












Το απόλυτο ηλεκτρικό SUV σε επίπεδο ποιότητας κύλισης. Προσφέρει απαράμιλλη άνεση, κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων και πολύ καλή σχέση τιμής-εξοπλισμού.
Ενεργειακή απόδοση, ποιότητα κύλισης, άνεση, ηχομόνωση, τιμή, εξοπλισμός
Ατολμία στο σχέδιο του αμαξώματος, μικρές ενδείξεις κάποιων λειτουργιών
Ο Βαυαρός Stefan Sielaff είναι από το 2021 ο αρχισχεδιαστής της Geely Auto, ενός μικρότερου ομίλου μέσα στον ηγετικό όμιλο Geely Holding Group. Πριν είχε θητεύσει σε τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ τώρα δίνει την έγκρισή του για οποιοδήποτε τετράτροχο βγαίνει στην παραγωγή με τα σήματα της Geely, Lynk & Co και Zeekr, για να μην πούμε ότι έχει βάλει το χεράκι του και στη Volvo.
Σίγουρα η προσαρμογή του σε έναν Κινέζο mega κατασκευαστή οχημάτων, με ετήσιες πωλήσεις περίπου 3,3 εκατ. οχήματα το 2024, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, ειδικά για έναν Ευρωπαίο όπως ο Sielaff. Έστω κι αν το γραφείο του είναι στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρει ότι δεν είναι οπαδός της ομογενοποίησης στη σχεδίαση αυτοκινήτων και υποστηρίζει ότι το κάθε brand σε έναν όμιλο θα πρέπει να έχει τη δική του ταυτότητα και χαρακτήρα. Συνεπώς, η Geely θα πρέπει να έχει τον δικό της μοναδικό σχεδιαστικό αποτύπωμα σε σχέση με τις ομογάλακτες Zeekr και Lynk & Co.
Αυτό μάλλον δεν επιβεβαιώνεται με το άρτι αφιχθέντα στην ελληνική αγορά Geely EX5, που είναι ένα ηλεκτρικό SUV σε ένα σχέδιο σιλουέτας όμως που το έχουμε ξαναδεί πολλές φορές. Συνεπώς, η εμφάνιση του EX5 δεν εισάγει καινά δαιμόνια στο άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας και αυτό δεν αφορά μόνο την εικόνα του αμαξώματος.
Ομογενοποίηση υπάρχει και στην καμπίνα σε ό,τι έχει να κάνει με τα πάνελ ενδείξεων και το τιμόνι, που παραπέμπουν σε μοντέλα που προηγήθηκαν, όπως το Lynk & Co και το Volvo EX30.
Ωστόσο, χωρίς αυτές τις πληροφορίες κατά νου, η συνολική εικόνα του ηλεκτρικού EX5 είναι κομψή και μοντέρνα, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά υλικά στην καμπίνα και στα περιφερειακά – πρώτη φορά έχω στα χέρια μου τηλεχειριστήριο θυρών ενδεδυμένο από σουέντ.
Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις νέων μοντέλων που δε σε κερδίζει η πρώτη εντύπωση, αλλά η εμπειρία χρήσης μαζί του. Είναι ευρύχωρο –με βάση τις διαστάσεις του–, με τεχνολογικό υπόβαθρο που περιλαμβάνει έναν προηγμένο τύπο μπαταρίας Short Blade, που, σύμφωνα με την εταιρεία, εξασφαλίζει διάρκεια ζωής 1.000.000 χλμ. και έως 3.500 κύκλους φόρτισης.
Η τελευταία προσφέρει ενεργειακή χωρητικότητα στις 60,22 kWh και μέσες καταναλώσεις μεταξύ 16 και 18 kW/100 χλμ., σημειώνοντας ρεαλιστικές αυτονομίες στην πόλη άνω των 400 χλμ./φόρτιση και στον αυτοκινητόδρομο κάπου εκεί στα 370 χλμ./φόρτιση.
Εφοδιάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 218 ίππων, με μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς και, παρά το απόβαρο των 1.800 κιλών, μπορεί να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω από 7 δευτερόλεπτα. Η δε τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 175 χλμ./ώρα για ευνόητους λόγους προστασίας του ξελιγώματος της μπαταρίας.
Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του τρία προεγκατεστημένα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort και Sport) και τέσσερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης.
Το EX5 έχει καλή ενεργειακή απόδοση και εξελιγμένο λογισμικό σύστημα με κάθε λογής παραμετροποίηση, ενώ στην πλούσια έκδοση Tech των 36.990 ευρώ (χωρίς bonus λανσαρίσματος 2.000 ευρώ και κρατική επιδότηση) τα αεριζόμενα –εκτός από θερμαινόμενα– καθίσματα, η πανοραμική ηλιοροφή, οι ζάντες 19 ιντσών και το ηχοσύστημα της Flyme Sound με 16 ηχεία –τα δύο εκ των οποίων βρίσκονται τοποθετημένα στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων– αξίζουν τα έξτρα 2.000 ευρώ σε σχέση με τη βασική έκδοση Pro των 34.990 ευρώ.
Από την άλλη, η καμπίνα είναι φωτεινή, προσφέρει πολλούς χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων, ειδικά κάτω από την αιωρούμενη κονσόλα, και, όπως είναι η τάση της εποχής, όλες οι λειτουργίες χειρισμού γίνονται απτικά μέσω της κεντρικής οθόνης αφής.
Ωστόσο, η Geely συνετά διατήρησε τέσσερα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και ένα πολύ μεγάλο στρογγυλό κουμπί για την ένταση του ηχοσυστήματος. Ευτυχώς.
Το σύστημα infotainment περιλαμβάνει ένα από τα πιο πλούσια μενού παραμετροποίησης στη διαχείριση των λειτουργιών του αυτοκινήτου και υποστηρίζεται με 6 χρόνια δωρεάν πρόσβασης στην εφαρμογή Geely App.
Το νέο Geely EX5 είναι ίσως το μοναδικό αυτοκίνητο νέας γενιάς με τόσο εξευγενισμένη ποιότητα κύλισης. Δεν είναι μόνο η ρύθμιση της ανάρτησης, είναι και αυτό το υπόβαθρο στα καθίσματα που προσφέρει μετακινήσεις απολαυστικές σαν μαγικό χαλί.
Μπορεί να είναι υπερβολή να συγκριθεί μια συμβατική ανάρτηση μ’ εκείνες τις υδροπνευματικές της Citroen και DS, όμως το επίπεδο άνεσης είναι εφάμιλλο και δε συναντάται σε κανένα αυτοκίνητο του ανταγωνισμού, ειδικά μάλιστα αν στην εξίσωση προσθέσουμε τους μεγάλους τροχούς με τα σχετικά χαμηλού προφίλ - για SUV - ελαστικά (235/50).
Και από κρατήματα ούτε τσικ. Βράχος στον δρόμο με υποδειγματικό πάτημα και υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης στις στροφές. Εξαιρετική είναι και η ηχομόνωση. Και όλα αυτά από μια εταιρεία που δεν έχει τη συσσωρευμένη εμπειρία άλλων κατασκευαστών με 100 και πλέον χρόνων ιστορίας στην εξέλιξη αυτοκινήτων.
Ο όμιλος Geely έχει στόχο να ξεπεράσει τις 5 εκατ. ετήσιες πωλήσεις οχημάτων έως το 2027 – αύξηση περίπου 79% σε σχέση με το 2023 και αυτό δείχνει τη δυναμική της συγκεκριμένης κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αν κρίνουμε από το EX5, βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Κινητήρας: 1 Ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο: Αυτόματο
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 218 ίπποι
Ροπή: 320 Nm
0-100 km/h: 6.9 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 17,5 kWh/100 km - αυτονομία: 410 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.615 mm x 1.901 mm x 1.670 mm
Βάρος: 1.790 kg
Χώρος αποσκευών: 461 lt
Τιμή: από €34.999