Οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων πεδίο δράσης των χάκερς

Ήδη έχουν αρχίσει σε παγκόσμια κλίμακα, να καταγράφονται περιστατικά επιθέσεων από χάκερς σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

cyberattack

Φαντάσου τους χάκερς σαν μια παγκόσμια κοινότητα, που περιμένει την τεχνολογία και τις νέες τάσεις σε αυτή, ως την ευκαιρία για να βγάλει φράγκα, κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα. Να εκμεταλλεύεται τα κενά στην ασφάλεια του κυβερνοχώρου. Βέβαια όλο αυτό είναι κάτι που έχει ημερομηνία λήξης και αυτό οι χάκερς το γνωρίζουν πολύ καλά. Όλη η ιστορία είναι μια μάχη με το χρόνο. Το στοίχημα για τους ίδιους, είναι να βγάλουν όσο περισσότερα μπορούν, πριν το σύστημα καταφέρει να οχυρωθεί επαρκώς. Το θέμα είναι πως το σύστημα γίνεται ισχυρότερο, μόνο αφού οι χάκερς με τις ενέργειές τους, του υποδείξουν τα τρωτά του σημεία. Και μόλις αυτό γίνει, περιμένουν πότε θα παρουσιαστεί η επόμενη ευκαιρία.

Μια τέτοια είναι και τώρα. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται, οι σταθμοί φόρτισης παγκοσμίως το ίδιο και κάπως έτσι, οι χάκερς όλου του κόσμου ενώνουν τις δυνάμεις τους, διακρίνοντας πως έχουν μπροστά τους πεδίο δόξης λαμπρό. Ο Yoav Levy, διευθύνων σύμβουλος της Upstream Security, ισραηλινής εταιρείας που προμηθεύει την αυτοκινητοβιομηχανία με πλατφόρμες κυβερνοασφάλειας, ορίζει το πλαίσιο. "Από τη μια πλευρά οι φορτιστές είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο και από την άλλη πλευρά στο αυτοκίνητό σου". Το έπιασες το υποννοούμενο.

cyberattack

Ήδη έχουν αρχίσει να καταγράφονται σε παγκόσμια κλίμακα περιστατικά παραβίασης σταθμών φόρτισης. Στο Isle of Wight, στην Αγγλία, τρία σημεία φόρτισης παραβιάστηκαν ώστε να προβάλλουν πορνογραφικό υλικό στις οθόνες τους, σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε το BBC News. Τον περασμένο Φεβρουάριο, σε αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Αγία Πετρούπολη με τη Μόσχα, σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων απενεργοποιήθηκαν από χάκερς, που ήθελαν με αυτό τον τρόπο να διαμαρτυρηθούν για την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Στις οθόνες τους, προβάλλονταν προσβλητικά σχόλια κατά του προέδρου Πούτιν και μηνύματα υπέρ της Ουκρανίας.

Σύμφωνα με τον Levy, οι επιθέσεις αυτές θα αυξάνονται το επόμενο διάστημα. Οι χάκερς θα μπορούν να αποκλείουν τους χρήστες από τη δυνατότητα φόρτισης μέχρι να καταβάλλουν κάποιο ποσό, η και το αντίθετο. Να χακάρουν τον φορτιστή, ώστε ο χρήστης να αποφεύγει να πληρώσει για τη χρήση του. Οι κυβερνοεπιθέσεις στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι συχνό φαινόμενο στην εποχή μας, κάτι αναμενόμενο, από τη στιγμή που τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν να συνδέονται με smartphones.

charger station

To ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως οι επιθέσεις πραγματοποιούνται όλο και περισσότερο εξ αποστάσεως. Πάνω από το 80% των κυβερνοεπιθέσεων παγκοσμίως το 2021, έγιναν από απόσταση, συγκριτικά με τις επιθέσεις που περιλαμβάνουν φυσική σύνδεση με ένα όχημα κατ' οποιονδήποτε τρόπο. Εδώ η απόσταση λειτουργεί με τρόπο που διευκολύνει τον χάκερ. Και το ακόμη καλύτερο, είναι αν ο τελευταίος μπορεί να δημιουργήσει κλίμακα. Πώς μεταφράζεται αυτό; Στο ενδεχόμενο να καταφέρει π.χ. να χακάρει ένα μεγάλο κέντρο φόρτισης στόλου από EVs.

Γιατί ένας απλός καταναλωτής, είναι πιθανό και να μη δεχτεί να πληρώσει ransomware για τον σταθμό φόρτισης που έχει σπίτι του. Μια επιχείρηση που έχει ολόκληρο στόλο από ηλεκτρικά οχήματα όμως; Υπάρχουν κι ακόμη πιο απαισιόδοξα σενάρια, όπως το χακάρισμα σταθμών φόρτισης που είναι συνδεδεμένοι με τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα. Σε αυτή την περίπτωση, οι χάκερς θα μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο δίκτυο, θέτοντας ζήτημα κινδύνου ακόμη και σε επίπεδο εθνικής ασφάλειας, πάντοτε κατά τον Levy.

Είναι σαφές πως μέρος των επενδύσεων που γίνονται για την βελτίωση των υποδομών, θα πρέπει να κατευθύνεται στη δημιουργία ασφαλών συνδέσεων και προωτοκόλλων μεταξύ φορτιστών και οχημάτων. Κάτι που είναι βέβαιο πως θα συμβεί, αλλά προηγουμένως, οι χάκερς θα πρέπει να έχουν βάλει το δικό τους λιθαράκι.

Best of Network