδή περίπου 51 kWh.

Αν και αυτό δεν θεωρείται μεγάλο μέγεθος με τα σημερινά δεδομένα, εφόσον η Ford καταφέρει να διατηρήσει χαμηλά το βάρος, το νέο της ηλεκτρικό pickup θα μπορούσε να προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία για την καθημερινή χρήση.