
Πριν από δύο εβδομάδες η Hyundai αποκάλυψε το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hyundai Ioniq 6, δίνοντας στην δημοσιότητα μόνο φωτογραφίες και κάποια γενικά στοιχεία. Στις 14 Ιουλίου παρουσίασε επίσημα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του 4θυρου μεσαίου "streamliner" -όπως το αποκαλεί.

Αυτονομία 600 χιλιόμετρα για το ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 6
Το 4θυρο αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία περίπου 610 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP, περίπου 30% περισσότερο από το crossover Hyundai Ioniq 5, δήλωσε η Hyundai. Συγκεκριμένα κάνει λόγο για καταναλώση 14 kW ανά 100 χιλιόμετρα, που είναι ένα από καλύτερα νούμερα που έχουν ακουστεί τελευταία.
"Χρησιμοποιούμε την ίδια χημεία κυψελών (μπαταρίας), αλλά μεγιστοποιήσαμε την ποσότητα των μπαταριών ανά πακέτο, ενισχύοντας σημαντικά την ενεργειακή πυκνότητα", δήλωσε ο Kim Yong Wha, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Hyundai.

Το Ioniq 6 θα διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας -53 kWh και 77,4 kWh- και θα ξεκινήσει την παραγωγή του στο εργοστάσιο Asan στη Νότια Κορέα το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Εκμεταλλεύεται την ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP με μεταξόνιο 2.950 mm, το οποίο υποστηρίζεται από μια επιλογή τροχών 20 ή 18 ιντσών. Το συνολικό μήκος είναι 4.855 mm, το πλάτος 1.880 mm και το ύψος 1.495 mm.

Η μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh μπορεί να συνδυαστεί με δύο διατάξεις ηλεκτροκινητήρων, είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) είτε με τετρακίνηση (AWD). Η κορυφαία διάταξη διπλού κινητήρα είναι μια επιλογή AWD που παράγει συνδυασμένη ισχύ 320 ίππων (239 kW) και 605 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση θα έχει από τα 0 -100 km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα.

Το Hyundai Ioniq 6 διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά ημι-αυτόνομης οδήγησης με το Ioniq 5, όπως το Highway Driving Assist 2 και το Blind-Spot Collision-Avoidance Assist. Επίσης κάποια εφαρμογές μπορούν να ενημερωθούν over-the-air, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά για την Hyundai.
Πρώτα στην Νότια Κορέα και στην Ευρώπη, μετά στην Αμερική
Το Hyundai Ioniq 6 θα είναι διαθέσιμο στη Νότια Κορέα και την Ευρώπη φέτος. Το λανσάρισμά του στην αμερικανική αγορά αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Η τιμή θα κυμαίνεται μεταξύ 42 και 49 χιλιάδων ευρώ για την αγορά της Νότιας Κορέας. Οι τιμές του για Ευρώπη και Αμερική δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.

Το Ioniq 6 θα διατίθεται σε ένα φάσμα 12 χρωμάτων αμαξώματος, όπως Gravity Gold Matte, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic, Digital Green Pearl, Digital Green Matte και Byte Blue. Αν μη τι άλλο τα ονόματα των χρωμάτων δημιουργούν περιέργεια.

Για το εσωτερικό, υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα χρώματα: Σκούρο γκρι με ανοιχτό γκρι, Σκούρο λαδί πράσινο με ανοιχτό γκρι, Μαύρο με ανοιχτό καφέ και Μαύρο.

"Το Ioniq 6 θα μπορέσει να ανταγωνιστεί την Tesla στον τομέα των μεσαίων τετράθυρων ηλεκτρικών σεντάν (σ.σ. η Hyundai αποφεύγει τον χαρακτηρισμό σεντάν και είναι αλήθεια ότι πρόκειται για κάτι μεταξύ liftback και fastback), λαμβάνοντας υπόψη την ανταγωνιστική του τιμή και τη μεγάλη αυτονομία του", δήλωσε αναλυτής που ασχολείται με την αυτοκινητοβιομηχανία και πρόσθεσε ότι το Ioniq 6 θα μπορούσε να αξιοποιήσει την τιμολόγησή του επειδή η Tesla έχει αυξήσει τις τιμές αρκετές φορές. Ενδιαφέρον έχει και ακόλουθη η τοποθέτηση του ιδίου: "Η σειρά Ioniq μου θυμίζει τη σειρά Galaxy της Samsung, όταν η Samsung εργαζόταν εξαιρετικά σκληρά για να φτάσει τα iPhone της Apple. Η Hyundai γίνεται ένας γρήγορος οπαδός της Tesla".