





















Η κατηγορία των C-SUV είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην ελληνική αγορά και η Toyota διαθέτει εκεί δύο προτάσεις που λειτουργούν συμπληρωματικά, το C-HR και την Corolla Cross.
Επίπεδο άνεσης, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, τιμή
Μέτριες επιδόσεις, σχεδίαση εσωτερικού
Θα ξεκινήσω με μια απαραίτητη διευκρίνηση. Αν είστε αρκετά παρατηρητικοί για να διακρίνετε τις βέλγικες πινακίδες στην Corolla Cross, αλλά όχι τόσο ώστε να ξεχωρίσετε ένα ελληνικό από ένα βέλγικο τοπίο, να σας ενημερώσω πως η δοκιμή του αυτοκινήτου έγινε σε ελληνικό έδαφος.
Αν και η ανανεωμένη έκδοση του C-SUV της Toyota είχε ανακοινωθεί εδώ και κάποιους μήνες, τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να βρεθούν στις εγχώριες αντιπροσωπείες μέσα στο δεύτερο μισό του Οκτωβρίου.
Το πρώτο πράγμα στο οποίο λογικά στέκεται κανείς σε κάθε νέο μοντέλο, είναι οι αλλαγές στην εμφάνιση. Στην περίπτωση της Corolla Cross δεν είναι τόσες πολλές που να οδηγούν σε διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα από εκείνο που γνωρίζαμε ήδη, όμως είναι υπαρκτές.
Κυρίως στο μπροστινό μέρος, με την κυψελωτή μάσκα και τα φώτα LED που ενώνονται μεταξύ τους με μια ενιαία φωτιζόμενη μπάρα. Η Toyota υποστηρίζει πως έχει βελτιωθεί και η αποτελεσματικότητά τους.
Πιο περιορισμένες είναι οι αλλαγές στο πίσω μέρος με κάποια αεροδυναμικά ένθετα, ενώ και στο εσωτερικό, οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τόσο τη σχεδίαση, αλλά τομείς όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, κάποιοι επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι και αναβαθμισμένη ασύρματη φόρτιση κινητού.
Η ουσία όμως για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, βρίσκεται στους χώρους. Η Corolla Cross, απαλλαγμένη από το άγχος του να δείχνει πιο επιθετική και φουτουριστική όπως συμβαίνει με τα διάφορα coupe SUV, διαθέτει επαρκείς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών και αξιοπρεπείς για τις αποσκευές (473 λίτρα), χωρίς ωστόσο να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί, πως η Corolla Cross είναι ένα μοντέλο για την παγκόσμια αγορά, κάτι που σημαίνει πως καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τα αισθητικά κριτήρια πολύ διαφορετικών αγορών.
Αυτό έχει το τίμημά του και στην σχεδίαση του εσωτερικού, που μπορεί να έχει άψογη συναρμολόγηση, αλλά δεν είναι από εκείνα που θα τα θυμάσαι ακόμη κι αν αποχωριστείς κάποια στιγμή το αυτοκίνητό σου.
Η Corolla Cross είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις από πλευράς κινητήρα, αμφότερες πλήρως υβριδικές, η βασική με κινητήρα 1.8 λίτρων με απόδοση 140 ίππων και η δεύτερη, με δίλιτρο κινητήρα με απόδοση 178 ίππων (από 197 στο απερχόμενο μοντέλο) και τετρακίνηση.
Εδώ μας απασχολεί η πρώτη, αν και η Toyota φρόντισε να καταστήσει σαφές πως στην ανανεωμένη Corolla Cross, επενδύει σημαντικά στη δεύτερη, καθώς η διαφορά τιμής των δύο μοντέλων είναι μικρή (γύρω στα 3.000 ευρώ) και η διαφορά στην κατανάλωση ακόμη μικρότερη (0,3 λ/100 χλμ. παραπάνω για την έκδοση 2.0 λίτρων).
Δεν χρειάζεσαι πολύ ώρα πίσω από το τιμόνι της Corolla Cross για να καταλάβεις τα δυνατά της σημεία. Η ποιότητα κύλισης και οι πάσης φύσεως διαδρομές σε χαλαρούς ρυθμούς είναι το φόρτε της.
Με τη βελτιωμένη ηχομόνωση, να συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο άνετου και ευχάριστου εσωτερικού. Είτε κινείσαι στην πόλη, είτε στον ανοιχτό δρόμο, το μικρομεσαίο SUV της Toyota παραμένει άνετο και ξεκούραστο.
Και φυσικά, η κατανάλωση του κινητήρα σε ήπια χρήση, βρίσκεται στα επίπεδα που μόνο με ένα μοντέλο diesel θα μπορούσες να δεις. Η Toyota αναφέρει μέση κατανάλωση 5 λ/100 χλμ. και αν είσαι προσεκτικός με το δεξί πεντάλ, θα το επιβεβαιώσεις στην πράξη.
Η σκέψη να οδηγήσεις την συγκεκριμένη Corolla πιο δυναμικά δεν συστήνεται. Όχι απαραίτητα για λόγους αύξησης της κατανάλωσης, αλλά και γιατί το αυτοκίνητο από μόνο του δεν σε εμπνέει για κάτι τέτοιο.
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα αυξημένες κλίσεις στις στροφές και μετά, είναι και ο θόρυβος του κινητήρα που φτάνει στα αυτιά σου και έχει ως αφετηρία το αυτόματο κιβώτιο που η Toyota αρνείται πως είναι σαν τα CVT που ξέραμε, αλλά η πράξη δείχνει πως δεν απέχει και πολύ.
Αν διαβάσεις πίσω από τις γραμμές, θα δεις πως ακόμη και η ίδια η Toyota, έχει αφήσει στην άκρη αυτή την παράμετρο. Για την ακρίβεια, την έχει κάνει πάσα στο ακόμη πιο δημοφιλές αν κρίνουμε από τα στοιχεία πωλήσεων, C-HR. Αναφέρεται σε αυτό ως fashion icon, με ξεχωριστή σχεδίαση και προσωπικότητα, την ώρα που εκθειάζει την πρακτικότητα και την ευρυχωρία της Corolla Cross.
Ναι, αλλά η ανανεωμένη Corolla Cross θα έχει και έκδοση GR, θα σκεφτείς. Όχι όμως για να ενισχύσει τις επιδόσεις, αλλά την αισθητική, καθώς το πακέτο περιλαμβάνει μόνο διακοσμητικά στοιχεία.
Εντάξει, μαζί με ελαφρώς χαμηλότερο αμάξωμα (κατά 10 χλστ.), paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι και sport πρόγραμμα οδήγησης. Αλλά η ουσία είναι πως η απόδοση του κινητήρα, παραμένει η ίδια, οπότε "hold your horses" που θα έλεγαν και στην Αγγλία.
Στο δια ταύτα, η Corolla Cross εξακολουθεί να είναι ένα απόλυτα ισορροπημένο μοντέλο στην κατηγορία του. Ακόμη και στη βασική του έκδοση, συνδυάζει ικανοποιητικούς χώρους, ποιότητα κατασκευής και εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο άνεσης σε κάθε χρήση. Κι όλα αυτά, με τιμή εκκίνησης οριακά πάνω από 30.000 ευρώ.
Η λέξη Corolla στην ονομασία του μπορεί να κάνει trigger σε ένα μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό, όμως αυτό είναι κάτι που δεν προβληματίζει την Toyota. Ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει στη γκάμα της το C-HR, με τα δύο μοντέλα να της εξασφαλίζουν διπλή παρουσία στο Top 5 των SUV του segment C.
Και μην ξεχνάμε και τα 11 χρόνια εγγύησης, έτσι; Αλλά αυτό είναι κάτι που οι φίλοι της Toyota μάλλον γνωρίζουν ήδη.
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.798cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 140 ίπποι
Ροπή: 142 Nm
0-100 km/h: 10 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.460 mm x 1.825 mm x 1.620 mm
Βάρος: 1.450 kg
Χώρος αποσκευών: 473 lt
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Τιμή: από €30.970