Δοκιμή Renault 5 E-Tech Electric: Ο μεσσίας της Ευρώπης

Με το ηλεκτρικό Renault 5 η Ευρώπη δείχνει στην Κίνα ότι τα αυτοκίνητα είναι η ειδικότητά της.

Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025
Renault 5 E-Tech Electric 2025

"Το Renault 5 δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η πιο πετυχημένη αναβίωση εδώ και πολλά, πολλά χρόνια"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, διαχείριση ενέργειας, ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης, τιμή

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

χώροι σε σχέση με τον κινέζικο ανταγωνισμό

Εδώ και αρκετό καιρό η Ευρώπη ψάχνει απεγνωσμένα ένα δικό της viral ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου εύκολο όταν ο βασικός ανταγωνισμός έρχεται από την Κίνα -η οποία έχει κάνει τεράστια άλματα τα τελευταία χρόνια και δεν θα είναι υπερβολή να πούμε ότι άφησε την Ευρώπη πίσω.

Όμως οι Ευρωπαίοι είναι αυτοί που έδωσαν τα αυτοκίνητα στον πλανήτη και είναι λογικό να θέλουν να πάρουν τα ηνία από τους Κινέζους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

'Όπως φαίνεται αυτό είναι δύσκολο. Πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν αλλά χρειάζονται ακόμα χρόνο για ένα παραδώσουν στην αγορά ένα καλό, μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε λογική τιμή. Η πιο πετυχημένη προσπάθεια μέχρι στιγμής είναι αυτό το υπέροχο κίτρινο μοντέλο που βλέπετε στις φωτογραφίες. Είναι το νέο Renault 5 και είναι ένα μικρό, ηλεκτρικό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή.

Διαβάστε Επίσης

Οκ, η παραπάνω διατύπωση είναι μια υπεραπλούστευση για αυτό το υπέροχο μοντέλο. Το Renault 5 δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η πιο πετυχημένη αναβίωση εδώ και πολλά, πολλά χρόνια. Μεταφέρει με απίστευτο τρόπο την σχεδίαση του πρώτου 5 στην σημερινή εποχή και είναι πολύ δύσκολο να μην λειτουργήσει ως nostalgia bait -ίδιως αν το δεις από πίσω που έχει γίνει μια πετυχημένη μεταφορά της σιλουέτας των καλύτερων οπισθίων της αυτοκίνησης, που ανήκουν στο Renault 5 Turbo.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Πλέον είναι ένα αυτοκίνητο 4 μέτρων με γενναίο πλάτος -σχεδόν το μισό μήκος του αυτοκινήτου- μεγάλους τροχούς στα όρια του αμαξώματος και σε κάθε περίπτωση όσο και αν μιμείται το πρώτο 5άρι είναι ένα αυτοκίνητο της σύγχρονης εποχής. Αυτό που έχουν καταφέρει οι σχεδιαστές είναι το νέο 5 να είναι κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο: είναι statement και fashion item. Προφανώς δεν είναι τυχαίο που έχει ξετρελάνει άνδρες και γυναίκες. Έχει μια ιδιότυπη γοητεία που αυτήν την στιγμή δεν την φτάνει κανένα μικρό της αγοράς. Ακόμα και οι haters των ηλεκτρικών το θέλουν ακριβώς όπως είναι, αλλά η φαντασίωσή τους συμπληρώνεται με θερμικό κινητήρα.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Αυτό που θέλουν οι haters της ηλεκτροκίνησης θα μείνει στην σφαίρα της φαντασίας γιατί η Renault πήρε την τεράστια απόφαση το 5 να είναι μόνο ηλεκτρικό. Ναι, αν το κυκλοφορούσε σε θερμικό/υβριδικό θα έσπαγε τα ταμεία σε χρόνο dt. Αλλά μαντέψτε: ήδη τα σπάει. Στο εργοστάσιο που παράγεται επέστρεψε η νυχτερινή βάρδια μετά από χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης, είναι το πρώτο ηλεκτρικό σε πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία του και πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό -ανεξαρτήτως κατηγορίας- στην Γαλλία, με διπλάσια διαφορά από το δεύτερο!

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Τόσο πολύ πίστεψε η φίρμα στο προϊόν της που ρίσκαρε αυτό το μικρό έργο τέχνης με τροχούς να σκονίζεται στις εκθέσεις. Όμως ο κόσμος αλλάζει και πλέον όλο και περισσότεροι καταλαβαίνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κυρίως για τον μέσο άνθρωπο και όχι την ελίτ.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Βέβαια οδηγώντας το Renault 5 νιώθεις VIP. Εκτός από την σχεδίαση -που δείχνει αναμφίβολα ότι ο οδηγός του καταλαβαίνει αν μη τι άλλο από στυλ-, τικάρει όλα τα σημαντικά κουτάκια του premium. Εξαιρετική ηχομόνωση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μια καμπίνα γεμάτη καλαισθησία, μπρίο, τεχνολογία και ποιότητα.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Ξεκινώντας από τα υλικά της καμπίνας αξίζει να αναφέρουμε ότι όσα βρίσκονται στο FIR χεριών και σώματος είναι πολύ καλής ποιότητας ενώ εκτός FIR βρίσκουμε σκληρά πλαστικά αλλά με προσεγμένο φινίρισμα. Εννοείται ότι τα καθίσματα τόσο σε σχεδίαση, όσο σε υλικά, εργονομία και άνεση ξεχωρίζουν αισθητά από τον μέσο όρο της κατηγορίας.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Γενικά χαίρεσαι και απολαμβάνεις την καμπίνα του -και για ακόμα ένα λόγο: το λειτουργικό και το interface του. Επειδή σε αυτό τον κόσμο δεν υπάρχουν μόνο οι Κινέζοι, η Ampere (δηλαδή το "ηλεκτρικό παράρτημα" της Renault) έδωσε σημασία στην λεπτομέρεια και το λειτουργικό είναι γρήγορο, χωρίς κολλήματα και με αρκετά καλόγουστο και απλό interface.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Το μέσο ελέχγου είναι η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και η οθόνη του οδηγού που αλλάζει με φυσικά κουμπιά. Πολύ σωστά η Renault έχει βάλει φυσικά κουμπιά και για τον κλιματισμό σε περίπτωση που αποφεύγεις την οθόνη.

Σε μια πρώτη ανάγνωση μπορεί να φανταστείτε ότι το R5 δεν έχει ανταγωνισμό. Και όμως έχει. Είναι ξεκάθαρα Mini killer και ας μην είναι τόσο δυνατό. Έχει όμως αλλά πλεονεκτήματα -πιο σημαντικά για μεγάλη μερίδα οδηγών. Όπως είναι οι 4 πόρτες, ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών και η χαμηλότερη τιμή.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Και αν σκέφτεστε "ναι, αλλά το Mini είναι πιο σπορ", θα σας πούμε ότι σε ένα βαθμό ισχύει -κυρίως γιατί έχει έχει 68 ίππους περισσότερους από το "μεγάλο" 5άρι των 150 ίππων. Όμως το γαλλικό μοντέλο έχει γενναία μετατρόχια, "σωστό μεταξόνιο", πολύ στιβαρό πλαίσιο και αναρτήσεις από το πάνω ράφι. Αυτό σημαίνει πολύ καλή συμπεριφορά ακόμα και στην πίεση, με την οποία δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα -τουναντίον του αρέσει και σε ωθεί να κινηθείς πιο γρήγορα με την σταθερότητα, τις άμεσες αλλαγές πορείες και τις προοδευτικές αντιδράσεις του στο όριο.

Renault 5 E-Tech Electric 2025

Ναι, σε μια πρώτη ανάγνωση είναι ένα σύγχρονο, πολύ στυλάτο και ποιοτικό αυτοκίνητο πόλης αλλά έχει τα χαρακτηριστικά τόσο για ταξίδι (με την μπαταρία των 52 kWh βγάζει πάνω από 400 χιλιόμετρα), όσο και για σπορ οδήγηση. Τιμούλα; η βασική έκδοση με 120 ίππους και 40 kWh μπαταρία κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας
Μπαταρία: 52 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 245 Nm
0-100 km/h: 8,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
14,9 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 15,4 kWh/100 km
Αυτονομία: 410 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.922 mm x 1.774 mm x 1.498 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Βάρος: 1.450 kg
Χώρος αποσκευών: 277 lt
Τιμή: από 26.900 ευρώ (έκδοση δοκιμής 150 ίπποι από 32.900 χωρίς επιδότηση)

Best of Network