






















Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.
Kορυφαία καμπίνα επιβατών, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, SDV, τιμή
Aπουσία φυσικών κουμπιών για βασικούς χειρισμούς
Είναι τόσα πολλά πλέον τα κινέζικα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά που υπάρχει η πιθανότητα να θεωρηθούν "όλα τα ίδια". Για αρκετά ίσως να ισχύει -αλλά σίγουρα ανάμεσα σε αυτά δεν είναι τα αυτοκίνητα της Nio. Και όχι απλά τα Nio δεν είναι ανάμεσα σε αυτά, αλλά ξεχωρίζουν όσο μια κοκκινομάλλα σε αφρικανική χώρα.
Γιατί ξεχωρίζουν; Δείτε το Nio EL6. Πόσο ιδιαίτερο φαίνεται παρόλη την σχεδιαστική του λιτότητα. Και να φανταστείς ότι τα περισσότερα από αυτά που κάνουν το EL6 να ξεχωρίζει δεν φαίνονται. Όπως στα παγόβουνα -το μεγαλύτερο μέρος τους είναι κάτω από την επιφάνεια.

Επιτέλους ένα αυτοκίνητο από την Κίνα που δεν ποντάρει ούτε σε σχεδιαστικές υπερβολές, δεν κοκορεύεται για ανούσια ρεκόρ και στηρίζεται κυρίως σε χαρακτηριστικά ουσίας. Ίσως το καλύτερο παράδειγμα του πόσο διαφέρει αυτή η φίρμα είναι ότι ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που αντιλήφθηκε και συνεργάστηκε με την ClearMotion -την εταιρεία που δημιούργησε την πιο επαναστατική ανάρτηση της εποχής μας.
Είναι δύσκολο να χωρέσεις σε ένα κείμενο μερικών εκατοντάδων λέξεων πόσο πυκνή υπόσταση έχει αυτό το μεγάλο ηλεκτρικό SUV αλλά θα προσπαθήσουμε. Σε επίπεδο σχεδίασης υπάρχει ένα ιδιότυπο wow factor. Χωρίς έντονα νεύρα ή φουσκωμένα φτερά, η ξεχωριστή αισθητική φιλοσοφία του EL6 οφείλεται σε μια κομψότητα που χάρη στις μεγάλες διαστάσεις δημιουργεί ένα αίσθημα δέους. Το αποτέλεσμα είναι κάτι αβίαστα στυλάτο, επιβλητικό, σύγχρονο και -όπως θα αποδειχθεί- διαχρονικό.

Δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και κάποια νούμερα που δείχνουν τις δυνατότητες του αλλά και πάλι προειδοποιούμε ότι δεν είναι αυτά που κάνουν την διαφορά στο EL6 -αλλά είναι ωραίο να ξέρεις ότι υπάρχουν. 482 ίπποι και 70 κιλά ροπής(!) από τους δύο ηλεκτροκινητήρες που δίνουν κίνηση σε όλους του τροχούς (AWD γαρ) σε εκσφενδονίζουν στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και όταν πατήσεις τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες σταματά σε μόλις 34,5 μέτρα.
Αυτό είναι αρκετά εντυπωσιακό αλλά ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πώς. Θα περίμενες ότι ένα αυτοκίνητο των σχεδόν 4,9 μέτρων μήκους, 2 μέτρων πλάτους και 2,4 τόνων θα "ψαρεύει" και θα "βουτάει". Τίποτα, ακλόνητο. Και όχι μόνο στο φρενάρισμα αλλά σε οποιαδήποτε συνθήκη περιλαμβάνει πίεση.

Το τρομερό πλαίσιο από ατσάλι και αλουμίνιο, η κατανομή βάρους 50:50, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω και τα συστήματα NIO Intelligent Chassis Controller και το 3ης γενιάς σύστημα διαρκούς ελέγχου της αντίδρασης των αμορτισέρ εμπνέουν ποσοστά ασφάλειας και εμπιστοσύνης που κοστίζουν ακριβά -σε χρήματα εννοούμε και προφανώς δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο.

Όμως ακόμα και αυτά περνούν σε δεύτερη μοίρα και το καταλαβαίνεις όταν μπαίνεις στο εσωτερικό. Αν είναι νύχτα σε μαγεύει ο φωτισμός waterfall και αν είναι μέρα είναι εμφανές γιατί πλέον δεν μιλάμε για premium προϊόν αλλά για luxury εμπειρία.

Η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση (διαβάζοντας όλα αυτά που έχει κάνει η Nio για να είναι πραγματικά ήσυχη η καμπίνα μένεις με το στόμα ανοιχτό) ξαναβάζει στα θρανία τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό ενώ εξαιρετική είναι και η ποιότητα κύλισης.
Η Νίο θέλει οι επιβάτες του EL6 να νιώθουν διαφορετικά και ξέρει τον τρόπο να το κάνει πραγματικότητα. Εννοείται ότι η ποιότητα των υλικών σε κάθε σημείο της καμπίνας είναι κορυφαία αλλά αυτό το έχεις ξανακούσει. Αυτό που δεν έχεις ξανακούσει είναι ότι κάποια από τα υλικά έχουν επιλεγεί με γνώμονα το πώς αντιδρούν στον ήχο ώστε να αποδίδει ακόμα καλύτερα το κορυφαίο ηχοσύστημα 7.1.4 Surround.

Αυτά που επίσης κρύβονται -σε αυτήν την απίστευτη επίδειξη διακριτικότητας της Nio- είναι οι αεραγωγοί. Υπάρχουν αλλά δεν τους βλέπεις ώστε τίποτα να μην διαταράσει αυτήν την υπέροχη αισθητική ηρεμία που δημιουργείται στην καμπίνα.

Και τι να πεις για αυτά τα καθίσματα. Σίγουρα τα εξής: τα καθίσματα στα luxury αυτοκίνητα πρέπει να είναι ακριβώς έτσι. Μια νέα αρχιτεκτονική σκελετού και επτά διαφορετικά επίπεδα κρύβονται πριν την επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το σώμα σου.
Αξίζει ειδικής αναφοράς η lounge seat του συνοδηγού -μία από τις κορυφαίες θέσεις συνοδηγού σήμερα στην αυτοκίνηση- που εκτός από την επέκταση της βάσης που ανασηκώνεται για να στηριχθούν οι γάμπες, στο τελείωμα των ποδιών αναπτύσσεται και ένα υποπόδιο!

Όταν αυτά τα συνδυάσεις με τις πολλές επιλογές ρυθμίσεων -εννοείται θέρμανση, ψύξη, μασάζ- και κυρίως με το απίστευτο mode "zero gravity" τότε καταλαβαίνεις ότι ακόμα και η λέξη πολυτέλεια δεν είναι επαρκής για να εκφράσει την εμπειρία μετακίνησης που προσφέρει το EL6.

Επίσης τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να νιώθουν άνετα όλοι οι σωματότυποι -και αυτό δείχνει ότι η Nio αντιλαμβάνεται ότι δεν γίνεται η άνεση να εξαρτάται από την σωματική σου διάπλαση. Προφανώς δεν έχουν μεγάλη πλευρική στήριξη αλλά ούτε ο ρόλος του αυτοκίνητου είναι αυτός, ούτε ο τρόπος που αντιδρά το αυτοκίνητο επιτρέπουν να νιώθεις Μανταλένα στην τοποθεσία καΐκι.
Τι μένει; Η τρομερή τεχνολογία του EL6 δεν είναι μόνο στην ανάρτηση, στα καθίσματα, στα υλικά και στις επιδόσεις. Ψηφιακό hardware και software είναι -και πάλι- από τα κορυφαία σήμερα στη αυτοκίνηση. Ως χρήστης απολαμβάνεις το απίστευτα υψηλό επίπεδο υποβοήθησης οδηγού -το αυτοκίνητο έχει όλη την τεχνολογία για αυτονομία επίπεδου 4 αλλά λόγω νομικού πλαισίου στην Ελλάδα (και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες) απολαμβάνεις μόνο το επίπεδο 2,5. Συνολικά 33 κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες βλέπουν και ερμηνεύουν τα πάντα στο δρόμο.

Μετά είναι η υπέροχη αιωρούμενη κεντρική οθόνη Amoled 12,8 ιντσών ώστε να χειρίζεσαι μέσω του πολύ προσεγμένου, καλόγουστου και εύχρηστου interface όλο το αυτοκίνητο. ΟΚ, ίσως να έχει και περισσότερα από όσα χρειάζεται και κάποια όπως το τιμόνι και οι καθρέπτες θα ήταν καλό να ελέγχονται με φυσικά κουμπιά αλλά αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει πολλά SDV (αυτοκίνητα που καθορίζονται από το λογισμικό).
Και αν αυτό δεν σου φτάνει έχεις και μια ρομποτική βοηθό στην κορυφή του ταμπλό. Την λένε Nomi, ακούει και ανταποκρίνεται με κίνηση -π.χ. αν της μιλήσει ο συνοδηγός στρέφεται προς αυτόν- στις εντολές και μπορείς να της ζητήσεις να εκτελέσει αρκετές λειτουργίες. Α, και μαθαίνει στην πορεία της σχέσης σας. Αν ήταν λίγο πιο όμορφη θα σε οδηγούσε να παραβείς μια -πολύ συγκεκριμένη- από τις 10 εντολές.

Όπως καταλαβαίνεις όλα αυτά κοστίζουν αλλά -και εδώ είναι το ενδιαφέρον- όχι περισσότερο από τις αντίστοιχες προτάσεις του -γερμανικού κυρίως- ανταγωνισμού. To Nio προσφέρει απείρως περισσότερα σε πολλούς τομείς σε σχέση με τον premium/luxury ανταγωνισμό και αυτό ίσως να είναι το μοναδικό "παραδοσιακό" κινέζικο χαρακτηριστικό του.

Εκτός φυσικά από τη σωστή διαχείριση ενέργειας της μπαταρίας των πραγματικών 90 kWh -στην έκδοση Long Range της δοκιμής- που του δίνει αυτονομία σίγουρα πάνω από 430 χιλιόμετρα ανεξαρτήτως συνθηκών και μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 600 χιλιόμετρα αν κινείται κυρίως στην πόλη.
Κινητήρας: 2 ηλεκτροκινητήρες
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 482 ίπποι
Ροπή: 697 Nm
0-100 km/h: 4,5 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 20,4 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 21 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.854 mm x 1.995 mm x 1.703 mm
Βάρος: 2.398 kg
Χώρος αποσκευών: 579 lt
Αυτονομία: 430-625 km
Τιμή: από 76.900 ευρώ (Long Range)