











Αποστολή στην Στοκχόλμη - Υποδεχτείτε το Qashqai e-Power: Η λογική είναι απλή. Αντί να ψάχνεις για πρίζα, έχεις τον φορτιστή μαζί σου κάθε στιγμή με τη μορφή ενός κινητήρα βενζίνης
Μπορεί ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση να έχει ανοίξει διάπλατα, όμως μέχρι την οριστική επικράτηση της τελευταίας, η Nissan προχωρά στην παρουσίαση της τεχνολογίας e-Power που συνδυάζει τα καλά των δύο κόσμων. Βασικά το Qashqai, που είναι και το πρώτο που την υποδέχεται, είναι σύμφωνα με τη Nissan το ιδανικό αυτοκίνητο για μία μεγάλη μερίδα ανθρώπων που δεν έχουν τη δυνατότητα να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι. Ποια είναι η λύση; να φορτίζει το αυτοκίνητο από μόνο του. Όχι με τη μέθοδο της ανάκτησης ενέργειας που γνωρίζουμε από τα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, αλλά από έναν θερμικό κινητήρα που έχει αυτή ως μοναδική αποστολή του.
Ο 3κύλινδρος 1.5lt μεταβλητού λόγου συμπίεσης αποδίδει 156 ίππους και είναι απαλλαγμένος από τη μετάδοση κίνησης στους τροχούς. Το έργο αυτό, το έχει αναλάβει κατ' αποκλειστικότητα ο ηλεκτροκινητήρας 140kW. Ο θερμικός κινητήρας, λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ρεύματος, με το σύστημα να επιλέγει αν η παραγόμενη ενέργεια θα χρησιμοποιηθεί για την φόρτιση της μπαταρίας των 2,1kWh που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα, ή για την απευθείας τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.
Συνολικά, η απόδοση του συστήματος φτάνει τους 190 ίππους και τα 330Nm μέγιστης ροπής, τιμές που εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,9sec και τελική ταχύτητα 170km/h. Η αίσθηση επιτάχυνσης που αποκομίζει ο οδηγός πάντως, δεν είναι αντίστοιχη επιπέδου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ωστόσο η απόκριση του αυτοκινήτου στο πάτημα του γκαζιού είναι απόλυτα ομαλή και χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία.
Το Qashqai e-Power καταφέρνει στην πράξη να συνδυάζει τις κυριότερες αρετές ενός ηλεκτρικού και ενός συμβατικού οχήματος. Είναι ήσυχο, έχει ικανοποιητική απόδοση και κυρίως, αποδεικνύεται πολύ οικονομικό. Άλλωστε αυτό είναι και το ζητούμενο, από τη στιγμή που υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης μαζί με ηλεκτρικό μοτέρ. Η αυτονομία βρίσκεται στα επίπεδα λίγο κάτω από 1000km, τιμή που εντυπωσιάζει. Η κατανάλωση του θερμικού κινητήρα κυμαίνεται μεταξύ 4-5lt/100km, ανάλογα με το φορτίο και το στυλ οδήγησης.
Κάποια από τα στοιχεία που έχεις συνηθίσει να βλέπεις στα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως πχ την επιλογή Β στο κιβώτιο ή το e-Pedal, που μεγιστοποιούν την επιβράδυνση και βελτιστοποιούν την ανάκτηση ενέργειας, περιλαμβάνονται και στον εξοπλισμό του Qashqai. Ο οποίος είναι πλούσιος και υπογραμμίζεται από τη νέα εικόνα του εσωτερικού, όπου κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η νέα οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η προσθήκη του συστήματος e-Power, δεν επηρέασε τους χώρους επιβατών και αποσκευών, με το πορτ μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 410lt. Το συνολικό βάρος έχει λογικά αυξηθεί κατά 200kg, ωστόσο η παράλληλη σημαντική αύξηση της ισχύος, σημαίνει πως οι επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης είναι βελτιωμένες σε σύγκριση με τις υπόλοιπες.
Κατά την πρώτη επαφή με το Qashqai e-Power σε μεικτές διαδρομές στους δρόμους της Σουηδίας, διαπιστώνεις πως το ιαπωνικό SUV κάνει πράξη τα όσα υπόσχεται. Έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση, πολιτισμένη λειτουργία και απαλάσσει τον κάτοχό του από το άγχος του να βρει ή να διαθέτει φορτιστή σπίτι του. Στην ελληνική αγορά αναμένεται το φθινόπωρο σε τιμή που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.