Δεν πρόκειται για κάτι που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες κάποιου χολυγουντιανού blockbuster, αλλά για ένα ηλεκτρικό πατίνι που φιλοδοξεί να γίνει το πιο γρήγορο του κόσμου. Το λένε Bo ‘The Turbo’, και κάθε άλλο παρά απλό είναι.
Το δημιούργησε η βρετανική εταιρεία Bo, και πίσω από την εξέλιξή του βρίσκεται ο μηχανικός Oscar Morgan, πρώην μέλος της ομάδας της Williams F1 και του θρυλικού project Bloodhound LSR, του αυτοκινήτου που στόχευε τα 1.600 km/h. Από την καταγωγή του και μόνο είναι προφανές: αυτό το πατίνι είναι φτιαγμένο για ταχύτητα.

Στόχος το ρεκόρ Guinness
Το Turbo στοχεύει να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά πατίνια, φτάνοντας τα 160 km/h. Ήδη, σε δοκιμές στο Goodwood Festival of Speed, έπιασε τα 137 km/h, με επαγγελματία αναβάτη τον Tre Whyte.

Τεχνολογία από Formula 1
Η σχεδίαση βασίζεται στο ενιαίο πλαίσιο ‘Monocurve’, με εξαρτήματα κατεργασμένα με CNC και εξωτερική επένδυση από αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στην αεροναυπηγική.
Το σημαντικότερο όμως κρύβεται στα μηχανικά μέρη: δύο ηλεκτροκινητήρες από τη γαλλική εταιρεία Rage Mechanics, συνολικής ισχύος 24.000W, τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1.800Wh που προσφέρει αυτονομία έως 240 χλμ. (προφανώς σε ήπια χρήση, όχι στην τελική ταχύτητα).

Η ψύξη των μηχανικών μερών έχει σχεδιαστεί με αεραγωγούς εμπνευσμένους από τα συστήματα φρένων της F1, ώστε να κρατούν χαμηλές τις θερμοκρασίες ακόμη και σε έντονη χρήση.
Πιο γρήγορο από Tesla
Σύμφωνα με τον Morgan, η μεγαλύτερη έκπληξη στις δοκιμές δεν ήταν η τελική ταχύτητα, αλλά η επιτάχυνση. Το Turbo φαίνεται να ξεπερνά σε εκκίνηση ακόμα και ένα Tesla Model 3, προσφέροντας εμπειρία που φλερτάρει με την υπεραυτοκίνηση.

"Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αλλάξει τον τρόπο που μετακινούμαστε τοπικά”, λέει ο ιδρυτής της Bo. "Αλλά δεν έχουν ακόμη καταφέρει να μπουν στην κεντρική σκηνή της αυτοκίνησης. Το Turbo είναι η προσπάθειά μας να το αλλάξουμε αυτό.”
Περιορισμένη παραγωγή
Το Bo Turbo δεν θα παραχθεί μαζικά. Αντίθετα, θα κυκλοφορήσει σε πολύ περιορισμένο αριθμό μονάδων, με τιμή αναμενόμενα υψηλή, που αγγίζει τα 27.500 ευρώ.
Ένα ποσό αστρονομικό για πατίνι, αλλά δικαιολογημένο αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις του και την (πιθανή) είσοδό του στο βιβλίο των ρεκόρ Guinness. Άλλωστε, όπως λέει και ο Morgan: "Η Βρετανία έχει μακρά παράδοση στο να φτιάχνει οχήματα που μοιάζουν ανέφικτα και όμως τα καταφέρνει.”