Είναι αναμενόμενο όσο βαθαίνει η ενεργειακή κρίση και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πια πάρει απόφαση ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον -και σε κάποιες χώρες το παρόν- θα πληθαίνουν οι έρευνες με αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση. Όπως συμβαίνει με πολλές έρευνες -πολλές εκ των οποίων αγνώστου προελέυσεως και ερμηνευόμενες ανάλογα με τις ιδεοληψίες του εκάστοτε αναγνώστη- τα αποτελέσματα είναι κάτι σχετικό.
Η έρευνα στην οποία θα αναφερθούμε προέρχεται από το think tank Energy Innovation που δεν κρύβει ότι σκοπός του είναι η μείωση των ρύπων.
Σύμφωνα με την έρευνα (μπορείς να την διαβάσεις ολόκληρη εδώ), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς πιο οικονομικά μακροπρόθεσμα σε χρήση /κτήση, αλλά έχουν φθηνότερο συνολικό μηνιαίο κόστος από την πρώτη ημέρα για τους περισσότερους αγοραστές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μια κοινή διαπίστωση των αγοραστών νέων αυτοκινήτων είναι ότι θα ήθελαν να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την υψηλότερη αρχική τιμή. Γνωρίζουμε εδώ και πολύ καιρό ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γενικά φθηνότερο από αυτό ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης, αλλά οι καταναλωτές συνήθως δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην αρχική τιμή αγοράς παρά στο πραγματικό κόστος χρήσης. Η έκθεση αναφέρει ότι οι μισοί Αμερικανοί πιστεύουν ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι "πολύ ακριβά για να τα σκεφτούν σοβαρά".
Αυτή η ανάλυση επεκτείνει τον υπολογισμό του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας -αντί να εξετάζει ολόκληρη τη μέση 12ετή περίοδο ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου- στο μηνιαίο κόστος κατά τη διάρκεια μιας εξαετούς διάρκειας χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι το 85% των αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες χρηματοδοτείται κατά την αγορά, αυτός είναι ένας πιο ρεαλιστικός τρόπος για να δει κανείς το κόστος από ό,τι εξετάζοντας την τιμή της "ετικέτας".
Η ανάλυση της Energy Innovation εξετάζει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων έναντι των οχημάτων με κινητήρες βενζίνης σε κάθε πολιτεία και περιλαμβάνει το κόστος χρηματοδότησης, τα καύσιμα (με βάση το μέσο κόστος καυσίμων στις 4 Μαΐου και το μέσο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας), τη συντήρηση, την ασφάλιση, τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης, ακόμη και τα έμμεσα τέλη EV που έχουν εφαρμόσει ορισμένες πολιτείες.
Εξετάστηκαν έξι οχήματα με παρόμοιες εκδόσεις βενζίνης και αμιγώς ηλεκτροκίνητα και προσπάθησαν να επιλέξουν επίσης παρόμοια επίπεδα εξοπλισμού:
Hyundai Kona SEL vs. Hyundai Kona Electric SEL
Hyundai Kona Limited vs. Hyundai Kona Electric Limited
Ford F-150 XL vs. Ford F-150 Lightning Pro
Kia Niro EX Premium vs. Kia Niro EV EX Premium
Volvo XC40 Inscription vs. Volvo XC40 Recharge Plus
Nissan Versa S Xtronic CVT vs. Nissan LEAF
Η ανάλυση σημειώνει ότι αυτές δεν είναι άμεσες συγκρίσεις -πολλά EV έχουν περισσότερο εξοπλισμό στην βασική έκδοση σε σχέση με βενζινοκίνητα - αλλά είναι ό,τι πιο κοντινό μπορούσαν να βρουν.
Κατά τη σύγκριση όλων αυτών των δαπανών για κάθε όχημα και κάθε πολιτεία, η έκθεση διαπίστωσε ότι για τα περισσότερα αυτοκίνητα και τις περισσότερες πολιτείες, το EV είναι φθηνότερο σε μηνιαία βάση κόστους:
Το κόστος αυτό αφορά μόνο τη διάρκεια της χρηματοδότησης, η οποία είναι κατά μέσο όρο έξι έτη για την αγορά νέου αυτοκινήτου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η εικόνα φαίνεται ακόμη καλύτερη αν λάβετε υπόψη το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας μετά τη χρηματοδότηση, όπου το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλότερο σε όλους τους τομείς για κάθε αυτοκίνητο σε κάθε πολιτεία.