Έχοντας διανύσει κάποια χιλιόμετρα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα τώρα πια, δεν πέσαμε από τα σύννεφα πριν από μερικούς μήνες, όταν η Polestar ανακοίνωσε υπερήφανα πως μας ετοιμάζει ένα SUV υψηλών επιδόσεων. Η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει αρκετή προσμονή για το Polestar 3 και δικαίως καθώς είναι το πρώτο της SUV. Παράλληλα επιβεβαιώνει απολύτως αυτή την προσδοκία με την ιπποδύναμη των 480PS, η οποία με την επιλογή του Performance Pack αυξάνεται στους 510.

Τεχνολογία κίνησης
Αν και τα ενδιαφέροντα στοιχεία του Polestar 3 επεκτείνονται της ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας που ενσωματώνει σε αυτόν τον τομέα, αξίζει να αναφερθούμε στους δύο κινητήρες που του επιτρέπουν να κινείται ως τετρακίνητο όχημα και παίρνουν ενέργεια από μια μπαταρία 111kWh τύπου 400V. O φορτιστής του αυτοκινήτου είναι 11 kW για οικιακό δίκτυο και έως 250 σε φορτιστές υψηλής τάσης που επιτρέπει γρήγορη φόρτιση, αν και η Polestar δεν έκανε αναφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα στην ενημέρωση που παρείχε. Η ταχύτητα φόρτισης φυσικά είναι σημαντική, έστω και αν η εκτιμώμενη αυτονομία ξεπερνά τα 600χλμ.
Η φόρτιση πάντως θα είναι αμφίδρομη, δηλαδή το Polestar 3 θα μπορεί να χορηγεί ρεύμα στο δίκτυο όταν αυτό χρειαστεί ή σε άλλα αυτοκίνητα που μπορεί να χρειαστεί συχνότερα, αυτή την εποχή. Τέλος τα 5 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για το 0-100km/h, πέφτουν σε 4,7 στο Performance Pack και μπορεί αυτές οι τιμές να ακούγονται τιμές supercar (έστω supercar παλιάς εποχής), όμως ένα SUV οφείλει να είναι άνετο και στην προκειμένη περίπτωση αυτό το διασφαλίζουν οι ρυθμιζόμενες αεραναρτήσεις που ρυθμίζονται και προσαρμόζονται ταχύτατα, όπως τουλάχιστον λέει η Polestar.

Περιφερειακή τεχνολογία
Είπαμε όμως πως η τεχνολογία κίνησης αν και φαντάζει σπουδαία, στο Polestar 3 μπορεί να θεωρηθεί και ήσσονος σημασίας μπροστά στην τεχνολογία που ενσωματώνει το όχημα συνολικά. Το λειτουργικό του σύστημα έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Google και το λογισμικό εντάσσεται στο πακέτο NVIDIA DRIVE, το οποίο υπόσχεται απρόσκοπτη λειτουργία και μοιάζει να είναι must για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αυτή την εποχή.

Και το καλό λογισμικό χρειάζεται να ξέρεις γιατί το Polestar 3 θα έχει να "ασχοληθεί" με πολλά δεδομένα κατά την κίνηση, κάτι που πρέπει να γίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά. Δεδομένα που προκύπτουν από πέντε ραντάρ, πέντε εξωτερικές κάμερες και 12 αισθητήρες υπερήχων, επίσης τοποθετημένους στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Όλα αυτά θα υποστηρίζουν τα συστήματα ασφαλείας του Polestar 3, αλλά δεν είναι τα μοναδικά γιατί στο εσωτερικό η Polestar τοποθετεί άλλες δύο κάμερες που παρακολουθούν τον οδηγό με ανιχνευτές ματιών και αν εντοπίσουν ότι εκείνος κουράστηκε ή αποσπάστηκε η προσοχή του, θα ειδοποιούν με ήχους, μηνύματα. Αν αυτά αποτύχουν θα έχουν τη δυνατότητα ακόμη και να ακινητοποιήσουν το όχημα. Αυτές είναι τεχνολογίες που η Polestar διαθέτει για πρώτη φορά σε κάποιο αυτοκίνητό της, αλλά αυτό δεν είναι και πολύ ενδεικτικό αν σκεφτείς πως αυτό είναι μόλις το τρίτο αυτοκίνητο που βγάζει στην παραγωγή η εταιρεία, μετά την αυτονομία της από την Volvo.

Χώροι, άνεση και καλή διάθεση
Στο Polestar 3 υπάρχει χώρος για πέντε άτομα, αποθηκευτικός χώρος 484 λίτρων και χώρος "φόρτωσης" 1.411 λίτρων αν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα. Το ηλεκτρικό SUV έχει μεταξόνιο σχεδόν 3 μέτρων και συνολικό μήκος 4,9 m. Είναι δηλαδή στις διαστάσεις του Volvo XC90, αλλά σημαντικά κοντύτερο και ελαφρύτερο καθώς δεν ξεπερνά τους 2,2 τόνους.

Στο λανσάρισμα οι ιδιοκτήτες θα απολαμβάνουν τα πακέτα Pilot και Plus στον στάνταρ εξοπλισμό. Αυτά προσδίδουν στην άνεση και την πολυτέλεια του αυτοκινήτου. Αφορούν πόρτες που κλείνουν μαλακά, Head Up Display, ηχεία Bowers & Wilkins και ζάντες 21 ιντσών. Αργότερα, το 2023, θα υπάρχει ένα προαιρετικό πακέτο Pilot Pack με LiDAR που θα περιλαμβάνει ακόμα περισσότερους αισθητήρες για μεγαλύτερη χαρτογράφηση του περιβάλλοντος, προετοιμάζοντας το Polestar 3 για αυτόνομη οδήγηση.
Η τιμή που ανακοινώνει η Polestar είναι 90.000 ευρώ, συγγνώμη 89.900 και το Performance Pack που αυξάνει ιπποδύναμη και ροπή κοστίζει 6.600€.