Η ευρηματικότητα σε ένα βιομηχανικό προϊόν, ή τουλάχιστον η απόπειρα μιας εταιρείας να της πιστωθεί, μπορεί να αφορά οποιονδήποτε τομέα, από την ονομασία, μέχρι τις τεχνολογικές εφαρμογές που ενσωματώνονται σε αυτό. Η κινεζική κοινοπραξία μεταξύ των Changan, CATL και Huawei, έφερε στο προσκήνιο την Avatr, που μπορεί να γράφεται σαν ανορθόγραφο Avatar, όμως ακούγεται το ίδιο.
Κι αν θεωρείς υπερβολικό το να την χαρακτηρίσεις ευρηματική γι' αυτό τον λόγο, η Avatr κάνει μία ακόμη προσπάθεια με τις ονομασίες των μοντέλων της. Αρχικά είδαμε πέρυσι το ηλεκτρικό SUV 11, που όπως μας ενημέρωσε δεν προφέρεται "έντεκα", αλλά "ένα-ένα". Μάλιστα. Στο ίδιο μήκος κύματος, το δεύτερο μοντέλο της Avatr που αποκαλύφθηκε στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, ονομάζεται 12 και όπως σωστά υπέθεσες, είναι επίσης αμιγώς ηλεκτρικό και προφέρεται "ένα-δύο".
Σχεδιαστικά ξεχωρίζει
Εντάξει, προσωπικά δυσκολευόμαστε ακόμη να κάνουμε τικ στο κουτάκι της ευρηματικότητας αναφορικά με τις επιλογές της Avatr, όμως δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε πως το 12 είναι ένα αρκετά κομψό τετράθυρο coupe, με αισθητικά στοιχεία τόσο από sedan όσο και από hatchback. Και αν σκεφτείς πως πρόκειται για ένα μοντέλο με μήκος 5,02 μέτρα, η κομψότητα δεν είναι κάτι που θα πρέπει να θεωρείς δεδομένο.
Αντίστοιχα το πλάτος του φτάνει τα 1,99 μέτρα, το ύψος του τα 1,46 μέτρα και το αναμενόμενα μακρύ μεταξόνιο, υπερβαίνει τα 3 μέτρα (3,03). Η Avatr αναφέρει πως το 12 θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές κινητήρων και μπαταρίες ιόντων λιθίου της CATL. Η έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, διαθέτει κινητήρα απόδοσης 313 ίππων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση με τους δύο κινητήρες της Huawei αποδίδει 578 ίππους.
Και στις δύο περιπτώσεις η μπαταρία είναι χωρητικότητας 94,5 kWh που υπόσχεται αυτονομία μεταξύ 650-700 χιλιομέτρων, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται ο κύκλος δοκιμών που χρησιμοποιήθηκε για να μετρηθεί η αυτονομία του Avatr 12. Σε επίπεδο τεχνολογικών εφαρμογών, όπως συμβαίνει και με μοντέλα της Polestar, το μοντέλο της Avatr δεν διαθέτει πίσω παρμπρίζ. Στη θέση του βρίσκεται μια κάμερα που προβάλλει εικόνα σε ένα ψηφιακό καθρέφτη στο ταμπλό.
Τεχνολογίες από τον κόσμο των concept
Επιπλέον, το 12 εφοδιάζεται με αυτό που η Avatr ονομάζει Halo Display και είναι μια μαύρη οθόνη LED που επιτρέπει στο όχημα να επικοινωνεί με άτομα έξω από αυτό, ότι κι αν σημαίνει αυτό. Στο εσωτερικό, συναντάμε ένα εκτεταμένο ταμπλό με αιωρούμενα στοιχεία που -σύμφωνα πάντα με την Avatr- παραπέμπει σε διαστημόπλοιο. Κάπως τραβηγμένο, αλλά δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας γι' αυτό.
Υπάρχει ακόμη μια ευρεία οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και λειτουργεί ως το λεγόμενο ψηφιακό παράθυρο, ενώ στην κεντρική οθόνη αφής βρίσκονται όλες οι εφαρμογές και οι ρυθμίσεις. Η ηλεκτροχρωμική γυάλινη οροφή μπορεί να αλλάξει και να γίνει αδιαφανής ή διαφανής με το πάτημα ενός διακόπτη, ενώ υπάρχουν αόρατοι αεραγωγοί, καθώς και καθίσματα μηδενικής βαρύτητας. Μάλλον η λέξη ευρηματικότητα αρχίζει να αποκτά υπόσταση.
Τέλος σε επίπεδο ασφάλειας, το Avatr 12 διαθέτει όχι λιγότερους από 29 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων τριών αισθητήρων Lidar και ενός κεντρικού υπολογιστή υψηλής απόδοσης, οι οποίοι συνθέτουν τη σουίτα υποβοήθησης Huawei Advanced Driving System (ADS) 2.0.