























Ένα από τα ελάχιστα δείγματα που έχουν απομείνει σε μια κατηγορία που αγαπήσαμε, το Mini Cooper S Cabrio είναι ένα μοντέλο που απαιτεί αρκετές θυσίες, στο βωμό του μοναδικού χαρακτήρα.
διαχρονική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, δυνατότητες εξατομίκευσης
χώροι, σκληρή ανάρτηση, η εξατομίκευση έρχεται με υψηλό τίμημα
Υπάρχουν δύο κατηγορίες αυτοκινήτων στην αγορά. Εκείνα που τα αγοράζεις με τη λογική και εκείνα που τα επιλέγεις με το συναίσθημα. Είναι λογικό η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών να τοποθετείται στην πρώτη κατηγορία. Είναι όλοι όσοι με ένα μάλλον μικρό ποσό στην τσέπη, προσπαθούν να αγοράσουν όσο "περισσότερο αυτοκίνητο" μπορούν.
Χώρους, εξοπλισμό, χαμηλή κατανάλωση, εγγυήσεις, προνομιακή χρηματοδότηση. Όλα εκείνα που ενώ δεν προσθέτουν τίποτα σε επίπεδο συγκινήσεων στο δρόμο, τα κεφαλαιοποιείς κάνοντας τη δουλειά σου με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Το νέο Mini Cabrio που βλέπεις μπροστά σου, είναι ένα μοντέλο που εξελίσσοντας ένα συγκεκριμένο σχεδιαστικό μοτίβο που πλέον θεωρείται κλασικό, εξελίσσεται συνεχώς σε επίπεδο τεχνολογίας. Τουλάχιστον όπως αυτή ορίζεται στο σύγχρονο τοπίο από στοιχεία όπως η συνδεσιμότητα, τα συστήματα υποβοήθησης και η τεχνητή νοημοσύνη.
Γιατί σε επίπεδο μηχανικών μερών, αν εξαιρέσεις την ενσωμάτωση της ήπια υβριδικής τεχνολογίας, δεν διαφέρει και πολύ από αυτό που γνωρίζεις εδώ και χρόνια.
Τι ακριβώς όμως είναι αυτό που πρεσβεύει ένα αυτοκίνητο όπως το Mini Cooper S Cabrio που έχουμε εδώ, για να βάλουμε τον τύπο αμαξώματος και τον κινητήρα στη σωστή τους διάσταση; Αρχικά, ένα αυτοκίνητο μικρών διαστάσεων. Με μήκος 3,87 μέτρα είναι προφανές πως σε επίπεδο χώρων δεν έχεις να περιμένεις πολλά.
Με εξαίρεση τους δύο που κάθονται μπροστά, οι πίσω θέσεις είναι περισσότερο κατάλληλες για να φιλοξενήσουν αποσκευές παρά ανθρώπους. Μην περιμένεις ούτε από τον χώρο αποσκευών να κάνει την έκπληξη.
Η πίσω πόρτα ανοίγει όπως σε ένα pick-up, η πρόσβαση που έχεις μετά το άνοιγμα δεν διεκδικεί δάφνες πρακτικότητας και τα 215 λίτρα είναι μια τιμή που συγκρίνεται μόνο με Smart Fortwo. Κι αυτό με την οροφή κλειστή, γιατί αν την ανοίξεις, ο χώρος μειώνεται σε 160 λίτρα.
Η αλήθεια βέβαια είναι πως η Mini δεν υποστήριξε ποτέ πως το συγκεκριμένο μοντέλο προορίζεται για να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Μάλλον το αντίθετο. Το Cooper S Cabrio είναι το είδος αυτοκινήτου που θα ήθελες όσο τα οικογενειακά βάρη αποτελούν στο μυαλό σου μια προοπτική που δεν βιάζεσαι να συναντήσεις.
Η διαχρονική σχεδίαση, τα ζωντανά χρώματα και οι άπειρες επιλογές εξατομίκευσης, αποδεικνύουν κάτι που όσοι περνούν το κατώφλι μιας έκθεσης της Mini πιθανότατα γνωρίζουν ήδη καλά. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι για νέους κάθε ηλικίας. Ακόμη περισσότερο όταν πρόκειται για μία ανοιχτή έκδοση όπως της δοκιμής.
Το γράμμα S είναι αυτό που υποδηλώνει πως πρόκειται για μια γρήγορη έκδοση. Όχι την κορυφαία, καθώς αυτός ο τίτλος πηγαίνει στην John Cooper Works, αλλά και πάλι, ένας κινητήρας 2.0 λίτρων με 204 ίππους είναι υπερ-επαρκής.
Και ναι, καλό θα ήταν να μην αρχίσεις τους συνειρμούς με τα ηλεκτρικά. Γιατί μπορεί εκεί οι ίπποι να προσφέρονται σε αφθονία, αλλά όπως έχουμε επισημάνει δεκάδες φορές, η υψηλή ισχύς από μόνη της δεν εξασφαλίζει την οδηγική ευχαρίστηση.
Οι συμπαγείς διαστάσεις του Cooper S Cabrio έχουν και μία ακόμη διάσταση, που όσο πιο βαθιά εισερχόμαστε στην ηλεκτροκίνηση, τόσο μεγαλύτερη αξία αποκτά.
Το χαμηλό βάρος. 1.455 κιλά για ένα μοντέλο που λόγω της μαλακής οροφής, θα περιλαμβάνει και έξτρα ενισχύσεις συγκριτικά με την κλειστή εκδοχή, είναι τιμή που δεν βλέπεις συχνά σε σύγχρονο αυτοκίνητο.
Αν τώρα οι αριθμοί είναι μια διάσταση που θεωρείς απαραίτητη, μπορείς να σημειώσεις επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα και τελική 237 km/h. Καθόλου άσχημα. Όμως θα το πω για μία ακόμη φορά.
Το δυνατό σημείο του Cooper S δεν είναι οι αριθμοί, αλλά η αίσθηση. Είναι όλα όσα δεν αποτελούν μετρήσιμα μεγέθη, αλλά αυτά που αντιλαμβάνεσαι όταν βρεθείς στη θέση οδήγησης.
Όχι, το ανοιχτό Mini δεν είναι σπορ αυτοκίνητο. Υπό αυτή την έννοια, ένα hot hatch, αν έχει απομείνει κανένα, θα κάνει πιο εύκολα τα χέρια σου να ιδρώσουν, όμως υπάρχει πάντα μια παράμετρος που θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου. Ένα ανοιχτό αυτοκίνητο, δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι σπορ και καταιγιστικά γρήγορο για να προσφέρει συγκινήσεις.
Ειδικά στην περίπτωση του Cooper S, έχεις στα χέρια σου ένα στιβαρό πλαίσιο, μια αίσθηση μασίφ παρά το compact αμάξωμα και ένα βελτιωμένο σε απόκριση τιμόνι, συγκριτικά με το παρελθόν.
Παράλληλα, οι αναρτήσεις είναι επίσης πιο σκληρές και αυτό είναι μάλλον αρνητικό σε περίπτωση που θέλεις απλά να κάνεις μια βόλτα με ανοιχτή την οροφή, εστιάζοντας στις μυρωδιές της φύσης αντί για τις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.
Μια που το ανέφερα, με δεδομένο πως δεν υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο, η ταχύτητα των αλλαγών προσδιορίζεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Εκτός κι αν πληρώσεις μερικές χιλιάδες ευρώ επιπλέον για το σπορ πακέτο, στο οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται και paddles στο τιμόνι.
Αν ωστόσο επιμείνεις σε ένα στυλ γρήγορης οδήγησης, το Mini δεν θα σε απογοητεύσει. Η πρόσφυση είναι υψηλή, οι κλίσεις περιορισμένες και τα φρένα αποτελεσματικά.
Αν τώρα σε απασχολεί και η κατανάλωση, εκείνο που μπορώ να σου πω, είναι πως το Cooper S καταναλώνει σαφώς λιγότερο από αυτό που έχεις στο μυαλό σου για έναν δίλιτρο θερμικό κινητήρα, αλλά αρκετά περισσότερο από αυτό που αποτελεί τη νόρμα της εποχής.
Ας μιλήσουμε και για εξοπλισμό. Η Mini είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που ότι σκεφτείς, γίνεται με το ανάλογο τίμημα. Η έννοια της εξατομίκευσης ιεραρχείται πολύ ψηλά, κάτι που σημαίνει πως όσο πιο πολύ θέλεις να ξεχωρίζεις, τόσο πιο βαθιά θα χρειαστεί να βάλεις το χέρι στην τσέπη. Για να έχεις μια σταθερά, υπολόγισε πως οι τιμές ξεκινούν από τα 37.500 ευρώ. Και μετά, sky is the limit.
Που μας αφήνουν όλα αυτα; Με μοναδική σχεδίαση μέσα-έξω και τον αέρα ενός κλασικού μοντέλου, το Mini είναι ένα μοντέλο που δίκαια απολαμβάνει τη δημοφιλία του. Αν ψάχνεις για ένα μικρό ανοιχτό αυτοκίνητο, είναι από τις πιο δυνατές επιλογές που μπορείς να κάνεις. Όχι πως έχεις και πολλές έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά.
Κι αν αναρωτιέσαι ακόμη σε ποια από τις δύο κατηγορίες που αναφέρονται στην αρχή του κειμένου ανήκεις, κλείσε τα μάτια και άκου την καρδιά σου.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.998cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 300 Nm
0-100 km/h: 6,9 sec
Τελική ταχύτητα: 237 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6,5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,5 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.879 mm x 1.744 mm x 1.431 mm
Βάρος: 1.455 kg
Χώρος αποσκευών: 215 lt
Εκπομπές CO2: 148 g/km
Τιμή: από €37.500