
Το Mobilize Duo αποτελεί τη δεύτερη απόπειρα της Renault να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό τετράτροχο μετά το Twizy το 2012. Το ενδιαφέρον στοιχείο όμως στην προκειμένη περίπτωση, είναι πως παρά την μέτρια εμπορική πορεία του τελευταίου, η Renault εκτιμά πως πλέον οι συνθήκες στην αγορά έχουν αλλάξει και πως το νέο της μοντέλο θα έχει σαφώς υψηλότερες πωλήσεις.
Για το λόγο αυτό, η παραγωγή του Mobilize Duo θα ανέρχεται στις περίπου 17.000 μονάδες ετησίως. Όπως αναφέρουν στελέχη της γαλλικής εταιρείας, πλέον οι ανάγκες για car-sharing, αστικές παραδόσεις αγαθών και οχήματα που μπορούν να οδηγηθούν χωρίς να απαιτείται άδεια κυκλοφορίας έχουν αυξηθεί.
Το Mobilize Duo, το οποίο θα κατασκευάζεται στο Μαρόκο, μοιράζεται περίπου το 10% των εξαρτημάτων του με το Twizy, κυρίως το σωληνωτό πλαίσιο και τα καθίσματα τύπου μοτοσυκλέτας μπροστά και πίσω, αλλά ο υπόλοιπος σχεδιασμός έχει βελτιωθεί σημαντικά, όπως αναφέρει η Renault. Σε αντίθεση με το Twizy, το Duo διαθέτει κανονικές πόρτες, αερόσακο, αφρώδες υλικό στη βάση των καθισμάτων και κλιματισμό.

Θα είναι διαθέσιμο μέσω εταιρειών car-sharing και θα ενοικιάζεται σε εταιρείες ή ιδιώτες, όμως οι λιανικές πωλήσεις δεν βρίσκονται στα άμεσα πλάνα. Θα υπάρχει και μια έκδοση αποκλειστικά για επαγγελματίες που θα ονομάζεται Bento με έναν αποθηκευτικό χώρο ενός κυβικού μέτρου στο πίσω μέρος.
Το αρκετά ιδιαίτερο Twizy τράβηξε τα βλέμματα όταν κυκλοφόρησε το 2012, με τις ετήσιες πωλήσεις να ξεπερνούν αρχικά τις 9.000 μονάδες. Αλλά μετά από χρόνια πτώσης των πωλήσεων, το Twizy παραγκωνίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο περιθώριο της ηλεκτροκίνησης για τη Renault. Τώρα, με την άνοδο του car-sharing, τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων και την αύξηση του κόστους των νέων αυτοκινήτων, η μικροκινητικότητα δείχνει να επανέρχεται στο προσκήνιο.

Η Citroen παρουσίασε το 2020 το Ami και ήδη έχει προχωρήσει σε σημαντική αύξηση της παραγωγής του που πλέον βρίσκεται στα επίπεδα των 50.000 μονάδων. Παράλληλα η Stellantis, ανακοίνωσε μια αντίστοιχη έκδοση της Opel με την ονομασία Rocks-e και της Fiat με την ονομασία Topolino.
Αναζήτηση κερδών μέσω car-sharing
Η έλευση του Duo συνοδεύεται από ενθουσιασμό στις τάξεις της Renault, καθώς όπως φαίνεται στηρίζει πολλά στα προγράμματα διαμοιρασμού αυτοκινήτων (car-sharing), το περιβόητο εγχείρημα που πάντως μέχρι στιγμής, για τις περισσότερες εταιρείες είναι ζημιογόνο. Η Mobilize έχει ήδη μειώσει το κόστος σε σχέση με το μικρό Renault Zoe, χρησιμοποιώντας το κατασκευασμένο στην Κίνα, Dacia Spring. Το Duo, αναμένεται να μειώσει το κόστος ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας. Το συνολικό κόστος χρήσης για το Duo αναμένεται να είναι κατά 35% χαμηλότερο από το Zoe.
Το Duo πλένεται και καθαρίζεται εύκολα, κάτι που είναι κρίσιμο για τη μείωση του κόστους συντήρησης. Υπάρχουν λίγα εσωτερικά εξαρτήματα που μπορούν να σπάσουν, ενώ οι πόρτες τύπου πεταλούδας ανοίγουν προς τα πάνω, ώστε οι χρήστες να μην κινδυνέυουν να χτυπήσουν το διπλανό αυτοκίνητο. Ένα ακόμη target group για το Duo, είναι οι εταιρικοί στόλοι για αστική χρήση, για παράδειγμα, μια ηλεκτρική εταιρεία κοινής ωφέλειας.

Το Duo έχει μήκος 2,43m. Η μέγιστη ταχύτητα φτάνει όπως είναι αναμενόμενο τα 45 km/h για την έκδοση "light", η οποία μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα από άτομα ηλικίας μόλις 14 ετών (ανάλογα με τη νομοθεσία της κάθε χώρας) η έκδοση "heavy" έχει μέγιστη ταχύτητα 80 km/h και απαιτεί δίπλωμα. Η αυτονομία του είναι περίπου 140 km, σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τα περίπου 70 km του Ami.
Ακόμα κι έτσι, πέρα από το Duo που θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2023 και το Ami, καμία άλλη μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πάρει την απόφαση να εισέλθει στον χώρο της μικροκινητικότητας και στην αγορά των ηλεκτρικών τετράτροχων, κάτι που έχει δύο όψεις. Ή θα αναδείξει την Renault σε έναν από τους πρωτοπόρους της αγοράς σε αυτό τον τομέα, ή αποτελεί μία σαφή ένδειξη πως δεν υπάρχει ακόμη χώρος για όλους στη συγκεκριμένη αγορά.