Το QUANTiNO twentyfive είναι ηλεκτρικό χωρίς μπαταρίες

QUANTiNO twentyfive ονομάζεται το ηλεκτρικό όχημα που δεν έχει μπαταρίες αλλά παίρνει ενέργεια από ηλεκτρολύτες και ανολύτες

Το QUANTiNO twentyfive είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν έχει μπαταρίες, τουλάχιστον όπως τις ξέρουμε μέχρι τώρα, δηλαδή μπαταρίες ιόντων λιθίου ή solid state ή οτιδήποτε άλλο. Παίρνει την ενέργεία του από την οξειδοαναγωγική διαδικασία που γίνεται όταν θετικά φορτισμένα ιόντα από έναν ηλεκτρολύτη συναντώνται με αρνητικά φορτισμένα ιόντα από έναν ανολύτη. Αν διάβαζες στο σχολείο θα ήξερες και εσύ τέτοια και μπορεί να βοηθούσες και εμάς τώρα που χρειαζόμαστε, πέντε πράγματα παραπάνω από τα βασικά της χημείας. Αλλά τέλος πάντων, η ουσία είναι πως το QUANTiNO twentyfive θα κάνει λέει, μέχρι και  2.000 χλμ. με ένα ντεπόζιτο. Ένα ντεπόζιτο που θα έχει μέσα… υγρό. Ένα διάλυμα που ονομάζεται bi-ION. 

Αυτή είναι μια ακόμη προσπάθεια της ελβετικής προέλευσης, εταιρείας NanoFlowcell που εδρεύει στο Λονδίνο να λανσάρει το αυτοκίνητό της. Πρόσφατα η εταιρεία έφτιαξε με όλες τις απαραίτητες νομικές διεργασίες το παράρτημά της στις Ηνωμένες Πολιτείες, πράγμα που δείχνει κάποια σοβαρότητα, η οποία ωστόσο δεν συμβαδίζει με το γεγονός πως εξαφανίστηκε από το 2015 όταν παρουσίασε για πρώτη φορά τις προθέσεις της.

Μαζί με τα σχέδιά της, τα οποία μάλιστα περιλαμβάνουν και τη δημιουργία μιας κάθετης μονάδας παραγωγής του bi-ION, παρουσιάστηκε το twentyfive. Είναι στην ουσία σχεδόν ίδιο με αυτό που είχε παρουσιαστεί πριν 7 χρόνια, αλλά πλέον έχει και όνομα γιατί τότε δεν ονομαζόταν twentyfive, αλλά απλώς QUANTiNO.  Έχει τη μορφή ενός σπορ οχήματος 2+2 θέσεων, με αφαιρούμενη οροφή και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό. Συνολικά αποδίδει 320 ίππους. Το διάλυμα ηλεκτρολύτη bi-ION αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές των 125 λίτρων και μπορεί να διανύσει 2.000 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ. Για την αναπλήρωσή του θα χρειάζεται η κατασκευή ειδικής υποδομής ανεφοδιασμού με το διάλυμα bi-ION της nanoFlowcell.

Φούμαρα και μεταξωτές κορδέλες; 

Αν κάτι σου μυρίζει άσχημα στην συγκεκριμένη υπόθεση, να σε ενημερώσουμε πως υπάρχουν και άνθρωποι που ασχολούνται πιο σοβαρά με αυτές τις περιπτώσεις και γιατί όχι εξάλλου, καθώς παρουσίασε ολόκληρο αυτοκίνητο. Άνθρωποι που υποστηρίζουν ή για να είμαστε πιο ακριβείς, αναρωτιούνται κατά πόσο η συγκεκριμένη επιλογή πηγής ενέργειας μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός αυτοκινήτου. Λένε λοιπόν οι συγκεκριμένοι, πως η οξειδοαναγωγή αυτή είναι φυσικά ικανή να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, αλλά με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα δεν μπορεί να πλησιάσει την αποδοτικότητα των μπαταριών ιόντων Λιθίου. 

Σύμφωνα με υπολογισμούς δηλαδή, από τα στοιχεία που έχει δώσει η εταιρεία στη δημοσιότητα προκύπτει πυκνότητα ενέργειας περί τις 600 Wh ανά λίτρο διαλύματος του bi-ION, τη στιγμή που οι μέχρι τώρα γνωστές επιλογές για τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης και της οξειδοαναγωγής μπορούν να φτάσουν μέχρι 70 Wh ανά λίτρο διαλύματος.