Συνήθως τα μοντέλα restomod φιλοξενούν κινητήρες εσωτερικής καύσης πολλών κυβικών, καθώς η παρουσία τους στοχεύει στο να δημιουργεί αρκετό θόρυβο κυριολεκτικά και μεταφορικά. Όχι πάντα όμως, όπως αποδεικνύεται στην περίπτωση του συγκεκριμένου Jeep CJ Surge. Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση έγινε στη φετινή έκθεση SEMA και αποτελεί δημιούργημα της Mopar, παραρτήματος εξαρτημάτων και αξεσουάρ βελτίωσης επιδόσεων που ανήκει στο portfolio της Stellantis.
Παραδοσιακή εμφάνιση, νέα τεχνολογία
Το Jeep CJ Surge λοιπόν, σε αντίθεση με τις προσδοκίες που δημιουργεί το macho παρουσιαστικό των μοντέλων της εμβληματικής αμερικανικής εταιρείας, δεν διαθέτει κάποιον V8 κάτω από το καπό του. Για την ακρίβεια, δεν έχει καν θερμικό κινητήρα. Συνδυάζοντας ιδανικά τον σύγχρονο με τον ρετρό κόσμο της αυτοκίνησης, παντρεύει την παραδοσιακή εμφάνιση του Jeep CJ με την εποχή της ηλεκτροκίνησης, δίνοντας μια πρώτη ιδέα του πώς μπορεί να γίνονται τα restomod του μέλλοντος.
Αν και η κλασική σχεδίαση λοιπόν μπορεί να ξεγελάσει αρκετούς, κάτω από το καπό υπάρχει ένα τελείως διαφορετικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από μια μονάδα 400V μέγιστης ισχύος 268 ίππων. Η σύνδεσή της με το πλαίσιο του αυτοκινήτου γίνεται μέσω ειδικά σχεδιασμένων βάσεων του κινητήρα, με την ισχύ να αφορά και τους τέσσερις τροχούς και να φτάνει σε αυτούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου δύο σχέσεων.

Η ηλεκτρική ενέργεια για τη λειτουργία του συστήματος αποθηκεύεται σε 24 μονάδες μπαταριών ιόντων λιθίου, που βρίσκονται τοποθετημένες σε ένα συμπαγές κέλυφος στο πίσω μέρος της καμπίνας. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από την πόρτα του οδηγού, ενώ η μπαταρία έχει χωρητικότητα 50 kWh.
Προορισμένο για τα βουνά
Η Mopar δεν αποκαλύπτει στοιχεία σχετικά με την αυτονομία και τις επιδόσεις αυτού του πρωτότυπου off-roader, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με κάποιου είδους μυστικοπάθεια. Ο λόγος είναι πως το CJ Surge σχεδιάστηκε με έμφαση στις εκτός δρόμου ικανότητες και κινείται με ελαστικά παντός εδάφους 35 ιντσών της BF Goodrich, σε συνδυασμό με ένα κιτ ανύψωσης περίπου 5cm. Η Mopar υπόσχεται ικανότητα αναρρίχησης ακόμη και σε βράχους, χάρη στους εμπρός και πίσω άξονες Dana 44 Crate της Jeep Performance Parts.

Σε επίπεδο αισθητικής, το concept CJ Surge διαθέτει αναβαθμίσεις με τη μορφή προφυλακτήρων Wrangler JK Rubicon με ενσωματωμένο "εργάτη” της Warn, καθώς και νέους προβολείς LED. Το χρώμα του αμαξώματος είναι Copper Canyon με γυαλιστερό μαύρο και Surf Blue πινελιές. Στο εσωτερικό της καμπίνας υπάρχουν νέα εξατομικευμένα καθίσματα, ανακλινόμενο παρμπρίζ και κεντρική κονσόλα Wrangler JK.
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. Πώς μπορώ να το αποκτήσω; Μην χαίρεσαι. Η Mopar αναφέρει πως δεν σχεδιάζει έκδοση παραγωγής του CJ Surge. Αντιθέτως, όπως χαρακτηριστικά λέει, διερευνά την "μελλοντική διάθεση ενός συστήματος κίνησης για τους λάτρεις της κατασκευής ή μετατροπής κλασικών και σημερινών αυτοκινήτων και φορτηγών, σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων”. Μας υποχρέωσε.