Αποτελεί ίσως το πιο φλέγον ζήτημα στον χώρο του αυτοκινήτου τη δεδομένη χρονική στιγμή. Ο λόγος για τη διαφορά τιμής μεταξύ των ηλεκτρικών και των συμβατικών οχημάτων, η οποία, μαζί φυσικά με μία σειρά άλλων παραμέτρων, φρενάρουν τη δημοφιλία των πρώτων έναντι των δεύτερων. Τα νέα που έρχονται δια στόματος του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Renault, Luca de Meo, δεν είναι και τα πιο αισιόδοξα αναφορικά με την προσδοκώμενη εξίσωση των τιμών, μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
"Δεν βλέπω αυτή την ισοτιμία να πλησιάζει", δήλωσε ο de Meo στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού. Ο CEO της Renault, δήλωσε ότι πριν από 8 χρόνια, η βιομηχανία ανέμενε ότι το κόστος ανά κιλοβατώρα ενέργειας από μπαταρίες, θα μειωνόταν κατά $100 μέσα σε 5 χρόνια, όμως οι τιμές δεν έχουν φτάσει ακόμη σε αυτό το επίπεδο.
Η αρχή έγινε με το Zoe
Η Renault ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που προσέφερε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Zoe, το οποίο κυκλοφόρησε το 2013. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει, η γαλλική εταιρεία σχεδιάζει να αποτελέσει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2030, 5 χρόνια πριν από την αναμενόμενη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από την ΕΕ που είναι προγραμματισμένη για το 2035.
"Η Renault οδεύει προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά τελικά θα είναι η αγορά, οι πελάτες, που θα αποφασίσουν αν θέλουν τα αυτοκίνητά μας να είναι μόνο ηλεκτρικά", δήλωσε ο de Meo. Μέσα στα επόμενα χρόνια, οι Γάλλοι αναμένεται να λανσάρουν το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025, δύο μοντέλα συμπαγών διαστάσεων, που αποτελούν τις ηλεκτρικές επανεκδόσεις δύο από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της μάρκας.
Ο de Meo δήλωσε ότι το πάτωμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μικρών διαστάσεων, κοστίζει περίπου 30-35% λιγότερο από την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται στο Megane E-tech. Παρόλα αυτά, η τιμή των μικρών EV, θα παραμείνει σημαντικά υψηλότερη από τα μοντέλα εσωτερικής καύσης του ίδιου μεγέθους. Επί του παρόντος, οι πρώτες ύλες αποτελούν περίπου το 80% του κόστους μιας μπαταρίας, δήλωσε ο de Meo.
Κατά την άποψή του, η προσαρμογή του μεγέθους της μπαταρίας στις ανάγκες του πελάτη, θα μπορούσε να αποτελέσει κάποιου είδους λύση. "Από περιβαλλοντική άποψη, το να έχουμε οχήματα με μπαταρίες 150 kWh έως 200 kWh, είναι απλώς ανοησία". Η δημιουργία καλύτερων υποδομών επαναφόρτισης, θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το μέγεθος της μπαταρίας και συνεπώς την τιμή των μελλοντικών EVs, κατέληξε.