Μπορεί οι πρώτες παραδόσεις του ολοκαίνουργιου Xiaomi YU7 να ξεκίνησαν μόλις στις 6 Ιουλίου, ωστόσο ήδη ένα εντυπωσιακό κύμα σχεδόν καινούργιων οχημάτων του μοντέλου έχει εμφανιστεί στη αγορά μεταχειρισμένων της Κίνας και μάλιστα με τιμές σημαντικά υψηλότερες από τη λιανική.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της East Money, πάνω από 80 οχήματα Xiaomi YU7 έχουν καταχωρηθεί προς πώληση στην εφαρμογή Dongchedi, με τιμές που κυμαίνονται μεταξύ περίπου 44.300 έως 49.300 ευρώ, ξεπερνώντας την επίσημη τιμολόγηση από τη Xiaomi.
Πόσο κοστίζει επισήμως το YU7;
Η τιμή εκκίνησης για την Standard έκδοση του YU7 είναι περίπου 32.000 ευρώ), η Pro διαμορφώνεται στα περίπου 35.300 ευρώ, ενώ η κορυφαία Max έκδοση κοστίζει περίπου 41.600 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, οι περισσότερες μεταπωλήσεις αφορούν τη Max έκδοση με ελάχιστα χιλιόμετρα —συχνά κάτω από 100— και με τιμές που φέρουν "καπέλο" περίπου 1.300 έως 2.600 ευρώ.
Από πού προκύπτει το φαινόμενο;
Οι ειδικοί της αγοράς μεταχειρισμένων αποδίδουν την αιφνίδια αυτή πληθώρα μεταχειρισμένων Xiaomi YU7 αφενός σε επαγγελματίες εμπόρους που είχαν προμηθευτεί αυτοκίνητα για άμεση μεταπώληση και αφετέρου σε ιδιώτες ή μικρά δίκτυα που απέκτησαν αυτοκίνητα από τους πρώτους κατόχους για να τα μεταπωλήσουν με αυξημένη τιμή—ένα φαινόμενο που περιγράφεται ως secondary markup.
Παράλληλα, οι χρόνοι παράδοσης για νέες παραγγελίες παραμένουν ιδιαίτερα μακροχρόνιοι καθώς σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της Xiaomi, για το Standard YU7 απαιτούνται 57 έως 60 εβδομάδες, για το Pro 49–52 εβδομάδες, ενώ για την έκδοση Max 41–44 εβδομάδες από τη στιγμή που "κλειδώνει" η παραγγελία.
Περιορισμοί και προληπτικά μέτρα από τη Xiaomi
Η Xiaomi είχε προβλέψει σε έναν βαθμό την πιθανότητα φαινομένων κερδοσκοπίας. Κατά το λανσάρισμα του YU7, μέσα σε μόλις τρία λεπτά καταγράφηκαν 200.000 προπαραγγελίες, ενώ μέσα σε 18 ώρες "κλειδώθηκαν" 248.000 παραγγελίες. Γι’ αυτό και εφάρμοσε περιορισμούς, επιτρέποντας μία μόνο παραγγελία ανά πελάτη εντός 24 ωρών από το άνοιγμα των πωλήσεων. Οι παραγγελίες μπορούσαν να τροποποιηθούν έως και 168 ώρες μετά την καταβολή της προκαταβολής, μετά το πέρας των οποίων "κλείδωναν" και η προκαταβολή γινόταν μη επιστρέψιμη.
Υπενθύμιση από την περίπτωση του SU7
Ανάλογη πορεία είχε σημειωθεί και με το πρώτο μοντέλο της Xiaomi, το SU7, το οποίο στην αρχή μεταπωλούνταν επίσης με σημαντικές προσαυξήσεις. Ωστόσο, οι τιμές μεταχειρισμένων σταθεροποιήθηκαν μετά από μερικούς μήνες, καθώς εξομαλύνθηκε η ζήτηση.
Παρ’ όλα αυτά, η Xiaomi έχει λόγο να υπερηφανεύεται για τη μεταπωλητική αξία του SU7. Σε νέα έκθεση της Κινεζικής Ένωσης Εμπόρων Αυτοκινήτων σε συνεργασία με την πλατφόρμα αποτίμησης Jingzhengu, το SU7 κατέλαβε την πρώτη θέση σε διατήρηση αξίας στον έναν χρόνο με ποσοστό 88,91%. Ακολούθησαν το Aito M7 με 84,45% και το Li Auto Mega με 79,58%. Ο επικεφαλής της Xiaomi, Lei Jun, δημοσίευσε την έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ευχαριστώντας το κοινό για τη στήριξη.