Οι υποψίες άρχισαν να δημιουργούνται όταν έγιναν γνωστά τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της πρώτης ηλεκτρικής Maserati, της GranTurismo Folgore. Πλέον επιβεβαιώνονται, με αφορμή την ανακοίνωση πως οι παραδόσεις στους πελάτες της, θα αρχίσουν κάποια στιγμή μέσα στο 2023. Η ηλεκτρική GranTurismo θα είναι ένα απίστευτα γρήγορο αυτοκίνητο, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 2,7sec (ενδεικτικά η Porsche Taycan Turbo S σε "launch mode" χρειάζεται 2,8sec), ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 320km/h, όταν η Taycan περιορίζεται στα 260km/h.
Πολύ, πολύ δυνατή η Maserati Folgore
H GranTurismo Folgore διαθέτει μια μπαταρία 92,5 kWh, εκ των οποίων αξιοποιήσιμες είναι οι 83 kWh, που τροφοδοτεί τρεις ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν σε κάθε πίσω τροχό. Κάθε κινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 396 ίππων, με την συνολική συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται σε 760 ίππους.

Η Marelli εξέλιξε τους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του προμηθευτή Tier 1, στο Modugno της Ιταλίας. Οι μπαταρίες της GranTurismo Folgore θα συναρμολογούνται από τη Maserati στο κέντρο μπαταριών της Stellantis στο Mirafiori, χρησιμοποιώντας κυψέλες που θα προέρχονται από το εργοστάσιο της LG Chem στην Πολωνία, το οποίο παρέχει επίσης κυψέλες στην Porsche για την Taycan.
Αναφορικά πάντως με τις μπαταρίες, ο Davide Danesin, ο άνθρωπος που ηγείται της ομάδας που εξέλιξε τις πλήρως ηλεκτρικές, καθώς και τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης της GranTurismo, δήλωσε πως είναι απίθανο η Maserati να είναι η πρώτη μάρκα της Stellantis που θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state). Οι μπαταρίες αυτού του τύπου αναμένεται να χρησιμοποιηθούν από μοντέλα του Ομίλου μέχρι το 2026.
Η πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση ξεκινά το 2025
Την GranTurismo Folgore θα ακολουθήσουν η ηλεκτρική έκδοση του μεσαίου SUV Grecale και η GranCabrio Folgore. Η πρώτη αναμένεται μέσα στη χρονιά που διανύουμε, ενώ η δεύτερη μέσα στο 2024. Τα σεντάν Quattroporte και Ghibli, καθώς και το μεγάλο SUV Levante, ξεκινούν τη φάση ολοκλήρωσης του κύκλου ζωής τους το 2023, σύμφωνα με τον διευθυντή σχεδιασμού προϊόντων Mirco Geraci. Οι διάδοχοι των Quattroporte και Levante θα είναι αμιγώς ηλεκτρικοί και θα κυκλοφορήσουν μέχρι το τέλος του 2025.

Αναφορικά με την Ghibli, η Maserati δεν σχεδιάζει διάδοχό της, καθώς η αγορά στις μεγάλες κατηγορίες έχει μετατοπιστεί προς τα SUV. Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι διαθέσιμη και η ηλεκτρική έκδοση της MC20, με τον διευθύνων σύμβουλο της Maserati, Davide Grasso, να έχει δηλώσει από πέρυσι, πως η γκάμα μοντέλων της ιταλικής εταιρείας θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική μέχρι το 2030.