
Για τρίτη φορά το ηλεκτρικό μοντέλο VISION EQXX της Mercedes, επιβεβαίωσε την κλάση του στην ενεργειακή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας που κατανάλωσε σε ένα ταξίδι άνω των 1.000 χλμ. στην αραβική έρημο.
Σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τερέν διαδρομών που περιλάμβανε πολυσύχναστους δρόμους της πόλης και ανοιχτή έρημο, το πειραματικό ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes παρουσίασε κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 7,4 kWh/100 χλμ. που ισοδυναμεί με περίπου 0,9 λίτρα/100 χλμ. σε ένα βενζινοκίνητο όχημα.
Σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος έως και 34 βαθμούς Κελσίου, το VISION EQXX ξεπέρασε κατά πολύ την προηγούμενη καλύτερη απόδοσή του καθώς έχει δοκιμαστεί σε ίδιες αποστάσεις άλλες δύο φορές (από το Sindelfingen στο Cassis και από το Untertürkheim στο Silverstone).

Στόχος αυτής της 3ης προσπάθειας ήταν να μεγιστοποιηθεί η απόδοση σε όλους τους τομείς και να εξεταστούν οι επιδόσεις του συστήματος σε ακραίες συνθήκες ερήμου.
Από το Ριάντ στο Ντουμπάι
Σε αυτό το εγχείρημα, η ενεργειακή απόδοση του μοντέλου μετρήθηκε με το σύστημα κλιματισμού εν λειτουργία καθ' όλη την διάρκεια του ταξιδιού και την λιγότερη δυνατή επίπτωση στην κατανάλωση που εν μέρει οφείλεται και στην λειτουργία αντλίας θερμότητας πολλαπλών πηγών.
Μια εξελιγμένη έκδοση αυτής της αντλίας θερμότητας είχε ενσωματωθεί και στο πειραματικό μοντέλο CLA Class που παρουσιάστηκε στην IAA Mobility 2023.
Ο αδυσώπητος ήλιος της ερήμου έδωσε επίσης στους μηχανικούς την ευκαιρία να εξετάσουν προσεκτικά την απόδοση της ηλιακής οροφής του VISION EQXX.
Οι 117 ηλιακές κυψέλες χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία πολλών βοηθητικών συστημάτων, μειώνοντας την ενεργειακή απορρόφηση του συστήματος υψηλής τάσης και βελτιώνοντας περαιτέρω τη συνολική απόδοση.

Κατά τη διαδρομή προς το Ντουμπάι, το σύστημα συνέλεξε 1,8 kWh ηλιακής ενέργειας, προσθέτοντας περίπου 24 χλμ. στη συνολική εμβέλεια.
Το πειραματικό ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes παρουσιάστηκε πριν από περίπου δυόμισι χρόνια και μέχρι τώρα έχει καλύψει συνολικά σε δοκιμές 23.340 χλμ. Εκτός των άλλων ως πρωτοποριακό στοιχείο για την ενεργειακή του απόδοση λογίζεται και το αεροδυναμικό του σχήμα που παρουσιάζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,17.