AUDI e-tron GT: Alter ego

Με τον παγκόσμιο τίτλο World Performance Car στο τσεπάκι του, αλλά και με την «εξ αίματος» Taycan σύνδεση, το AUDI e-tron GT γεμίζει το δρόμο με υποσχέσεις, επιδόσεις και δυναμισμό. Όχι όμως με ήχο

AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT
AUDI e-tron GT

" Και στην πράξη, πράγματι είναι καταιγιστικό στον τρόπο που καλπάζουν τα χιλιόμετρα στο ψηφιακό ταχύμετρο "

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί τεχνολογικά διαπρέπει, οπτικά εντυπωσιάζει και πρακτικά υλοποιεί με απλότητα την υπόθεση ταχύτητα και αποτέλεσμα

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί ναι μεν πληθωρικό, πολλά υποσχόμενο και πολύ γρήγορο, αλλά απέχει μακράν του χαρακτηρισμού fun to drive

ΘΕΩΡΙΑ

AUDI e-tron GT - Κινούμαι νωχελικά με 90 km/h στη μεσαία λωρίδα του Ε75, στον πρόλογο του Α.Θ.Ε, πριν καν περάσω τη γέφυρα της Βαρυμπόμπης. Βασανίζω το μυαλό μου με σενάρια αυτονομίας και υπολογισμούς που θα μου έδιναν απόσπαση από τη σύνταξη του topgeargreece.gr στο λογιστήριο της εταιρείας. Κοντινός βέβαια ο προορισμός μας, αλλά άγριες οι διαθέσεις όταν με το πέλμα του ποδιού σου αφήνεις ξέφρενο το κοπάδι με τα άλογα. Δεξιά μου με πλευρίζει ένα κόκκινο Juke με έναν εύθυμο τύπο σχεδόν κρεμασμένο από το παράθυρο να μου λέει κάτι επιστρατεύοντας και τη νοηματική. Τον "διαβάζω" και τα χείλη του είναι ξεκάθαρα.

Πάτα λίγο να το ακούσω!

Είναι η στιγμή που οδηγώντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο θες να γελάσεις και ταυτόχρονα να καταπιείς από αμηχανία τη γλώσσα σου, γιατί που να εξηγείς. Από την άλλη πώς να περάσεις απαρατήρητος με το AUDI e-tron GT, ένα δίκιο το έχει ο άνθρωπος. Αυτό το πληθωρικό στιλ που πατάει σε θηριώδεις τροχούς 21'', αυτό το δίμετρο σε πλάτος χαμηλό αμάξωμα που απλώνει τις χυτές 5μετρες γραμμές του στο δρόμο, αφήνει προσδοκίες για πολλά άλογα που θα εκφραστούν με ένα ξέφρενο ηχητικό βρυχηθμό κάθε φορά που θα πατάς γκάζι. Αμ δε...

AUDI e-tron GT

Εδώ δεν υπάρχει διεύθυνση και ταχυδρομικός κώδικας που να αντιστοιχεί σε θέση θερμικού κινητήρα, ούτε πολλαπλές εξαγωγές που εκφράζονται μελωδικά με V8 ή V10 ενορχήστρωση. Πάνε αυτά τελειώσανε ή τελειώνουν οσονούπω. Εδώ και συγκεκριμένα στο e-tron GT, οφείλεις εφόσον βλέπεις το διακριτικό e-tron να γνωρίζεις ότι συνοδεύει αμιγώς ηλεκτροκίνητο AUDI, ακόμα και αν επικρατεί στη ματιά σου αυτή η διεγερτική σχεδιαστική εξωστρέφεια που θα ταίριαζε με ήχους μιας άλλης, κοντινής βέβαια, εποχής. 

Ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία Γολιάθ

Η επόμενη μέρα δεν θα μπορούσε να έχει τη γνωστή συνέχεια, έτσι το hardware παραλαμβάνει ένα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό σύστημα πρώτης γραμμής και απόδοσης. Ο κοινός παρονομαστής με την Porsche Taycan ξεκινάει από την πλατφόρμα J1 πάνω στην οποία πρωταγωνιστεί ως πάτωμα η υγρόψυκτη μπαταρία των 93,4 kWh. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν θέση ανά άξονα, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων, με έδρα πέριξ του πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Η συνδυαστική απόδοση των δυο ηλεκτροκινητήρων είναι μεν 476 ίπποι, όμως με λειτουργεία overboost για 2,5 sec εμφανίζονται 54 ακόμα ίπποι στην εξίσωση. Οι 530 ίπποι στο σύνολο και τα 630 Nm ροπή είναι νούμερα που αφήνουν υποσχέσεις. Και τα 245 km/h τελικής ταχύτητας ή τα 4,1 sec για τα 0-100 km/h για αυτοκίνητο που πλησιάζει τους 2,5 τόνους είναι η απόδειξη. Και στην πράξη πράγματι είναι καταιγιστικό στον τρόπο που καλπάζουν τα χιλιόμετρα στο ψηφιακό ταχύμετρο. Πατάς και εξαφανίζεσαι, έτσι απλά.

AUDI e-tron GT

Των οδηγικών εντυπώσεων όμως προηγούνται αυτές από το εσωτερικό, όπου εδώ τα υλικά πείθουν, η εργονομία διαπρέπει, ο σχεδιασμός είναι καθαρός και καλά εκτελεσμένος και το σαλόνι μοιάζει και είναι ακριβό, ως οφείλει ένα πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

AUDI e-tron GT

Από την άλλη όμως την εξωτερική μεγαλοπρέπεια του design δεν ακολουθεί και το εσωτερικό, που είναι μεν ένα AUDI συνεπές στην εντύπωση, αλλά όχι σχεδιαστικά καινοτόμο. Οι digital παροχές στη λογική Virtual Cockpit Plus σαφώς και είναι δεδομένες μέσω του 12,3 ιντσών ψηφιακού πίνακα οργάνων, με τη γνωστή παραμετροποίηση. Φυσικά και είναι διαθέσιμες top υπηρεσίες διασύνδεσης, ενημέρωσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας, όμως η 10,1 ιντσών οθόνη του infotainment είναι γνωστή εικόνα και όχι κάτι αποκλειστικό για την αφρόκρεμα της ηλεκτροκίνησης στην γκάμα της AUDI.

AUDI e-tron GT

Περισσότερο σταθερό στις αξίες του δείχνει στον υπερθετικό βαθμό κάτι που υποστηρίζει ο διάκοσμος και η προσοχή στη λεπτομέρεια, όποια θέση και αν κρίνεις. Γιατί μπορεί η ανάγλυφη ρευστότητα της coupe σιλουέτας του να δηλώνει σπορ, όμως υπάρχουν 4 πόρτες για τουλάχιστον αντίστοιχους επιβάτες που θα κάτσουν άνετα και θα παραμείνουν εκεί για ώρες. Ακόμα και οι πίσω που βρίσκονται αντιμέτωποι με το χαμήλωμα της οροφής διαπιστώνουν ότι δεν είναι τόσο πρόβλημα αν έχεις διαστάσεις φυσιολογικές (1,75m - 1,80m). Μάλιστα για να αποσπάσει θετικές κριτικές από τους επιβάτες, η AUDI φρόντισε να δημιουργήσει εσοχές στο δάπεδο εκεί που φωλιάζουν οι μπαταρίες ώστε να εξασφαλίσει χώρο για τα πόδια. Συν τοις άλλοις υπαρκτός χώρος αποσκευών υπάρχει πίσω (405 lt) , αλλά και εμπρός (81 lt) όπου και φιλοξενεί τις πρίζες που συνοδεύουν το αυτοκίνητο.

AUDI e-tron GT
 

Οι προαιρετικοί προβολείς matrix LED με Audi laser light είναι η αποθέωση του πολιτισμού σε έναν σκοτεινό δρόμο που θα παραμένει πάντα φωτεινός για εσένα, χωρίς όμως να δημιουργεί πρόβλημα στον διερχόμενο. Τα λες και φώτα με νοημοσύνη που βάση αισθητήρων διαπιστώνουν που πρέπει και με πια ένταση να επικεντρωθεί η δέσμη φωτός και υλοποιούν αυτόματα το έργο τους. Χαλάλι η επιβάρυνση των € 3.500 αν έχεις ήδη δεσμεύσει τα παραπάνω από € 110.000 για το αυτοκίνητο και ξεκινάς το δαπανηρό παιχνίδι του χτισίματος στα μέτρα σου για ένα ιδανικό e-tron GT. Μαζί με την κινούμενη φωτεινή λωρίδα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους, είναι μια μικρή αλλά ορατή ένδειξη τεχνολογικής υπεροχής που εντυπωσιάζει τον παρατηρητή. Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι εξ ορισμού κορυφαίο, αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να βάλεις χέρι, με το αζημίωτο φυσικά, στις κρεμ ντε λα κρεμ παροχές της προαιρετικής λίστας.

 

Best of Network