Επίσημο: Νέα BMW iX3, το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της φίρμας τις τελευταίες δεκαετίες-δείτε τι την κάνει ξεχωριστή

Η iX3, το πρώτο δείγμα γραφής της Neue Klasse της BMW, παρουσιάστηκε επίσημα και υπόσχεται απόδοση, ταχύτατη φόρτιση και μοναδική ψηφιακή εμπειρία βασισμένη στο νέο λειτουργικό BMW Operating System X.

Η BMW επιστρέφει στις ρίζες της με τη νέα BMW iX3, το πρώτο μοντέλο παραγωγής βασισμένου στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, που παρουσιάζεται επίσημα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο. Πρόκειται για ένα SUV που δεν ακολουθεί απλώς την ηλεκτρική εποχή, αλλά τη διαμορφώνει.

Η Neue Klasse των δεκαετιών του 1960 και 1970 ήταν αυτή που καθόρισε την ταυτότητα της BMW. Τώρα, ο ιστορικός αυτός τίτλος επιστρέφει για να υπογραμμίσει μια νέα εποχή, την αμιγώς ηλεκτρική μετάβαση της βαυαρικής φίρμας.

Η iX3 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της νέας αυτής οικογένειας και βασίζεται σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, που επιτρέπει εντυπωσιακές επιδόσεις και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση.

Νέα τεχνολογία, νέες δυνατότητες

Η κορυφαία έκδοση iX3 50 xDrive διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας 627 ίππους και 641 Nm ροπής, με αυτονομία έως και 640 χιλιόμετρα (WLTP). Η επιτάχυνση 0–100 km/h έρχεται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h.


Χάρη στην ταχεία φόρτιση έως 400 kW, η iX3 μπορεί να ανακτήσει έως 370 χλμ. αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά, εφόσον χρησιμοποιηθεί κατάλληλος φορτιστής συνεχούς ρεύματος. Αν και δεν αγγίζει ακόμα τα επίπεδα φόρτισης των κορυφαίων κινεζικών EV, παραμένει ένα από τα ταχύτερα φορτιζόμενα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά.

Η βασική τιμή της iX3 θα διαμορφώνεται περίπου στα 56.000 ευρώ, δηλαδή λίγο κάτω από 10.000 ευρώ περισσότερα από την υπάρχουσα βασική θερμική X3 και περίπου 4.500 ευρώ φθηνότερα από την X3 M50i. Ωστόσο, το ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρει σημαντικά αυξημένη ισχύ και πολύ υψηλότερη απόδοση.

Σχεδίαση με ρίζες στο παρελθόν

Η νέα iX3 διατηρεί τον γνώριμο σχεδιαστικό χαρακτήρα της BMW, με τα χαρακτηριστικά νεφρά στη μάσκα να έχουν επιστρέψει σε νορμάλ μέγεθος, τετραπλά φώτα εμπρός και καθαρές, δυναμικές γραμμές στο πλάι. Εμπνευσμένη από τα πρωτότυπα Neue Klasse και Neue Klasse X, η iX3 συνδυάζει ρετρό στοιχεία με φουτουριστική αισθητική.

Πίσω, τα φαρδιά αλλά ανεξάρτητα φωτιστικά σώματα ξεχωρίζουν, αποφεύγοντας την τάση των ενιαίων light bars. Η έκδοση M Sport προσφέρει φωτιζόμενες γρίλιες και μεγαλύτερες ζάντες 21 ή 22 ιντσών.

Νέο ψηφιακό περιβάλλον

Στο εσωτερικό, η iX3 εισάγει μια ριζικά διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία. Ο πίνακας οργάνων αντικαθίσταται από μια λεπτή, πανοραμική οθόνη στη βάση του παρμπρίζ, ενώ η εξαγωνική κεντρική οθόνη αφής τρέχει το νέο λειτουργικό BMW Operating System X.

Η BMW όπως είχε προαναγγελθεί, αποχαιρετά το θρυλικό περιστροφικό χειριστήριο iDrive, σηματοδοτώντας μια καθαρά ψηφιακή εποχή.

Το μέλλον ανήκει στο λογισμικό

Η iX3 είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που βασίζεται σε αρχιτεκτονική Software-Defined Vehicle (SDV), με τέσσερις πανίσχυρους υπολογιστές, ή "superbrains", όπως τους ονομάζει η εταιρεία που ελέγχουν τα πάντα, από την οδήγηση έως τα συστήματα υποβοήθησης.

Ο "Heart of Joy", για παράδειγμα, ενσωματώνει κινητήριο σύστημα, πέδηση, διεύθυνση και ανάρτηση σε μια ενιαία μονάδα, προσφέροντας καλύτερη απόκριση, άνεση και κατανάλωση.

Στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αλλά και προαιρετικό σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης για αυτοκινητόδρομο, με ομαλή εναλλαγή ελέγχου μεταξύ οδηγού και συστήματος.

Οικονομία, απόδοση, και φόρτιση

Οι νέοι ηλεκτροκινητήρες της BMW δεν χρησιμοποιούν μόνιμους μαγνήτες, είναι 40% πιο αποδοτικοί, 10% ελαφρύτεροι και 20% φτηνότεροι στην κατασκευή.

Η BMW εξελίσσει πλέον μόνη της και τους inverters, ενώ η iX3 θα είναι το πρώτο μοντέλο με θύρα φόρτισης NACS τύπου Tesla και δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2L). Μάλιστα θα περιλαμβάνεται και αντάπτορας CCS.

Παραγωγή και κυκλοφορία

Η iX3 θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν, στην Ουγγαρία, ενώ η παραγωγή για τις ΗΠΑ ξεκινά το πρώτο τρίμηνο του 2026, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς.

Μέχρι σήμερα, η ηλεκτρική γκάμα της BMW βασιζόταν πάνω σε κοινές πλατφόρμες με θερμικά μοντέλα. Όμως οι πολλαπλοί συμβιβασμοί αυτής της προσέγγισης, φαίνεται πως έφτασαν στο τέλος τους.

Με τη Neue Klasse, η BMW δηλώνει ξεκάθαρα ότι μπαίνει αποφασιστικά στον ανταγωνισμό των αμιγώς ηλεκτρικών. Η iX3 είναι η αρχή μιας νέας εποχής και ίσως μιας νέας επανάστασης, αντάξιας του ονόματος που κουβαλά.

 

BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive
BMW iX3 50 xDrive