Ίσως να θυμάσαι όταν γράψαμε ότι η Toyota ετοιμάζει σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο. Τότε ίσως να σκέφτηκες "υπερβολές". Όμως δεν ήταν. Άλλωστε υπάρχει και το Lexus Electrified Sport. Μόλις επιβεβαιώθηκε ότι ο αγωνιστικός βραχίονας Gazoo Racing της Toyota έχει έτοιμο και ήδη δοκιμάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar που έχει ως στόχο να δείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να είναι εξίσου συναρπαστικά στην οδήγηση με τα σπορ θερμικά.
Ηλεκτρικό με χειροκίνητο κιβώτιο και συμπλέκτη!
Ο Akio Toyoda (πρώην πρόεδρος της Toyota και νυν επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της φίρμας) δοκίμασε το πρωτότυπο που φαίνεται και είναι ηλεκτρικό, αλλά εσωτερικά προσφέρει τις οδηγικές χάρες (και χαρές) ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Διαβάστε τι είπε (και χαρείτε).
"(Όταν το οδηγείτε), ακούτε τον ήχο του κινητήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και έχετε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη -πραγματικά δεν καταλαβαίνετε ότι οδηγείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το μόνο που λείπει είναι η μυρωδιά της βενζίνης", δήλωσε ο Toyoda στο περιθώριο του αγώνα αντοχής 24 ωρών του Le Mans.
Ο Toyoda δήλωσε ότι δεν έχει ληφθεί απόφαση σχετικά με το αν το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο GR θα κυκλοφορήσει στην αγορά. Εντάξει εδώ μας το χαλάει αλλά παρότι φανατικός της (αγωνιστικής) οδήγησης δεν παύει να λειτουργεί και ως εκπρόσωπος Τύπου, όντας το Νο2 της Toyota και δεν μπορεί να τα αποκαλύψει όλα.
Αν μπει σε σειρά παραγωγής, το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Gazoo θα μπορούσε να αποτελέσει την κορωνίδα της προσπάθειας ηλεκτροκίνησης της Toyota, όπως ακριβώς το κουπέ υψηλών επιδόσεων GranTurismo Folgore για τη Maserati και τα μοντέλα παραγωγής που θα προέρχονται από το hypercar Mission X για την Porsche.
H ηλεκτρική Toyota
Ναι, η Toyota μέχρι στιγμής έχει μείνει πίσω στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, λανσάροντας το ηλεκτρικό SUV με μπαταρία bZ4X το 2022, αλλά από την άλλη είναι η εταιρεία με τις περισσότερες πατέντες σε solid state μπαταρίες και μόλις έγινε γνωστό ότι ετοιμάζει μπαταρίες που θα δίνουν αυτονομίες πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.
Παρά το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, η Toyota παρήγαγε μόλις 24.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) παγκοσμίως (με σήμα Toyota και Lexus) το 2022, σε σύγκριση με τα 1,31 εκατομμύρια που πούλησε η Tesla.