Rivian: Παρουσίαση του R2 και αποκάλυψη του R3

Τελικά η Rivian παρουσίασε όχι ένα, αλλά δύο νέα μοντέλα, τα R2 και R3 που αποτελούν μικρότερα και άρα πιο προσιτά ηλεκτρικά SUV, που θα έρθουν και στην Ευρώπη.

Μπορεί στην Ελλάδα να μην αποτελεί και τόσο μεγάλο νέο, όμως σε όρους παγκόσμιας αγοράς και ειδικά σε ότι αφορά την κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, ίσως και να βρισκόμαστε μπροστά σε ένα μοντέλο αντίστοιχο του Tesla Model Y. Σίγουρα αυτό είναι κάτι που θα αποτελεί επιθυμία και των μετόχων της Rivian, μετά την παρουσίαση των δύο νέων (και πιο προσιτών από τα R1T και R1S) SUV που θα ονομάζονται R2 και R3. Και ναι, θα έρθουν και στην Ευρώπη.

Η παρουσίαση των δύο μοντέλων (εκείνη του R3 θα μπορούσε να θεωρηθεί έκπληξη) έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, RJ Scaringe, στον κομψό νέο χώρο της Rivian στη Laguna Beach. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από το R2, το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα μεσαία πλατφόρμα της Rivian.

Μικρότερο και στενότερο, αλλά λίγο ψηλότερο από το Tesla Model Y, οι τιμές του θα ξεκινούν λίγο πάνω από τα 40.000 ευρώ (ένα Model Y κοστίζει λίγο πάνω από 33.000 ευρώ στις ΗΠΑ) όταν οι παραδόσεις ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις, με έναν, δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες, με την τελευταία να εφοδιάζεται με δύο κινητήρες στον πίσω άξονα και έναν στον μπροστινό. Και είναι καλύτερα να δέσεις τη ζώνη σου, γιατί αυτή η κορυφαία έκδοση θα έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα κάτω από 3,0 δευτερόλεπτα.

Αυτονομία στα επίπεδα των 500 km

Οι λεπτομέρειες που αφορούν την μπαταρία δεν έχουν επιβεβαιωθεί, εκτός από το ότι θα υπάρχει νέα χημική σύνθεση που θα βελτιώνει την απόδοση, πως η μπαταρία θα αποτελεί δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου και η αυτονομία θα είναι πάνω από 480 χιλιόμετρα. Ένα νέο "Perception Stack" με 11 κάμερες, πέντε ραντάρ και περισσότερη υπολογιστική ισχύ θα του δώσει "δραματικά βελτιωμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης".

Σε άλλα χαρακτηριστικά, το R2 θα διαθέτει στο τιμόνι χειριστήρια αφής τα οποία θα μπορούν να πατηθούν, να κάνουν scroll κλπ, ελέγχοντας με αυτόν τον τρόπο αρκετές λειτουργίες. Οι αποθηκευτικοί χώροι αναμένεται να είναι αρκετά μεγάλοι, τόσο μποστά (frunk) όσο και στο παραδοσιακό πορτ μπαγκάζ. Τα πίσω καθίσματα θα μπορούν επίσης να αναδιπλωθούν διαμορφώνοντας έναν πλήρως επίπεδο χώρο, σε περίπτωση που θέλεις να έχεις μια πραγματική εμπειρία κάμπινγκ εντός του αυτοκινήτου.

To "αυτοκινητόσπιτο" της Rivian

Μιλώντας για κάμπινγκ, η Rivian επιχειρεί να δώσει μια πραγματικά εκδρομική διάσταση στα μοντέλα της, με τα "Travel Kitchen" και "Rivian Treehouse". Πρόκειται για την δική της εκδοχή της σκηνής στην οροφή του αυτοκινήτου, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει θερμαινόμενο στρώμα, ενσωματωμένο σύστημα φωτισμού και οθόνη για προβολή ταινιών.

Και η ευχάριστη έκπληξη του R3

Περνώντας στο R3, εδώ οι πληροφορίες είναι κάπως πιο ασαφείς. Από μια πλευρά λογικό, καθώς το μοντέλο αυτό έπεται του R2 και δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2027. Θα βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με το R2 και θα αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της οικογένειας Rivian, με τιμή που εκτιμάται πως θα κυμαίνεται μεταξύ 32-37.000 ευρώ. Υπολόγισε σαφώς περισσότερα για την έκδοση R3X, που θα ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 km/h σε "πολύ κάτω από 3 δευτερόλεπτα”.

Η διεύρυνση της γκάμας της Rivian λοιπόν, δείχνει να είναι πολύ καλά μελετημένη και είναι βέβαιο πως ανυπομονούμε να τη δούμε κάποια στιγμή και σε ελληνικό έδαφος, καθώς τα πραγματικά καλά νέα, μόλις έφτασαν.

 

Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R2
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3
Rivian R3