Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο φιλικά προς το περιβάλλον όσο παρουσιάζονται, σε σύγκριση με εκείνα που διαθέτουν συμβατικούς κινητήρες; πρόκειται για ένα ερώτημα που όλα δείχνουν πως θα απασχολεί τον χώρο της αυτοκίνησης για αρκετό καιρό ακόμη, καθώς οι απόψεις εξακολουθούν να διίστανται, ενώ έρευνες που δίνουν επιχειρήματα στους υποστηρικτές των EV, ή κινητήρων εσωτερικής καύσης αντίστοιχα, βλέπουν διαρκώς το φως της δημοσιότητας.
Μια από τις πιο πρόσφατες, έρχεται από το πανεπιστήμιο του Yale, και προστίθεται σε εκείνες που καταρρίπτουν το επιχείρημα που είναι ευρύτερα γνωστό ως "long tailpipe". Οι υποστηρικτές του τελευταίου, αναφέρουν πως αν και ένα ηλεκτρικό όχημα δεν επιβαρύνει το περιβάλλον κατά τη λειτουργία του, επί της ουσίας η επιβάρυνση αυτή έχει μεταφερθεί στις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και μπαταριών, που απαιτούνται για να παραχθούν οι κινητήριες μονάδες των φιλικών προς το περιβάλλον ηλεκτρικών μοντέλων.
Το συμπέρασμα της έρευνας για τους ρύπους των οχημάτων
Το συμπέρασμα ωστόσο που προκύπτει από την έρευνα του Yale, έρχεται να προστεθεί στη φαρέτρα των υποστηρικτών των EVs, καθώς αναφέρει πως οι έμμεσες εκπομπές ρύπων των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες των οχημάτων που κάνουν χρήση ορυκτών καυσίμων.
Η ομάδα των επιστημόνων που συμμετείχαν στην έρευνα, έκανε μια εκτίμηση του κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου, καθώς και την ενέργειας που απαιτείται σε όλες τις φάσεις κατά τη διάρκεια αυτού του κύκλου, τόσο για συμβατικά όσο και για ηλεκτρικά οχήματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν καθολική επικράτηση της κατηγορίας των ηλεκτρικών, ακόμη και στον τομέα των έμμεσων εκπομπών ρύπων.
Πώς διαγράφεται το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων
Επιπλέον, αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αυξάνονται και οι πηγές ηλεκτρισμού θα είναι ολοένα και πιο φιλικές προς το περιβάλλον (π.χ αύξηση εκμετάλλευσης ηλιακής και αιολικής ενέργειας), και αυτό θα συνδυαστεί με την αύξηση της εμπορικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών, θα είναι η επιπλέον μείωση εκπομπών CO2, μέσω περισσοτέρων οδών απ' όσες μέχρι σήμερα. Τέλος, σχετικά με τις γραμμές παραγωγής των προμηθευτών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένας από τους συντάκτες της έρευνας αναφέρει χαρακτηριστικά πως: "η αλυσίδα προμηθειών για τα συμβατικά οχήματα είναι τόσο ρυπογόνος, που τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να την ξεπεράσουν, ακόμη και αν συνυπολογίσει κανείς τους έμμεσους ρύπους που αφορούν στην παραγωγική τους διαδικασία".