Πανεπιστήμιο λύνει(;) τον γρίφο της ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Μελέτη του Penn State University υποδεικνύει ότι η "εσωτερική θερμική διαμόρφωση" είναι η απάντηση στη γρήγορη φόρτιση των μπαταριών.

EC Power battery

Συχνά οι εταιρείες αυτοκινήτων επαίρονται για τα "συστήματα θερμικής διαχείρισης", που θεωρητικά θα προετοιμάσουν την μπαταρία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου για βέλτιστη φόρτιση. Απ' ότι φαίνεται, πρόκειται για μια ανεκμετάλλευτη επιστήμη, που θα μπορούσε να ξεκλειδώσει πολύ ταχύτερους χρόνους φόρτισης.

Μια μελέτη θα λύσει το πρόβλημα της φόρτισης;

Μια μελέτη που διεξήχθη από το Penn State University και την εταιρεία τεχνολογίας μπαταριών EC Power -και η οποία δημοσιεύθηκε στο Nature την περασμένη εβδομάδα- υποδηλώνει ότι η εσωτερική θέρμανση των κυψελών, οδηγεί σε σημαντικά βελτιωμένη απόδοση φόρτισης και ανθεκτικότητα. Όμως μισό λεπτό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαθέτουν ήδη "έξυπνη” τεχνολογία θέρμανσης; Διαθέτουν, αλλά αυτή αφορά συνήθως σε εξωτερικά συστήματα, που τείνουν να είναι ογκώδη και όχι ιδιαίτερα αποδοτικά.

Αντ' αυτού, οι ερευνητές προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν ένα εξαιρετικά λεπτό στρώμα νικελίου για να θερμάνουν τις μπαταρίες εκ των έσω, έχοντας ως αποτέλεσμα την φόρτιση στο 70% σε 10 μόλις λεπτά. Και αυτό για πάνω από 2.000 κύκλους φόρτισης, κάτι που υπολογίζεται ότι θα ισοδυναμεί με διάρκεια ζωής άνω των 500.000 km. Με άλλα λόγια, περισσότερο από ό,τι η πλειοψηφία των αυτοκινήτων θα μπορούσαν ποτέ να ονειρευτούν να καλύψουν.

Τι λέει ο καθηγήτης πίσω από την μελέτη

"Η ανάγκη για μικρότερες και ταχύτερα φορτιζόμενες μπαταρίες, είναι μεγαλύτερη από ποτέ", δήλωσε ο Chao-Yang Wang, καθηγητής μηχανολογίας στο Penn State και ιδρυτής της EC Power. "Απλώς δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες και βασικές πρώτες ύλες, ειδικά αυτές που παράγονται εγχώρια, για να καλύψουν την αναμενόμενη ζήτηση".

Ο Wang υποστηρίζει η ύπαρξη μπαταριών ταχύτερης φόρτισης, θα σήμαινε ότι οι οδηγοί θα αισθάνονταν πιο άνετα να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους πιο τακτικά για μικρότερα χρονικά διαστήματα, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να κάνουν πολύωρες στάσεις όπως συμβαίνει στους σημερινούς σταθμούς ταχείας φόρτισης.

"Η τεχνολογία ταχείας φόρτισης που προτείνουμε, λειτουργεί για τις περισσότερες ενεργειακά πυκνές μπαταρίες και θα ανοίξει το δρόμο για τη μείωση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων από 150 σε 50 kWh χωρίς να προκαλεί στους οδηγούς το γνωστό άγχος αυτονομίας", πρόσθεσε ο Wang. "Οι μικρότερες, ταχύτερης φόρτισης μπαταρίες, θα μειώσουν δραματικά το κόστος των μπαταριών και τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών, όπως το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το λίθιο, επιτρέποντας τη μαζική υιοθέτηση προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων", κατέληξε.

Best of Network