
Είναι γεγονός. Μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις αυτοκινήτου επί ευρωπαϊκού εδάφους, το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, επιστρέφει το 2024 μετά την ακύρωσή του την τελευταία στιγμή το 2020. Ήταν τότε που λίγες μόλις μέρες πριν τα επίσημα εγκαίνια, μια απόφαση των ελβετικών αρχών για την πρόληψη της εξάπλωσης του Covid-19 οδήγησε στην ακύρωση της 90ής διοργάνωσης.
Τέσσερα χρόνια μετά, και συγκεκριμένα το διάστημα από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου 2024, το συνεδριακό κέντρο Palexpo κοντά στο αεροδρόμιο της Γενεύης θα φιλοξενήσει και πάλι την έκθεση. Μάλιστα το ευχάριστο νέο έρχεται να ενισχύσει το γεγονός ότι η συμμετοχή των εταιρειών σε αυτό αναμένεται να είναι ικανοποιητική.

Σε αντίθεση με την εικόνα που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, όπου οι εκθέσεις αυτοκινήτου έχουν απωλέσει σε μεγάλο βαθμό την αίγλη του παρελθόντος, το 2024 στη Γενεύη αναμένεται να δώσουν το παρών 30-40 αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο πλήρης κατάλογος των εκθετών θα δοθεί στη δημοσιότητα περίπου ένα μήνα πριν από την έκθεση, ωστόσο αναφέρεται πως τόσο η Renault, όσο και οι γερμανικές και κινεζικές μάρκες θα είναι εκεί.
Επίσημο ναι από την Renault
Η Renault επιβεβαίωσε την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου ότι θα βρίσκεται στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, αναφέροντας σε ανακοίνωσή της ότι "επιθυμεί να διασφαλίσει ότι αυτές οι εκθέσεις αποτελούν μια πραγματική γιορτή και συμβάλλουν στη φήμη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας". Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca de Meo, είναι ένθερμος υποστηρικτής των εκθέσεων αυτοκινήτου, με τη γαλλική εταιρεία να αποτελεί μία από τις λίγες μη γερμανικές μάρκες που συμμετείχαν στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο τον περασμένο μήνα.

Όσο για τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας Geneva International Motor Show, Sandro Mesquita, σε δηλώσεις του εμφανίστηκε σίγουρος για την πραγματοποίηση της έκθεσης, λέγοντας πως το μόνο ερώτημα που μένει να απαντηθεί, είναι το μέγεθός της. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι διοργανωτές δεν αναμένουν να φτάσουν το μέγεθος της έκθεσης το 2019, ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι κατασκευαστές που θα συμμετάσχουν στην έκθεση για πρώτη φορά (πιθανότατα εταιρείες από την Κίνα).
Ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί τα ονόματα των εταιρειών που έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους, κάτι που αναμένεται να γίνει από τις ίδιες. Η Porsche είναι μία από τις εταιρείες που θα αποκαλύψει τα σχέδιά της το επόμενο διάστημα, ενώ οι διοργανωτές της έκθεσης βρίσκονται σε επαφές με περίπου 20 κινεζικές μάρκες, ελπίζοντας στη συμμετοχή των 2/3 από αυτές. Εκτεταμένες συνομιλίες φέρονται να υπάρχουν και με τον όμιλο Stellantis.
Παράλληλα με την Ντόχα
Θυμίζουμε πως η Geneva International Motor Show έχει συνάψει 10ετές συμβόλαιο με τους αξιωματούχους του τουρισμού του Κατάρ για τη διοργάνωση μιας Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Ντόχα ανά διετία. Η πρώτη από αυτές πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα, με τους διοργανωτές να εκτιμούν πως η συμμετοχή στη Γενεύη το 2024 θα είναι ανάλογη με αυτή στο Κατάρ.
Πιο προσιτή για τις εταιρείες
Η Geneva International Motor Show είναι πελάτης του Palexpo, από το οποίο αγοράζει εκθεσιακό χώρο και υπηρεσίες. Ωστόσο το σημαντικά υψηλό κόστος συμμετοχής, έκανε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να απομακρυνθούν από την έκθεση στο παρελθόν. Πλέον, οι διοργανωτές επανέρχονται με μία νέα ιδέα που αποκαλούν plug-and-play, προσφέροντας στους εκθέτες προκαθορισμένα περίπτερα, ώστε να μην χρειάζεται να κατασκευάσουν τον δικό τους χώρο.

Τα περίπτερα είναι μικρότερα σε έκταση και λιγότερο περίτεχνα σχεδιασμένα από εκείνα του παρελθόντος. Οι εκθέτες πρέπει απλώς να επιλέξουν το χρώμα του περιπτέρου και να φέρουν το logo τους. Φυσικά, σε περίπτωση που το επιθυμούν, οι εκθέτες είναι ευπρόσδεκτοι να φτιάξουν τα δικά τους περίπτερα. Ο αριθμός των επισκεπτών, αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 300.000, από 600.000 το 2019. Αν πάντως η έκθεση του 2024 είναι επιτυχημένη, θεωρείται αρκετά πιθανό να γίνει και πάλι ετήσια.