Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt επιδιώκει να κατασκευάσει μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν άνθρακα που περιέχεται στο ξύλο που προέρχεται από τα σκανδιναβικά δάση για να συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και του κόστους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News, η Northvolt και η φινλανδική εταιρεία δασοκομίας Stora Enso σχεδιάζουν να κατασκευάσουν βιώσιμες μπαταρίες χρησιμοποιώντας σκληρό άνθρακα με βάση τη λιγνίνη σε βιομηχανική κλίμακα. Στόχος είναι να αναπτυχθεί μια μπαταρία που θα προέρχεται εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκές πρώτες ύλες, δήλωσαν.
Κόντρα στην δαπανηρή χημεία των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
"Εξερευνούμε μια νέα πηγή βιώσιμης πρώτης ύλης και επεκτείνουμε την αξία της ευρωπαϊκή αλυσίδας μπαταριών, ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε μια λιγότερο δαπανηρή χημεία μπαταριών", δήλωσε η Emma Nehrenheim, επικεφαλής περιβαλλοντικής διαχείρισης της Northvolt.
Η λιγνίνη, μία από τις μεγαλύτερες ανανεώσιμες πηγές άνθρακα στον πλανήτη, είναι ένα πολυμερές φυτικής προέλευσης που βρίσκεται στα κυτταρικά τοιχώματα των ξηροφυτικών φυτών. Τα δέντρα αποτελούνται από 20% έως 30% λιγνίνη.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Stora Enso θα παρέχει το υλικό Lignode με βάση τη λιγνίνη, ενώ η Northvolt θα προωθήσει το σχεδιασμό των κυψελών, την ανάπτυξη της παραγωγικής διαδικασίας και την κλιμάκωση της τεχνολογίας.
Η Northvolt έχει γερές "πλάτες" στην αυτοκινητοβιομηχανία
Η Stora Enso είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός λιγνίνης στον κόσμο, παράγοντας 50.000 τόνους ετησίως στην τοποθεσία της Sunila στη Φινλανδία. Διεξάγει επίσης μελέτη για την πρώτη βιομηχανική παραγωγή Lignode στην τοποθεσία Sunila.
Η Northvolt αγόρασε τον Φεβρουάριο ένα παλιό σουηδικό εργοστάσιο χαρτιού από τη Stora για να το μετατρέψει σε εργοστάσιο υλικών μπαταριών μέχρι τα τέλη του 2024 με ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω των 100 GWh.
Αξίζει να τονίσουμε ότι ο όμιλος Volkswagen έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στη Northvolt για να εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών για τα ηλεκτρικά της οχήματα.
Τον Μάρτιο του 2017, ο επικεφαλής καινοτομίας της Stora, Mikael Hannus, δήλωσε στο Reuters ότι η εμπορική παραγωγή προϊόντων με βάση τη λιγνίνη είναι πιθανή σε 5 έως 10 χρόνια.