Νέο ηλεκτρικό Mini: Όλα όσα ξέρουμε μέχρι τώρα

Αυξημένη αυτονομία και ισχύς, αλλά και νέες εφαρμογές σε επίπεδο σχεδίασης ανακοινώθηκαν από τη Mini αναφορικά με τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου

Η αλήθεια είναι πως η ροή των πληροφοριών που αφορούν το νέο Mini που θα έρθει στην αγορά το 2024 ακολουθεί μια κάπως ασυνήθιστη πορεία. Για παράδειγμα, η επίσημη ανακοίνωση κάποιων στοιχείων που αφορούν τις προδιαγραφές του νέου μοντέλου, έγιναν τώρα, ενώ μερικά εξ αυτών είχαν αναφερθεί ανεπίσημα κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων στελεχών της Mini λίγο καιρό πριν. Επίσης, οι φωτογραφίες του νέου Mini χωρίς καμουφλάζ στους δρόμους του Λος Άντζελες που κατέκλυσαν το διαδίκτυο, οδήγησαν την BMW στην δημοσιοποίηση κάποιων επίσημων εικόνων του ηλεκτρικού Mini Cooper ελάχιστες μέρες αργότερα.

Στο νέο δελτίο τύπου της βρετανικής φίρμας, τα στοιχεία που αφορούν τις προδιαγραφές της μπαταρίας, καθώς και την αυτονομία του νέου Mini, συνοδεύονται από φωτογραφίες του μοντέλου με... καμουφλάζ. Κάτι μάλλον αχρείαστο τη δεδομένη χρονική στιγμή, όταν όλος ο πλανήτης έχει δει το αυτοκίνητο στην πραγματική του μορφή.

Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, εγκαινιάζεται με το Mini Cooper Electric, ένα αυτοκίνητο "προσανατολισμένο στην ηλεκτρική οδηγική διασκέδαση" που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, στο κλασικό 3θυρο αμάξωμα hatchback. Η βασική έκδοση Cooper E, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 181 ίππων τοποθετημένο μπροστά, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 40,7 kWh και η οποία θα έχει μια εκτιμώμενη αυτονομία 300 χιλιομέτρων.

Η αμέσως επόμενη έκδοση Cooper SE, θα έχει προσανατολισμό στις επιδόσεις και θα εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 217 ίππων, επίσης τοποθετημένο μπροστά. Η συγκεκριμένη έκδοση θα διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία 54,2 kWh και θα έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Θυμίζουμε πως σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο επικεφαλής της Mini είχε πει πως η ελάχιστη αυτονομία του νέου μοντέλου θα βρίσκεται στα επίπεδα των 380 χιλιομέτρων, όμως πλέον διευκρινίζεται πως το νούμερο αυτό αφορά μόνο το Cooper SE.

Σε άλλα νέα, η Mini κάνει ξεχωριστή αναφορά στον τομέα του σχεδιασμού, παρουσιάζοντας τα τέσσερα πρώτα από τα πολλά πράγματα που έχουν επανεξεταστεί πλήρως στο νέο μοντέλο. Αυτά είναι η οθόνη OLED, το τιμόνι, τα καθίσματα και οι ζάντες αλουμινίου.

Ξεκινώντας από την οθόνη αφής, να πούμε πως εξακολουθεί να είναι στρογγυλή και να βρίσκεται στη μέση του ταμπλό, όμως πλέον το πλάτος της φτάνει τα 24 εκατ. κάτι που σημαίνει πως είναι μεγαλύτερη και λειτουργεί τόσο ως πίνακας οργάνων όσο και ως σύστημα infotainment, φιλοξενώντας και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Μακάρι αυτό το τελευταίο να μην είναι σε βάρος της χρηστικότητας.

Το νέο τιμόνι υιοθετεί στάνταρ σχεδίαση δύο ακτίνων, με προαιρετική υφασμάτινη επένδυση και μια σειρά από ποιοτικά, βιώσιμα υλικά. Αναφορικά με τα καθίσματα, η Mini επιμένει ότι η νέα της γκάμα θα είναι "ποικιλόμορφη" (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό), με νέα σχέδια σε συνδυασμό με κλασικά στοιχεία που έχουμε ξαναδεί. Επίσης, τα υποβραχιόνια θα βρίσκονται ενσωματωμένα στα καθίσματα για πρώτη φορά.

Και τέλος, οι ζάντες ελαφρού κράματος όπου η χρωματική αντίθεση δίνει "μια ψευδαίσθηση μεγέθους", σύμφωνα με την Mini, ενώ η επίπεδη επιφάνεια συμβάλλει στην καλύτερη απόδοση και επομένως την αυτονομία. Αν κρίνει κανείς από τη μέγιστη αυτονομία των 200 χιλιομέτρων της τρέχουσας έκδοσης του ηλεκτρικού Mini, κάτι τέτοιο είναι μάλλον απαραίτητο.

Διαβάστε ακόμα:
 - Αυτό το αυτοκίνητο είναι πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως το 2022
 - Γιατί το Tesla Cybertruck δεν θεωρείται ασφαλές για την Ευρώπη
 - 69χρονος οδηγούσε 50 χρόνια χωρίς δίπλωμα και το υπερηφανευόταν
 - Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το ηλεκτρικό SUV Fisker Ocean που μόλις έφτασε στην Ευρώπη