Ποιo αυτοκίνητο στην Ελλάδα έχει Active Suspension, την επαναστατική ανάρτηση της ClearMotion

Η ClearMotion έχει φέρει την επανάσταση στην οδική συμπεριφορά με την Active Suspension που αλλάζει τα δεδομένα και υπάρχει σε αυτοκίνητο που έρχεται στην αγορά της Ελλάδας.

Στην αυτοκίνηση μιλάμε εδώ και χρόνια για προσαρμοζόμενες αναρτήσεις. Όμως το Active Suspension είναι κάτι πολύ διαφορετικό – και πολύ πιο εντυπωσιακό. Δεν περιορίζεται στο να ρυθμίζει τη σκληρότητα των αμορτισέρ. Εδώ, το σύστημα μπορεί να παράγει δύναμη και να κινεί ενεργά την ανάρτηση, τραβώντας τον τροχό προς το αμάξωμα όταν περνάμε από ανωμαλία ή πιέζοντάς τον προς τα κάτω σε μια λακκούβα. 

Πώς λειτουργεί;

Αισθητήρες δύναμης και επιταχυνσιόμετρα τοποθετημένα στο αμάξωμα και στην ανάρτηση καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο αν ένας τροχός χτυπάει σε ανωμαλία ή αν το όχημα επιβραδύνει/στρίβει απότομα, κάτι που συνήθως προκαλεί "βύθιση" ή "κύρτωση" του αμαξώματος. Στη συνέχεια, ενεργοποιητές παρεμβαίνουν για να κρατήσουν το αμάξωμα επίπεδο και απόλυτα σταθερό.

Το αποτέλεσμα; Πλήρης έλεγχος του αμαξώματος και δυνατότητες που μέχρι πριν λίγα χρόνια ανήκαν στη σφαίρα της φαντασίας. Ένα συμβατικό σπορ πλαίσιο πρέπει να είναι σκληρό για να διατηρεί άμεση απόκριση στο τιμόνι και το φρενάρισμα. Το Active Suspension μπορεί να γίνει εξαιρετικά σφιχτό μόνο όταν χρειάζεται. Ακόμη και η κατανομή βάρους μεταβάλλεται ελεγχόμενα στη στροφή, τροποποιώντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου (υποστροφή ή υπερστροφή) ανάλογα με τις ανάγκες.

Πρακτικά οφέλη και νέες δυνατότητες

Το σύστημα επιτρέπει aυτόματη αυτοεπιπεδούμενη λειτουργία ανεξαρτήτως φορτίου, την ανύψωση ή το χαμήλωμα του αμαξώματος για είσοδο-έξοδο ή για βελτιωμένη αεροδυναμική σε υψηλές ταχύτητες, καθώς και την προσαρμογή ύψους προφυλακτήρων σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.

Η Ferrari έκανε την αρχή στο Purosangue, τοποθετώντας ηλεκτρικά μοτέρ μέσα σε κάθε αμορτισέρ που μπορούν να "σπρώξουν" ή να "τραβήξουν" τον τροχό. Στην άλλη πλευρά, η Porsche στα κορυφαία Taycan και Panamera χρησιμοποιεί ταχύτατα υδραυλικά συστήματα για το ίδιο αποτέλεσμα.

Η είσοδος της Nio και το όραμα για το μέλλον

Τώρα η Nio με το νέο ET9 εισάγει μια εκδοχή που βασίζεται σε τεχνολογία που είχε αναπτύξει η Bose πριν 25 χρόνια. Η Bose σχεδίαζε ηλεκτρομαγνητικά πηνία, αλλά η ισχύς τους δεν επαρκούσε για παραγωγή. Την τεχνολογία εξαγόρασε η ClearMotion, η οποία την εξελίσσει και την παραδίδει στη Nio με χρήση υδραυλικών ενεργοποιητών.

Το πραγματικά εντυπωσιακό είναι ότι κάθε ET9 ανεβάζει στο cloud δεδομένα για κάθε λακκούβα και ανωμαλία που συναντά. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας τρισδιάστατος χάρτης του δρόμου, τον οποίο τα αυτοκίνητα θα "κατεβάζουν" για να προετοιμάσουν την ανάρτηση πριν καν πατήσουν πάνω στην επιφάνεια!

Η τεχνολογία αυτή θυμίζει τον σκιέρ που, για να μείνει σταθερός σε ανώμαλη πίστα, διαβάζει το έδαφος και ρυθμίζει το σώμα του. Σύντομα, τα αυτοκίνητα δεν θα αντιδρούν απλώς σε ό,τι συναντούν, αλλά θα προβλέπουν το μέλλον του δρόμου.