Μετά την εμπορική επιτυχία του Xiaomi SU7 και τα εντυπωσιακά ρεκόρ της έκδοσης Ultra, η φίρμα τεχνολογίας επεκτείνει την αυτοκινητική γκάμα της με το νέο Xiaomi YU7, ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV που φιλοδοξεί να συνδυάσει την υψηλή τεχνολογία του brand με την αυξημένη πρακτικότητα ενός crossover. Οι παραγγελίες για το μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούλιο, αρχικά για την αγορά της Κίνας.

Το Xiaomi YU7 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα "Modena" με το SU7, όμως διαθέτει αερανάρτηση και σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Με μήκος 4.999 χλστ., τοποθετείται ξεκάθαρα απέναντι σε μοντέλα όπως το Cadillac Lyriq και ξεπερνά κατά 25 εκατοστά το Tesla Model Y, ενισχύοντας έτσι τον χαρακτήρα του ως premium οικογενειακό SUV.
Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: τη βασική Standard RWD, την Pro AWD και την κορυφαία Max AWD. Όλες χρησιμοποιούν παραλλαγές του ηλεκτροκινητήρα V6s της Xiaomi. Η βασική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα αποδίδει 315 ίππους και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 5,88 δευτερόλεπτα. Η τετρακίνητη Pro ανεβάζει την ισχύ στους 489 ίππους και "κατεβάζει" τον χρόνο στα 4,27 δευτερόλεπτα, ενώ η Max AWD εκτοξεύεται στους 681 ίππους με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,22 δευτερόλεπτα – επιδόσεις που θυμίζουν supercar.
Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, οι δύο πρώτες εκδόσεις χρησιμοποιούν μπαταρία τύπου LFP 96,3 kWh, προσφέροντας έως και 834 χλμ. (Standard RWD) ή 769 χλμ. (Pro AWD) αυτονομίας σύμφωνα με το κινεζικό πρότυπο CLTC. Η Max AWD εξοπλίζεται με μεγαλύτερη μπαταρία 101,7 kWh τεχνολογίας NMC και προσφέρει αυτονομία έως 760 χλμ., πάντα με βάση τον πιο "ευνοϊκό" κύκλο CLTC, ο οποίος είναι αρκετά πιο επιεικής σε σχέση με τα WLTP ή EPA.

Η τεχνολογική ολοκλήρωση με το οικοσύστημα της Xiaomi είναι παρούσα, όπως και στο SU7, με πλήρη συμβατότητα σε λειτουργίες συνδεσιμότητας, υποβοήθησης οδηγού και πιθανόν με τα έξυπνα πρόσθετα που ήδη διατίθενται στο σεντάν μοντέλο.
Η σχεδίαση του YU7 είχε διαρρεύσει προ εβδομάδων από τον ίδιο τον επικεφαλής της Xiaomi, Lei Jun, μέσω social media. Ωστόσο, η επίσημη αποκάλυψη έφερε νέες εικόνες που διαφοροποιούνται κάπως από τον πιο "Ferrari" χαρακτήρα των πρώτων teaser. Παρόλα αυτά, η σιλουέτα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά συνεχίζουν να παραπέμπουν σε ένα high-performance SUV με ξεχωριστό χαρακτήρα.

Η εμπορική σημασία του YU7 δεν περιορίζεται στην κινεζική αγορά. Παρά τις αμφιβολίες για το αν και πότε η Xiaomi θα διαθέσει τα SU7 και YU7 εκτός Κίνας, η επιτυχία του brand είναι ήδη εντυπωσιακή. Μέσα σε λίγο περισσότερο από έναν χρόνο, έχουν παραδοθεί πάνω από 258.000 SU7, με το μοντέλο να βρίσκεται σταθερά στην πρώτη πεντάδα των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Κίνα – και αυτό σε μια αγορά που προτιμά εμφανώς τα SUV έναντι των σεντάν.
Η έλευση του YU7 αναμένεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την απήχηση της Xiaomi στην αγορά, με πολλές πιθανότητες να προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στον αντίπαλο Tesla. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη τις τελευταίες αντιδράσεις κατά του Elon Musk και τη φθορά που υφίσταται η εικόνα της Tesla διεθνώς, ακόμα και στην ίδια την Κίνα, όπου παραδοσιακά είχε ισχυρή παρουσία.

Παρότι η Xiaomi δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα τις τιμές του YU7, εκτιμάται ότι θα κινηθούν κοντά σε αυτές του κινεζικού Tesla Model Y, το οποίο ξεκινά από περίπου 33.500 ευρώ – μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμολόγηση, ειδικά αν ληφθούν υπόψη οι τεχνολογικές και επιδόσεις που προσφέρει το νέο SUV της Xiaomi.
Το Xiaomi YU7, λοιπόν, έρχεται για να καλύψει το κενό ανάμεσα στο SUV lifestyle και την τεχνολογική καινοτομία, προσφέροντας μια πρόταση που δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί – όχι μόνο στην Κίνα, αλλά σύντομα, ίσως, και στον υπόλοιπο κόσμο.