
Tο Electrified Sports παρουσιάστηκε στο Goodwood Festival of Speed ως concept, με την εξέλιξή του να συνεχίζεται ακόμη. Το μοντέλο που προορίζεται να αποτελέσει τον διάδοχο του LFA, είναι το αντικείμενο της συζήτησης που είχαμε με το αφεντικό της Lexus, Koji Sato, ο οποίος είχε μερικά πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να μας πει. Εκτός από το πότε θα το δούμε στην αγορά.
Είναι βέβαιο πως η εξέλιξη του νέου αμιγώς ηλεκτρικού supercar περιλαμβάνει αρκετές προκλήσεις για τη Lexus. Ενδεικτικά, το μοντέλο που ουσιαστικά θα αντικαταστήσει, το LFA, είχε διπλάσιο κόστος από μια Ferrari 458 Italia. Ο κινητήρας V10 γύριζε στις 9.000 rpm και το αμάξωμά της ήταν από ανθρακονήματα σε ποσοστό 65%. Η Lexus χρειάστηκε να εφεύρει ένα ειδικό μηχάνημα για την κατασκευή του. Λογικό οι LFA που πωλούνται στη δευτερογενή αγορά, να έχουν τιμές που ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ευρώ.

Για την ώρα, η Lexus έχει δώσει στη δημοσιότητα μόνο δύο στοιχεία αναφορικά με τις επιδόσεις του νέου της μοντέλου. Το ένα είναι η επιτάχυνση 0-100 km/h που θα βρίσκεται κοντά στα 2 sec και το δεύτερο η αυτονομία που θα βρίσκεται στα επίπεδα των 700 km. Οι τιμές είναι αμφότερες εντυπωσιακές, όμως ο Sato επιχειρεί να τις βάλει στην άκρη, τουλάχιστον για λίγο. "Οι προδιαγραφές είναι φυσικά σημαντικές, αλλά πραγματικά θέλω αυτό το αυτοκίνητο να είναι μια βιτρίνα για το μέλλον της δυναμικής οδήγησης της Lexus, να εκφράζει τη συνολική οδηγική υπογραφή της Lexus”.
Ανώτερο του LFA
Θα είναι ανώτερο από το LFA σε ορισμένα σημεία, λέει ο Sato. "Η αμεσότητα στην απόκριση είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων, ο τρόπος απόδοσης της ροπής δίνει έναν μοναδικό χαρακτήρα στα BEV, με τον οδηγό να μπορεί να περιμένει άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις του”.
Το μεγάλο νέο όμως, είναι αυτό που ακολουθεί αμέσως μετά, καθώς ο Sato αναφέρει πως πειραματίζεται με κάποιο είδος προσομοίωσης ενός "χειροκίνητου” κιβωτίου ταχυτήτων, που γίνεται μέσω λογισμικού. "Αναζητώ έναν τρόπο για μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού, ακόμη κι αν πρόκειται για ένα EV. Δεν περιορίζομαι μόνο στα χαρακτηριστικά απόδοσης. Αγαπώ τα αυτοκίνητα και θα ήθελα κάτι διαφορετικό”, υπογραμμίζει ο Sato.

Αναμφίβολα πρόκειται για μία αναφορά που κάνει το μυαλό να κολλήσει. Δεν είναι και λίγο πράγμα η ιδέα πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών, υπάρχει πιθανότητα να συνδυάζεται με κάποιου είδους χειροκίνητο κιβώτιο. Δύο επίσης σημαντικές τεχνολογίες που θα υπάρχουν στο νέο μοντέλο, είναι το steer-by-wire (το οποίο ο Sato θα ήθελε σε όλα τα μελλοντικά Lexus), καθώς και το torque vectoring, που θα αναβαθμίζει σημαντικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος.
Η αεροδυναμική είναι άλλος ένας από τους κεντρικούς πυλώνες του Sato για τη Lexus, και ειδικά για αυτό το αυτοκίνητο. Δεν είναι μόνο για θέμα μείωσης της αντίστασης και τη βελτίωση της ηλεκτρικής απόδοσης και της εμβέλειας. Θέλει επίσης να χρησιμοποιεί τη ροή του αέρα για τον καλύτερο έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος. Και φυσικά, το μέγα ζήτημα σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο. Τις μπαταρίες.

Η Lexus ανήκει στην Toyota και η τελευταία, είναι ευρέως αναγνωρισμένο ότι αποτελεί ηγέτη στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state). Η Toyota λέει ότι θα τις χρησιμοποιήσει σε αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμη να μας δώσει ημερομηνία για το πότε θα συμβεί αυτό. Ρωτάμε τον Sato αν η αυτονομία των 700 km εξαρτάται από τις μπαταρίες solid state. Χαμογελάει. "Μπορεί να μειώσουν το συνολικό βάρος της μπαταρίας, και αυτή είναι μεγάλη ευκαιρία να συγκρατήσουμε το βάρος του αυτοκινήτου όσο πιο χαμηλά γίνεται. Ο χρόνος φόρτισης θα μειωθεί επίσης”, επισημαίνει, χωρίς να παραλείψει να μας υπενθυμίσει πως οι μπαταρίες solid state έχουν ακόμη δρόμο μπροστά τους.
Μιας και η κουβέντα για χρόνους, το LFA είναι γνωστό πως είχε μια μακρά περίοδο εξέλιξης μέχρι να έρθει στην αγορά. Ας ελπίσουμε ο διάδοχός του να έρθει πιο γρήγορα.