
Η παραγωγή της ηλεκτρικής έκδοσης ενός από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Μ. Βρετανίας, πρόκειται να μεταφερθεί στην Κίνα. Ο λόγος για το Mini, του οποίου η παραγωγή μέχρι τώρα γινόταν στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Οξφόρδη. Η απόφαση της BMW έρχεται να επιφέρει ένα ακόμη πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία της Μ. Βρετανίας, που προσπαθεί να κάνει τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Από την στιγμή που έγινε η πατρίδα κατασκευής του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη, η Μ. Βρετανία υπολείπεται άλλων χωρών στο να αποτελέσει βάση παραγωγής μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων. Το Bloomberg ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι η Britishvolt, μια ελπιδοφόρα εταιρεία κατασκευής μπαταριών στην οποία η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί χρηματοδότηση, βρίσκεται σε συνομιλίες για την πώληση του εργοστασίου της.
Σύμφωνα με πηγή μέσα από την BMW, η επιλογή της αφορά στην κατασκευή στην Κίνα ηλεκτρικών hatchback και ενός μικρού SUV, μέσω της συνεργασίας με την Great Wall Motor. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Times που επικαλείται δηλώσεις της νέας επικεφαλής της Mini, Stefanie Wurst, η κατασκευή ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ίδια γραμμή παραγωγής ήταν αναποτελεσματική. Η Wurst φέρεται επίσης να δήλωσε πως όταν κατασκευαστούν ξανά ηλεκτρικά Mini στη Βρετανία, αυτό θα γίνει σε μια γραμμή συναρμολόγησης που αναπτύχθηκε από τη Great Wall και ότι οι υπάρχουσες γραμμές θα υποστούν μια μεγάλης κλίμακας αναδιάρθρωση.
Πάντως, οι πληροφορίες από την Οξφόρδη, αναφέρουν πως το εργοστάσιο εκεί θα φιλοξενήσει και πάλι από το 2025 την παραγωγή των ανοιχτών εκδόσεων του Mini, ενώ εκπρόσωπος της Great Wall δήλωσε στους Times ότι έχει συζητηθεί το ενδεχόμενο παραγωγής και δικών της οχημάτων στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.