Ένας χρόνος με Tesla Model 3 χωρίς φορτιστή στο σπίτι

Γίνεται να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς οικιακό φορτιστή; Ναι, γίνεται και το κατάφερε ένας ιδιοκτήτης Tesla Model 3

Tesla Model 3

Δεν παίρνω ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί δεν έχω πάρκινγκ στο σπίτι ώστε να βάλω οικιακό φορτιστή.
Και που να φορτίζεις τώρα; θα είναι όλοι οι φορτιστές πιασμένοι στη δουλειά.
Δεν τα θέλω εγώ αυτά τα app στο κινητό μου για την φόρτιση app app app. 
Δεν έχω τόσο μακριά μπαλαντέζα κ.ο.κ. Αυτές είναι μερικές από τις (λογικές) δικαιολογίες που προβάλλουν αυτοί που έχουν τα χρήματα για απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά όχι την διάθεση. 

Τελικά γίνεται να έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς φορτιστή στο σπίτι;

Ναι, γίνεται και ένας ιδιοκτήτης Tesla Model 3 κατάφερε να κυκλοφορεί έναν ολόκληρο χρόνο με το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο χωρίς να έχει φορτιστή στο σπίτι. Ο Mark Brown, κάτι έχει να μας πει για το θέμα, καθώς δεν έχει φορτίσει ποτέ το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο στο σπίτι, από τότε που το αγόρασε πριν από ένα χρόνο (τo Tesla, όχι το σπίτι).

Η απουσία φορτιστή στο σπίτι δεν ήταν σκόπιμη -απλώς δεν σχεδίαζε να περάσει περισσότερα από δύο χρόνια στο συγκεκριμένο που ζούσε όταν αγόρασε το Tesla Model 3. Ως εκ τούτου δεν ήθελε να σπαταλήσει χρήματα για την εγκατάσταση ενός φορτιστή.

O Mark παρέλαβε το Tesla Model 3 την άνοιξη του 2021 και χρησιμοποιήσε τους σταθμούς φόρτισης μέσα και στα προάστια του Μάντσεστερ, όπου ζει. Να τονίσουμε ότι εκείνη την περίοδο, οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ήταν άδειοι τις περισσότερες φορές και πολλοί από αυτούς προσέφεραν δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα.

Όμως οι συνθήκες είναι πλέον τελείως διαφορετικές: οι δημόσιοι σταθμοί είναι σχεδόν πάντα πιασμένοι και η φόρτιση δεν είναι πλέον δωρεάν. Αντιθέτως, το κόστος της φόρτισης αυξάνεται συνεχώς, αφού αυξάνεται και η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος (όπως βλέπεις δεν είναι ελληνικό προνόμιο οι αυξήσεις στην τιμή του ρεύματος).

Σε κάθε περίπτωση, η φόρτιση ενός EV παραμένει αρκετά φθηνότερη από τον ανεφοδιασμό ενός αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Για να βρει σταθμούς φόρτισης, ο Mark χρησιμοποιεί εφαρμογές (apps) φόρτισης EV όπως το PlugShare, οι οποίες συνήθως δείχνουν επίσης πόσο απασχολημένος είναι ένας σταθμός φόρτισης και πόσο χρεώνει.

Πόσο του στοίχισε να μην φορτίζει στο σπίτι;

Ο ιδιοκτήτης του Tesla Model 3 αποκαλύπτει ότι μετά από 14 μήνες και 22.530 χιλιόμετρα, ξόδεψε μόνο 156,50 λίρες (186 ευρώ) για φόρτιση. Μην εντυπωσιάζεσαι και (δεν) παραγγείλεις το Cybertruck, γιατί αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι επωφελήθηκε από έξι μήνες δωρεάν φόρτισης (μέσω προγράμματος), καθώς και δωρεάν φόρτιση σε σούπερ μάρκετ και γυμναστήριο.

Τώρα που πρέπει να πληρώσει για τη φόρτιση, το κόστος εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλό, με μέσο όρο έως και 10 λίρες την εβδομάδα (12 ευρώ) για έως και 320 χιλιόμετρα οδήγησης -περιστασιακά εξακολουθεί να φορτίζει σε ορισμένα σούπερ μάρκετ όπου είναι ακόμη δωρεάν. 

Δες στο βίντεο πώς είναι να κυκλοφορείς με ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς να έχεις πρόσβαση σε οικιακό φορτιστή. Πάντως αν δεν ζεις σε πόλη με δίκτυο δημόσιων σταθμών φόρτισης ξανασκέψου το -αφού δεις το βίντεο. 

Best of Network